Jump to content

Sierra 84 forstilling


Guest Jake

Recommended Posts

hei.

Har poly fremme (gjennom bærearm)og bak (halvmåner opp i gulv )på stab staget foran, og ganske nye bærearmer

 

Når jeg kjører sakte og svinger kjennes det som noe "slipper" sidelengs. Siden jeg har polyforinger i forstillinga skal det ikke være stab stag foringene som gjør det. Har sjekket at fjærbeina er montert som de skal gjennom spindel/bolt nede. Forstillingskontroll er nylig tatt på verksted.

kan det være gummien oppå fjærbeinet som er myk eller gammel? Jeg har erfaring med at VW og Audi sliter ut lageret oppå fjørbeinet, men når det gjelder Sierraen vet jeg ikke.... Ser at det går an å kjøpe gule poly også her.

Noen erfaringer med dette? Svar mottas med stor takk

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp polyforinger til dempertårn. De vil ikke holde seg på plass. Kjøp heller de oppgraderte dempertårnsforingene i gummi som rallydesign selger. De er mye stivere enn polyforingene, ser helt ut som de orginale. Men de er et sant h****** å montere da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

hei. Hvorfor er de et h..... å montere?

Ikke kjøp polyforinger til dempertårn. De vil ikke holde seg på plass. Kjøp heller de oppgraderte dempertårnsforingene i gummi som rallydesign selger. De er mye stivere enn polyforingene, ser helt ut som de orginale. Men de er et sant h****** å montere da.
Link to comment
Share on other sites

OK. Men har du noen formening om at disse kan være årsaken til det jeg beskriver?

fordi dem er one pice, og SKAM stive. har 2 stk liggendes her ;)
Link to comment
Share on other sites

De er mildt sagt stive. Syntetisk gummi ellerno sånt. Kjennes mer som hardplast. Vist du vet hvordan den orginale foringa ser ut, så vet du at den har ei gummileppe som skal dras på oversida av dempertårnet. Det trengs makt for å få det til. Var kaldt når jeg holdt på. Og da hjap det litt å legge foringa i kokende vann før jeg monterte den. Fikk noen revner i foringa. Men den holder seg på plass, og er fortsatt bedre enn orginale og polyforinger.

Jeg merket nye dempertårnsforinger veldig godt på kjøreegenskapene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ja, det er de riktige. 24mm. Har gjort feil der før en gang.

Jeg kjente på fjørbeina idag igjen. Tok tak under fremhjula når an var jekka opp. Det ene fjørbeinet kunne jeg løfte et godt stykke oppover, mens det andre hadde ganske liten vandring......Noe er galt der altså.....

 

er d riktige foringer i bakant på stab staget da? samt riktige klemmer?.

 

om begge motorfestene er ryki så glir motoren frem og tilbake. da kjennes d ut som forstllinga er løs. i hvertfal om du har d 4x4 systemet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...