a.nilsen Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Er i såfall førstejeg har hørt om... Og hvor mange går det rundt om? Fryktlig mange iallefall.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Sykkelpumper.....Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning. Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Sykkelpumper.....Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning. Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov? skal sette på proflex dempere på bilen i vinter blir spennende og se hvordan de er i forhold Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Jeg har vanlig Gaz på Escorten, med mykere fjærer som spesifisert av Mike Rainbird. Fungert feilfritt til mitt bruk så langt. Så til 5000,- kan man ikke klage, men selvfølgelig finnes det bedre alternativer som koster mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) er de orginale fjærene så stive da? funker å bruke på veien eller?? blir ikke lei av stivheten? Edited November 15, 2009 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingeting Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Har avo på min, å er storfornøyd.. synes avo er mere kjørbart på vei ihverfall.. har litt inntrykk av at gaz virker stivere.... MOLDESTUKET Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) Sykkelpumper.....Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning. Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov?avo har andre coilovers en de billige vanlige også: INFO 1 bakdemper av disse uten fjær koster det samme som et sett med billige gaz/avo (framdemper koster mere). burde da også være en del bedre. men sikkert ikke på høyde med de kjente toppmerkene du nevner. Edited November 15, 2009 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 avo har andre coilovers en de billige vanlige også: INFO 1 bakdemper av disse uten fjær koster det samme som et sett med billige gaz/avo (framdemper koster mere). burde da også være en del bedre. men sikkert ikke på høyde med de kjente toppmerkene du nevner. gjorde ikke du et røøøøver kjøp på et sett med slike? gleder meg på feed backs på disse, for jeg har god trua på avo..har et sett med standard evo liggende i garasjen, som jeg skall prøve når nysessongen kommer =) men er knall fornøyd med gaz på fiestan Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Er i såfall førstejeg har hørt om... Og hvor mange går det rundt om? Fryktlig mange iallefall.. heilt sant, rivna rett over spindel feste. har bilde av møka Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Jaja. Tviler ikke på det du sier. Sikkert flere rundt om det har skjedd noe med, men noen er det jo med alt. Bare sier at til den prisen er det gaz som er det beste alternativet. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 heilt sant, rivna rett over spindel feste. har bilde av møka bilder??aktiv kjøring som er grunn da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 hvis man ikke mååå ha coilovers er vel gule koni og ahmed fjærer beste alternativ til prisen av vanlige gaz/avo.. men nå har jeg gitt nok "gode" råd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 bilder??aktiv kjøring som er grunn da? skal prøve å huske å legge til noen bilder. var ikkje kjørt veldig mye med, litt på veien å litt på bane. første som sjedde var at høgre bak demper begynte å lekke, ble bare noe hopping på bakhjulet spes ut av storsvingen på rudskogen, foran føltes den litt "død" tok jeg inner sporet etter langstrekka på rudskogen (meget ujamn) så virka det som fronten "pakka" seg, som en motorsykkel gaffel med rebound i bunn. (prøvde litt "mykere" oppsett uten noe forandring) før vi fekk forska meir på det så røyk venstre fjørbein under "normal" kjøring på landeveg. da ble coil-overs bytta ut mot "vanlige" dempere og fjører (bilstein/Eibach) som vi er storfornøyd med, har prøvd andre kombinasjoner, men ingen med sånne alround egenskaper, myk på bane sef. men etter landeveien å i byen er de perfekte etter mine erfaringer, svelger ujamnheter og fartsdempere mjukt å fint å stiv nokk til litt "aktiv" kjøring. meningene er mange har jeg sjønt, jeg ingen proff på demping, men jeg har funnet noe JEG er fornøyd med, KVALITET og PRIS følger hverandre her som mange andre steder tror jeg. så skulle bilen (vingebil) gått mest på bane så hadde vi sikkert gått for noe frakkere (dyrere) hjuloppheng, men nå har vi andre biler til sånt bruk:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 HAr nå solgt desse GAZ kittene i eit år no å har ikkje hatt noe problem eller klager på noen av dei settene ej har solgt...(Har solgt 52 GAZ kit hittil i år) Den typen GAZ bygger nå er en mye forbedret utgave enn det som ble laget for 1-2 år siden.... Har sjøl kjørt med både Vanlig GAZ å med GAZ GOLD å er veldig fornøyd med desse... Har ogsa hatt AVO på en av bilene mine å dei måtte sendes tilbake til levrandør etter 3 ukers gatebruk,da var alle 4 defekt tetninger på å justerings skruene satt fast å rustet noe ******..... Har Proflex nå på rallybilen å det er selfølglig noe helt annet å kjøre med...Men koster da derimot 8-10 ganger mer en eit GAZ kit... Å angående prisene som er skrevet over så er det selfølglig fult mulig å få alt billigere til norge om enn jukser med verdi på pakken,Men tviler sterkt på at noen i norge eller england kan matche prisene mine på GAZ kit i norge om alt blir gjort etter norske lover.. MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 hvis man ikke mååå ha coilovers er vel gule koni og ahmed fjærer beste alternativ til prisen av vanlige gaz/avo.. men nå har jeg gitt nok "gode" råd.. Foretrekker bilstein framfor koni Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Koni er "litt" oppskrytt i Norge.. Er jo greit men ikke så bra. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Koni er "litt" oppskrytt i Norge.. Er jo greit men ikke så bra. Jepp, har hatt både koni og bilstein, hvet hva jeg foretrekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Er vel litt prisforskjell på de er det ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Er vel litt prisforskjell på de er det ikke? Det er det, men synest bilstein er verdt pengene. Var innom Simco racing, og snakket med Simren for noen år siden. Han kjøpte på koni dempere, dreiet av fjør skåla, og flyttet den for å bruke de i lag med en bestemt type fjører, husker ikke hvilken. Dette fungerte bra på¨Cosworth mener han. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now