SierraStian Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hei:) sierran har tullet litt i det siste når jeg stopper den, så tar den seg ett par runder til etter stopp :Sdet skjedde en gang for lenge siden, men nå er det nesten hver dag hva kan være galt? Tenningsdelene er bra.. Motoren holder fin temperatur.. Er forgasser. Setter stor pris på svar Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Elektronisk gasser og 95 oktan som drivstoff? Har du sjekket at du har en kontakt med noen ledninger som er jodet nær coilen? Altså tenningsenker. Ettersom ohc ikke er beregnet for 95oktan så er ettertenning veldig vanlig på gassere som kjører nettop 95 okt. Når du slår av tenninga skal du også høre noen lyder fra gasser. Dette er motoren på gassern som lukker gasspjeldet for å hindre ettertenning når du stopper motoren, for så å åpne det igjen. Er dette ikke tilfelle så sjekk om denne tomgangsmotoren får strøm. Mener på sikringa sitter i samme boksen som rele til styring av tomgangsmotor og oppvarma innsug. Altså ved høyre dempertårn. Dette var da det jeg kom på i første omgang - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 elektronisk gasser og kjører på 95 oktan ja har gjort det i 5 år og har aldri vert noe problem. justerte tenning en gang i tiden, men er sikkert 3-4 år siden. kanskje jeg skulle gjort d igjen?Den lyden du snakker om hører jeg alltid etter, og den er der, ser at den justerer seg også. Så hva kan det vell da være pluggene er jo litt sotete pga feiljustert gasser. får lite luft, og bruker ca 1,1 lliter pr mil.. Men i vinter får jeg ny motor Så dette er ikke så farlig. Eller, den motoren jeg skal ha i er i veldig godt stand, ingen veniltikking, men den ettertenner noe j`"%¤`! Og bruker ekstremt mye bensin, så jeg kommer nok til å beholde gasser og innsug å se om det bedrer seg.. Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Du må nok flytte tennings tidspunktet litt ja, men husker ikke om det var frem eller tilbake. Er det ikke 8 grader fortenning orginalt på bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Har pleid bare å gasse litt ekstra jeg, da har den gitt seg Blir gjerne noe sot som gløder i en gammal OHC hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Kan være på grunn av at den er litt daukjørt også ja - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Hehe det kan jeg avbekrefte kjører jo ikke helt gris heller da, vil jo ha sierran i mange år fremover Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Ohc tåler hjulig, det kan jeg skrive under på Så det trenger du ikke bekymre deg for. F.eks ISen min satt jeg sammen den motoren som står i nå for ca 50 000km siden. Det var ganske mye slitekant i blokka egentlig, men honet den og monterte i nye stempelringer. Veiv og slikt så fin ut, så jeg bare monterte inn nye lagre. Satt sammen motoren og kjørte den varm, ettertrakk toppen. Fant ut at toppakninga var feilmontert. Monterte ny, kjørte varm motor, ettertrakk topp. Og full gass Den motoren har bla rundt 2000 km banekjøring bak seg nå, med nesten konstant hamring på turtallsperra. Først i løpet av de siste 10000 km har den begynt å bruke litt olje. Før den lille overhalinga var den en skikkelig oljebrenner. Den har hele tiden hatt litt skjørtbank på kald motor. Men jeg kjører den alltid varm før jeg tyner den. Men det hender enda nesten aldri at jeg kjører den bilen uten å dra den opp på turtallsperra i vertfall en gang eller 2. Og jeg har foresten turtallsperra på 6500rpm - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now