e21baur Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 Har bygget lenge om min mk2 campervan til en mk1 - mk2 - mk3 hybrid... Understell og motor stammer ifra -86 transit pickup med enkle hjul bak. 6bolts. Motoren ble montert på en mk2 girkasse, 4trinns. Men : det er forskjell på disse kassene... Mellomakslingen er forskjellig på mk2 og 3. så jeg har brukt kortet mk2 m-aksling med mk3 kryss. Det står en A på siden av mk3 girkassa, og når jeg prøver å ta av det ene huset mot mellomakslingen stopper den opp ca 1cm, ikke mulig å rikke, det er ett "deksel" men det er 2 bolter som er plombert fast. slipt om ifra fabrikk. Er det muligt å demontere kassa selv eller trengs det spesial verktøy?? Dette er en forsterket kasse ifra -86 mk3 transit, stemmer det at denne kassa er sjelden.. Ikke den standard kassa som står i vanlige mk3 og sierra`er.. det er 4 lave og 5`nte lik utveksling som 4 på mk2 kassen. Finnes det noen på forum som har demontert kasser untatt han transit karen i narvik.
e21baur Posted January 29, 2010 Author Posted January 29, 2010 Kassa passa rett på, men "mellomaksel" biten er anderledes, og siden jeg har bygd om en mk2-mk3 aksling, kortet den ned 4" Forstarka den med andre kryss og foringer, finner jeg ikke bryet verdt å montere mt75 kassa. Den kastes så fort som muligt hvis noen har lyst på den er den gratis i os/hordaland. Den ligger hos mine foreldre. ring dem på tlf 56300196 for lokalisering, og henting. Den har gått ca 53 tusen km. er strøken men etter å ha lagt ute kaster jeg den til pokker i vold.
Recommended Posts