Sierra_2.9 Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Høyest målte effekt var Thorsen sin S2 ja, med 635hk på hjul, dog med lavere trykk enn han har bremset max effekt med Den er 4x4 ja, men har koblet om til kun bakhjulstrekk for å kunne ha bilen i rulla Så den bakdiffen har noe å henge fingrene i ja aha, ja dæven er power det ja! tøft '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Ja, et aldri så lite villdyr den ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RS 1000 Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 (edited) Imponerende resultat på denne Volvoen, igjen Det synes vi også. Det er ikke mye fancy fjas på denne. Eieren har modifisert alle standard delene selv og fulgt opp med gode moderate deler. Bilen er en ekte bruksbil som blir brukt hver eneste dag. Med vanlige 11% tap i hjulfriksjon og drivverk så blir det som nevnt over: 1. 300 hk ved 4000 O/min og i tillegg2. 611 Nm ved ca. 4150 o/min 3. 404 hk ved 6050 o/min. (En effektgevinst på over 40 hk ved dette turtall som følge av at Husnes Pit Stop endret tenning fra 23 til 25 grader på 6000 o/min etter å sett på driemomentkurven fra det første pullet. Mer enn 10% effektøkning på 2 grader tidligere tenning indikerer at det enda er endel mer effekt å hente.) 4. Dette på 98 blyfri!! Flott at dere fant frem, når dere ringte satt jeg i Bosworth'en og kjørte den i rulla Tekte det var noe slikt nå hverken du eller Raimond svarte mob. Jaja, vi spurte oss bare frem. Kjekt å høre at det gav mersmak dette treffet Ja ikke sant? Det var storveis dette. Ja, denne gangen var vi litt mer påpasselige med å opplyse om dette treffet i nærområdet, og i distriktet rundt slik at det kom en del lokale.Ett eksempel til etterfølgelse og det er trolig at det vil bli flere herfra som tar turen neste gang for dette var positivt. Edited November 4, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Cosworth Racing1 Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 I årevis har jeg snakket om hvor enormt viktig effekten på 4000 o/min er for at en ekte gatebil skal kunne akselerere hardt. Det beste jeg har hatt kjennskap til så langt er den Engelskbygde RS500 motoren som yter 300 hk ved dette turtallet og som i særklasse er raskest i Bergen. Dette ble imidlertid målt i motorbremsebenk under mapping og det er ikke målt i bilen. Den som har grodd fast i garasjen på Askøy.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Det synes vi også. Det er ikke mye fancy fjas på denne. Eieren har modifisert alle standard delene selv og fulgt opp med gode moderate deler. Bilen er en ekte bruksbil som blir brukt hver eneste dag. Med vanlige 11% tap i hjulfriksjon og drivverk så blir det som nevnt over: 1. 300 hk ved 4000 O/min og i tillegg2. 611 Nm ved ca. 4150 o/min 3. 404 hk ved 6050 o/min. (Dette som følge av at Husnes Pit Stop la på litt mer tenning etter å sett på driemomentkurven fra det første pullet.) 4. Dette på 98 blyfri!! 5. Tekte det var noe slikt nå hverken du eller Raimond svarte mob. Jaja, vi spurte oss bare frem. Ja ikke sant? Det var storveis dette. 6. Ett ekseompel til etterfølgelse og det er trolig at det vil bli flere herfra som tar turen neste gang for dette var positivt. 1. og 2. Såpass ja, det er jo helt sjefs Artig å se at den har blitt såpass bra etter han fikk på datasprut, fungerte jo meget bra bare med forgassere også.Har han forandret mye på oppsettet ellers siden jeg kjørte mot han på Eikås ifjor? 3.Kjekt med kyndige folk i sving på et sånt treff 5.Hehe, ja var litt opptatt der og da 6.Kjekt å høre, blir gjentatt til våren dette her Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
grcossie Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Den som har grodd fast i garasjen på Askøy.. Hehe, Arve sliter ikke ut hestene sine akkurat
Cosworth Racing1 Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Hehe, Arve sliter ikke ut hestene sine akkurat Tror de fleste hestene er omdannet til ponnier, og noen er vel døde 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
RS 1000 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Har han forandret mye på oppsettet ellers siden jeg kjørte mot han på Eikås ifjor?Nei, han har kun erstattet de to originalforgasserene og det hjemmelagete innsuget med ett Haltech E6X og en innsprutsmanifold. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HUSNES MOTORSPORT Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 (edited) Nei, han har kun erstattet de to originalforgasserene og det hjemmelagete innsuget med ett Haltech E6X og en innsprutsmanifold.er nok mangen som brenner seg på den bilen der hehe, dønn orginal 242.....:)det er nok enda noken hester og plukke på den som dåke viste om.såg AF verdi på 11,2 på 100% gasspådrag.. som du sa so var den kun grov mappet på vegen so ei ny bensin pumpe siden denne viste seg og ver tom og af på rundt 12 so blir ikkje denne volvoen og spøke med Edited November 3, 2009 by HUSNES MOTORSPORT
RS 1000 Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 (edited) er nok mangen som brenner seg på den bilen der hehe, dønn orginal 242.....:)det er nok enda noken hester og plukke på den som dåke viste om.såg AF verdi på 11,2 på 100% gasspådrag.. som du sa so var den kun grov mappet på vegen so ei ny bensin pumpe siden denne viste seg og ver tom og af på rundt 12 so blir ikkje denne volvoen og spøke med Vi har nok vært inne og justet enda litt mer, men som du såg og som "noen" forventet så har allerede de eneste "fjasa-delene" på hele bilen gitt beskjed om at de sliter med å gjøre jobben.Selvsagt er det multi micro coil dillet, 4x LS1 trådsnellene som er problemet. Som du vet setter magrere blanding høyere krav til tenningsannlegget enn feter blanding så det spørs om ikke tenningsanlegget må oppgraderes KRAFTIG (Les fordeler og Èn stor, tung og god coil slik som på 1000 hk Camaroen deres) før vi justerer videre. Edited December 3, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 (edited) Har nå studert bremsepapiret på denne bilen og konkluderte med følgende:Man må ALLTID se på hele kurven og ikke bare på peakene. Det som er viktig for at en bil skal være rask er kreftene gjennom hele turtallsregisteret fra 4000 - 7000 o/min. 1. Dreiemoment gjennomsnitt fra 4000 - 7000 o/min på denne er hele 490 Nm på svinghjul.2. Tilhørende HK gjennomsnitt fra 4000 - 7000 o/min 377 hk på svinghjul. Edited November 17, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HUSNES MOTORSPORT Posted November 4, 2009 Author Posted November 4, 2009 Det er en dønn original 244 med hengerfeste kjøpt for, og brukt som familiebil. Vi har nok vært inne og justet enda litt mer, men som du såg og som "noen" forventet så har allerede de eneste "fjasa-delene" på hele bilen gitt beskjed om at de sliter med å gjøre jobben.Selvsagt er det multi micro coil dillet, 4x LS1 trådsnellene som er problemet. Som du vet setter magrere blanding høyere krav til tenningsannlegget enn feter blanding så det spørs om ikke tenningsanlegget må oppgraderes KRAFTIG (Les fordeler og Èn stor, tung og god coil slik som på 1000 hk Camaroen deres) før vi justerer videre.hmmm men har dere sprutet på dwell?? og hva harr dåke oppladnings tida på coilene på?? eg hadde problem med dette men no lader eg 2 kilo på E 85 uten problem
RS 1000 Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 hmmm men har dere sprutet på dwell?? og hva harr dåke oppladnings tida på coilene på?? eg hadde problem med dette men no lader eg 2 kilo på E 85 uten problemJavisst.5 msHusk at dette er originale 50 ma LS1 coiler. MSD sine LS1 coiler er 3 ganger så kraftige og oppgis til 150 ma. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 http://www.haltech.com/downloads/connector...l_connector.pdf Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HUSNES MOTORSPORT Posted April 6, 2010 Author Posted April 6, 2010 http://www.haltech.com/downloads/connector...l_connector.pdfda er det duket for nytt bremse treff noken intresse for det her???
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now