Jump to content

Best hjuloppheng på Sierra 3d? (cosw for og bak)


Guest DailyDrifter

Recommended Posts

Guest DailyDrifter

Har fått tilbud på GAZ Coilovers til 6000 inkl moms og 9000 for Gold

fra 909 motorsport.

 

Har fått tilbud på Bilstein B6 med 45mm HR til 8900,- (fjærene tror jeg ikke var godkjente)

fra brakes.no

 

 

Jeg leste et annet sted at B6 var ment for å kjøre original høyde og B8 sprint var ment for senking, er det ikke rart at det sender meg tilbud på 45mm senkefjærer sammen med demperne?

 

Er vel en god del å spare på å importere dette selv, men det blir mye jobb også, klunder hvis de sender feil osv.

 

Bilen er en 86mod 2.0 3dørs med for og bakstilling fra 2wd sapphire.

 

Hva ville dere gått for? av evt. andre importører , burtonpower osv.

 

Er jo greit om jeg får det godkjent, men det er ikke et must.

 

og sist men ikke minst, bruksområde, kjører alltid litt hardt og vil ha et så tight og kontant hjuloppheng som mulig uten at den blir for slitsom å kjøre med på "dårlig" vei fartsdumper osv.

 

er gule poly rundt hele bilen også.

Edited by DailyDrifter
Link to comment
Share on other sites

Guest DailyDrifter

bedre enn bilstein og HR altså? mer racepreget, eller andre veien?

 

og er gaz gold valget selv om jeg kjører hver dag?

Edited by DailyDrifter
Link to comment
Share on other sites

Guest DailyDrifter

ok, men du har bare erfaring med koni og eibach? eller har du vært borti Bilstein HR også?

 

hvor ville du kjøpt dette forresten?

 

kun butikker som burton som gjelder eller er det noen bra i norge med ok lev tid? er litt utålmodig :P

Edited by DailyDrifter
Link to comment
Share on other sites

jeg holder på coilovers, der har du x antall muligheter når det kommer til både stivhet på fjærer, og du kan justere høyde/stiv..

Men som anders sier konis og med riktige fjærer er fint på asfalt kjøring..

 

Men jeg er ikke fornøyd med det på min, koni dempere, har prøvd koni sine fjærer + lesjefosj...

så jeg går for coilovers nå :)

Link to comment
Share on other sites

Hva er du misfornøyd med? Er det for mykt?

 

glemte helt det, ja, jeg syns det blir for mykt.. men jeg liker at en bil er stiv, komfort er et fremmed ord..

Jeg kjørte med 4x4 coss stabstag, lesjefosj fjære,koni dempere på max, gule poly i hele understelle "men dog på sedan";og da syns jeg rett og slett at den "bekka" under i fronten, når jeg kjører aktivt, og må bremse/svinge og attpå til prøve og holde ladetrykke oppe gjennom svingen.. det vill rett og slett ikke..

 

Så skall prøve samme oppsett, bare med avo coilovers til neste sesong, og jeg må si jeg lever i go trua..

Link to comment
Share on other sites

Guest DailyDrifter

hmm, men det var fortsatt 10 ganger bedre enn originalt ikke sant? Eller er det ikke så stor forskjell på B6 / B8 og det som kom originalt på cosw? Jeg har aldri kjørt nye koni så jeg føler ikke at de har vært så representable for hvordan det ville føles helt nytt med nye fjærer.

 

Noen som har tips på hvor jeg får dette billigst mulig i norge da?

Link to comment
Share on other sites

Guest DailyDrifter

vet du ca hva man havner på for 4xbilstein b6 + 4 x HR 45mm fra england ferdig levert på døra da?

 

er 8900 levert fra brakes.no , en ukes levering. Krona er jo rimlig sterk nå så kan tenke meg at det er en del å spare men begynner ikke et sånt prosjekt for å spare to høvdinger når jeg samtidig skulle hatt det i går.

 

hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

og sist men ikke minst, bruksområde, kjører alltid litt hardt og vil ha et så tight og kontant hjuloppheng som mulig uten at den blir for slitsom å kjøre med på "dårlig" vei fartsdumper osv.

 

kjøp heller b8 enn b6...

kjøper du b6 tror eg du vil angre.. for myke

Link to comment
Share on other sites

Gaz kan du justere både stive og myk, alt ettersom kjørestil. Men selv på rimelig myk innstilling er Gaz både mer behagelig og stivere/bedre kjøreegenskaper enn f.eks koni. Har Gule koni på cosworthen min, og er svært missfornøyd. Bare lurer på om det kan bli Gaz gold coilovers :P Alternativt bilsteindempere.

Men liker du fast og fint hjuloppheng bør du også vurdere å gå for stivere foringer. Røde poly race foringer er mye stivere enn polysport, og alle andre polyforinger jeg vet om. Kombiner de også med nye dempertårnsforinger i forsterka gummi. Unngå polyforinger i dempertårn, ettersom de blir mykere enn forsterka gummiforinger. Dempertårnsforingene har faktisk mye å si for styrefølelsen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest DailyDrifter

4444a.jpg

 

der var det innkjøpt :)

 

er gule foringer på den også, bilen er levert til 4hjulskontroll nå. Vi får se om B6 blir for mykt, blir nok uansett 10 ganger bedre enn de utslitte gule koni demperne som sto der, bytte ut kappa og knekte fjærer med nye bør jo også hjelpe :)

Edited by DailyDrifter
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...