HUSNES MOTORSPORT Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 (edited) DA PRØVER VI MED NYTT BREMSETREFF 31/10 kl 10.00. sted husnes pit stop service på Husnes ..desverre kan vi kun ta 2wd biler enda. alle er velkomne med alt som er motor i og har 2 hjul med drift, ta med dåke godt humør og kom.. koster 300kr per bil, her bremser vi til kl 1800 so blir da fest og basar etterpå påmelding her eller på tlf 40219123 Raimond Edited October 22, 2009 by HUSNES MOTORSPORT
GranadaMK1 Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 Da er jeg i sjød`n.... Hvis ikke hadde jeg stilt opp Kansje neste gang. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
HUSNES MOTORSPORT Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Da er jeg i sjød`n....Hvis ikke hadde jeg stilt opp :)Kansje neste gang.
Caprimaniac Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hvem stiller med trailertransport med plass til en liten Capri over fjellet? Er redd det får vente til neste år. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
Escort RST WRC Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Noen flere som ønsker å delta? Er en god gjeng lokalt som har meldt seg på, men hadde nå vært kjekt om det kom flere her fra klubben Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kimmler Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Damn! Hadde lyst og komme og se på dette! meeeeeen, hadde vist jobbhelg.. Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil
Helge Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Tar kanskje turen oppover med bimmeren. Er det kun forhandspåmelding eller tar dere også drop-in? WOLF!!!
Escort RST WRC Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Kjekt om du tar turen, Helge Går nok helt fint om du kommer innom Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Men send meg en melding i forveien Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
HUSNES MOTORSPORT Posted October 26, 2009 Author Posted October 26, 2009 Tar kanskje turen oppover med bimmeren. Er det kun forhandspåmelding eller tar dere også drop-in? drop in går nok bra
RS 1000 Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Bra tiltak dette.Hvordan har du tenkt å effektmåle? Det er tragisk nok, dessverre, ikke uvanlig at feigheten er så stor og / eller kompetansen så lav at det bremses som livredde "småpiker" hvor motorene i praksis så godt som friruses. Hva er planen i dette tilfelle? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HUSNES MOTORSPORT Posted October 30, 2009 Author Posted October 30, 2009 (edited) Bra tiltak dette.Hvordan har du tenkt å effektmåle? Det er tragisk nok, dessverre, ikke uvanlig at feigheten er så stor og / eller kompetansen så lav at det bremses som livredde "småpiker" hvor motorene i praksis så godt som friruses. Hva er planen i dette tilfelle?er ingen brems på denne rullen desverre... da veit du vel so dette er berre ein rein effekt måling på hjula hvor bilen blir satt i 4 gir på 2000rpm og dratt til turtallsperre. rullen er ca 1800kilo so med ein bil hvor det er 700hk vil bruke ca 6sec på kvart drag, det idielle er ca 1sec pr 500rpm men da blir nok vansklig og få til uten dynapac ..ellers kan du utdype spørsmålet ditt da eg ikkje sjønner ka du vil fram til?? Edited October 30, 2009 by HUSNES MOTORSPORT
RS 1000 Posted October 31, 2009 Posted October 31, 2009 er ingen brems på denne rullen desverre... da veit du vel so dette er berre ein rein effekt måling på hjula hvor bilen blir satt i 4 gir på 2000rpm og dratt til turtallsperre. rullen er ca 1800kilo so med ein bil hvor det er 700hk vil bruke ca 6sec på kvart drag, det idielle er ca 1sec pr 500rpm men da blir nok vansklig og få til uten dynapac ..ellers kan du utdype spørsmålet ditt da eg ikkje sjønner ka du vil fram til??Det er kjekt å høre. Det spiller ingen rolle da man slipper de problemene jeg nevnte når man bruker slikt utstyr som dere har. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HUSNES MOTORSPORT Posted November 1, 2009 Author Posted November 1, 2009 Det er kjekt å høre. Det spiller ingen rolle da man slipper de problemene jeg nevnte når man bruker slikt utstyr som dere har.var det du som var med han med volvoen i går??den hadde eit fint register med bra effekt og moment kurve brun 242?? ellers so vart dette ein vellukka dag med 24biler effekt målt.. alt fra 650hk på hjula til 36hk blei målt so detta var veldig bra og vil bli gjentatt på våren når folk har fått klar bilene sine...
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 (edited) Ja, dette her var et kanontreff Synd det ikke var flere fra FMCN der, men det var allikevel mye spennende å se Meget stor variasjon i bilene som bremset, var også mye gromt Så dette håper jeg flere vil være med på neste gang det blir arrangert. Gammel klassiker med 6syl og innsprøytning orginalt(!) Meget fin E30 med 3,8L M5 motor Strøken E39 525i med ESS kompressor Nydelig Dodge Challanger! Spesiell Toyota Aristo med samme motor som Supra, med imponerede resultater. To helgromme Escort Cosworth'er, meget gjennomførte!! Motorrommet til Thorsen sin. Meget grom bil! Motorrommet til en meget grom 240 Ørjan sin helgromme S2 Her er det mange hester som vil ut i det fri Sjefen sjøl, Ronny sin råe Camaro Renault 16 som fikk prøve seg i rulla, meget publikumsvennlig vertfall :-) Var meget bra oppmøte av publikum også, utrolig kjekt :-) Så takk for alle som kom og var med å gjorde dette til en kjempekjekk dag Edited November 1, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Takker for bra bilder Kristian Så morro ut Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Ja, dette var en kjempedag Vil bli gjentatt til våren også, håper det er flere fra FMCN som har lyst til blir med også Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Ja, dette var en kjempedag Vil bli gjentatt til våren også, håper det er flere fra FMCN som har lyst til blir med også Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
RS|Stian Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..Er det ikke typisk? Kanskje litt mye forlangt såpass seint i sesongen men enig i at det burde vært flere herfra som kunne stilt opp. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt når det gjelder bremsetreff i år heller så noen først lager i stand noe så bør folk ta turen. Har veldig lyst til å ta turen bortover neste gang selv med egen bil, er faktisk ikke mer enn rundt 37 mil. Takk for bilder, Kristian FordClubNorway.no
RS 1000 Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 var det du som var med han med volvoen i går??den hadde eit fint register med bra effekt og moment kurve brun 242?? ellers so vart dette ein vellukka dag med 24biler effekt målt.. alt fra 650hk på hjula til 36hk blei målt so detta var veldig bra og vil bli gjentatt på våren når folk har fått klar bilene sine...I årevis har jeg snakket om hvor enormt viktig effekten på 4000 o/min er for at en ekte gatebil skal kunne akselerere hardt. Det beste jeg har hatt kjennskap til så langt er den Engelskbygde RS500 motoren som yter 300 hk ved dette turtallet og som i særklasse er raskest i Bergen. Dette ble imidlertid målt i motorbremsebenk under mapping og det er ikke målt i bilen. Denne Volvoen klarte til eierens store overraskelse å passere dette. => Fantastisk fornøyd, selvsagt. Alle de ansvarlige skal ha mye og velfortjent skryt for dette treffet. Det var raskt, effektiv og hadde veldig fin stemning og godt humør. Det blir nok derfor flere 300 + km dagsturer i fremtiden. Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..Er ikke det bare en bekreftelse på det man har observert den siste tiden da? Heldigvis ble det ikke avlyst denne gangen, i motsetning til sist. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe.. Ja, det var litt dumt dette. Men er jo litt sent i sesongen, og antallet 2wd Cosworth som er på veien i området er dessverre ganske lavt.Men ja, litt skuffende er det selvsagt. Er det ikke typisk? Kanskje litt mye forlangt såpass seint i sesongen men enig i at det burde vært flere herfra som kunne stilt opp. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt når det gjelder bremsetreff i år heller så noen først lager i stand noe så bør folk ta turen. Har veldig lyst til å ta turen bortover neste gang selv med egen bil, er faktisk ikke mer enn rundt 37 mil. Takk for bilder, Kristian Sant det. Er mange som har bilene sine på veien nå, som kanskje ikke kjører de grommeste bilene, som godt kunne kommet Får håpe det er flere som kommer neste gang, til våren Ja, må bare komme, hadde vært kjekt om dere fra østlandet tok en tur over fjellet også Er mye spennende som kommer til å skje er i vest til neste år, så det er mye å glede seg til og mange gode grunner til å ta turen I årevis har jeg snakket om hvor enormt viktig effekten på 4000 o/min er for at en ekte gatebil skal kunne akselerere hardt. Det beste jeg har hatt kjennskap til så langt er den Engelskbygde RS500 motoren som yter 300 hk ved dette turtallet og som i særklasse er raskest i Bergen. Dette ble imidlertid målt i motorbremsebenk under mapping og det er ikke målt i bilen. Denne Volvoen klarte til eierens store overraskelse å passere dette. => Fantastisk fornøyd, selvsagt. Alle de ansvarlige skal ha mye og velfortjent skryt for dette treffet. Det var raskt, effektiv og hadde veldig fin stemning og godt humør. Det blir nok derfor flere 300 + km dagsturer i fremtiden. Er ikke det bare en bekreftelse på det man har observert den siste tiden da? Heldigvis ble det ikke avlyst denne gangen, i motsetning til sist. Imponerende resultat på denne Volvoen, igjen Synd jeg ikke fikk med meg denne, måtte reise hjemover rett før pga. reisefølge som hadde planer. Flott at dere fant frem, når dere ringte satt jeg i Bosworth'en og kjørte den i rulla Kjekt å høre at det gav mersmak dette treffet Ja, denne gangen var vi litt mer påpasselige med å opplyse om dette treffet i nærområdet, og i distriktet rundt slik at det kom en del lokale.Forrige gang var det kun her, og her var responsen særdeles dårlig dessverre.Så derfor ble det såpass bra oppmøte denne gangen kontra forrige gang, og vi kunne kjøre igang et treff som viste seg å bli veldig vellykket Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RsMuffe Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 kommer det noe info hvilke biler som ble bremset og bremse papirer osv? for vi som ikke kunne møte opp.
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Å legge ut bremsepapirene blir nok ikke aktuelt dessverre, da det er ganske personlig for den enkelte.Så viss noen vil legge ut sine papirer her er det helt greit, men å legge ut folk sine papirer uten samtykke blir nok ikke gjort dessverre. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sierra_2.9 Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 kom med tall da, på beste for dagen og sånn? men thorsen s2'n er vel ikke 2wd? sett ut som quattro på gatebil i hvertfall. mye tøffe biler '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Escort RST WRC Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 (edited) Høyest målte effekt var Thorsen sin S2 ja, med 635hk på hjul, dog med lavere trykk enn han har bremset max effekt med Men syns det var sporty og stille opp å ta effektmåling med en såpass ekstrem bil på et sånt treff, det var hyggelig Den er 4x4 ja, men har koblet om til kun bakhjulstrekk for å kunne ha bilen i rulla Så den bakdiffen har noe å henge fingrene i ja Edited November 1, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now