Guest fklevengen Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Hei, har akkurat kjøpt meg min første ford med skillt! det ble en scorpio 2,9 twinturbo. Liker egentlig ikke utseende på scorpioen, men etter å ha prøvd den ble jeg "solgt" men som alle vet så blir man mer og mer vandt til biler og effekt så vil ha mere. noen som har noen tips om billig å bra datasprut? må bygge eller kjøpe eksos også for det sitter orginalt eksosanlegg på den så har vel kanskje en del og hente der også. ved pådrag så blåser all snøen bak bilen bort omtrendt, så tenkte jeg skulle ta på meg noe brøyting i vinter hvis jeg ikke bytter eksos.. hehe men.. noen tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Min mening: ikke ødelegg dette unike turbokittet. Selg heller bilen vidre til en som har vett til å ta vare på denne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Ikke ødelegg denne bilen da. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fklevengen Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 har ikke noe planer om å ødelegge den heller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 hvorfor er datasprut å ødelegge bilen? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fklevengen Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 det jeg lurte på også?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 kansje fordi ett orginalt 2.9 tt kit fra turbotechnics er ganske sjeldent og ser også i mine øyner att det bør holdes orginalt, hadde e vert du så hadde e byggd opp en ny motor med det oppsette du vil ha også bytta over når den er ferdig også ta vare på oppsette til turbotechnics Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 kansje fordi ett orginalt 2.9 tt kit fra turbotechnics er ganske sjeldent og ser også i mine øyner att det bør holdes orginalt, hadde e vert du så hadde e byggd opp en ny motor med det oppsette du vil ha også bytta over når den er ferdig også ta vare på oppsette til turbotechnics blir turboene borte når han monterer sprut, eller hva er problemet? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Sett på nytt sprut, men ta vare på alt det orginale og pass på bilen:) kitet har litt historie og begynner å bli sjeldent, men langt ifra optimalt.bilen blir vel ikke mindre orginalt om han bygger om igjen senere. kanskje tilogmed øke verdien for framtiden da han "sparer" istedenfor bruke opp. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Å montere nytt sprut er jo bare å modernisere motorstyringa, som er langt fra bortkastet. Det kan jo justeres til mer optimale forhold, og det er jo bare gode greier. Ellers ville jeg beholdt resten orginalt, som er blitt sagt mange ganger tidligere her, sjelden vare nå til dags. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Litt enig i å ikke tukle for mye ja.. Vet at turboene ikke lages lengre blant annet.. Men forslag til eksos vil være å kjøpe et moongoose anlegg fra sierra cosworth og tilpasse dette til scorpioen. Det passer nesten.. Mener å sett at dette koster mellom 6 og 7 lapper nytt. IKKE ødelegg orginaldeler her! Mye Turbotehcnics info her: http://www.fordpower.org.uk/forum/ 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 (edited) Jeg bytta vekk komplett motor med kasse som satt på scorpio fra UK til kompisen min.han har en veldig fin hvit 2.8i ghia 4x4.som han ville holde TT kittet helt std. Er ganske optimalt laget slik det er std. Eneste som var påtenkt hvis jeg skulle opp i trykk. var en ny full justerbar progressiv bensin trykk reg.samt 044 bensinpumpe. opp på 14psi 1bar. bytte til effekt anleg. og evt større cooler. Men selve kittet og manifolder og turboa er ikke glad i for mye varme. Det er kjent problem at husa på eksosen kan sprekke pga overoppheting. så effekt annlegg er ikke dumt. I dag angrer jeg litt på at jeg har bytta. men vet det er å få tak i flere slike kit på ebay UK fra tid til annen. et ok kit i deler. manif+turbo+tileggsprut,med tennings senker innebygget. ligger alt fra 5-10lapper. +hjem. Hvis man skal montere et datasprut.får man klart noen fordeler.men det krever evt 6 stk nye dyser.ny bensintrykk reg som er stabil linjer .1:1 i økning. Alt er mulig. men synes TT har fått ut gode tall fra de gamle kitta fra 90tallet. Edited November 13, 2009 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now