Pusur_ Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Har en hel Scorpio bakaksel som jeg har fått høre er samme på Scorpio som på Cosworth...Stemmer dette? Har den evt noe salgsverdi? Den har gått 188.000 og er meget tight og fin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 er jo verdt noen kr, vist den har riktig utveksling og sperre... som regel er de uten sperre, og da er det bare 7,5" huset som er verdt penger.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
brakka Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Hvis den har sperre er det vel innteresant for flere. jeg velger meg april Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 scorpio kom med diff brems som standard. Men usikker på hvor mye den sperrer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Men er det forskjell på innfestingen på vanlig sierra og Cosworth? For den passer ikke i vanlig sierra fester... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Kommer selvfølgelig an på om det er 7" eller 7,5".Er det en 7,5" fra Scorpio, så passer den ikke i 7" oppheng som det er på vanlig Sierra.Dvs. den passer i en Sierra Cosworth 2wd travers, men vanlig Sierra travers (7") må moddes for å kunne montere en 7,5" i den. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Ok, da er dette en 7,5" diff. Hvordan kan jeg finne ut om det er brems i den da? noen som evt er intr i den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 om en slik scorpio diff skall brukes i en 2wd coss, så må den åpnes, og stubshafts/ flensene inn i selve diffen byttes om... da 2wd og scorpio ikke har samme bolt sirkel, 2wd har 108mm mener jeg og scorpio og 4x4 coss har 100mm.. det er meget sannsynlig at scorpio diffen har 3,92 utveksling, eller 4,10-4,11 eller hva det var..og selve huse sies og være hakke "grovere" støpt, men spiller ikke noe rolle med mindre den skall spilles inn i 4x4 bil, da må nokk huse slipes en del, og ramme må et øre kappes av, og sveise på igjen... for å sjekke om det er sperre i den, så prøv å snurr på ene stub shaften og se om den andre går i samme retning, da er det sperre, går den motsatt vei er det desverre en åpen diff.. kjører selv med en scorpio diff med 3,92 utv, og eton sperre, funker meget godt i en "i utgangspunte" 4x4 bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Men skal da en komplett bakstilling fra scorpio mk1 være bolt on på sierra mk1? Mange som sier det, men når jeg måler stemmer det ikke :S Da mener jeg altså alt, med den bøylen å alt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 (edited) Men skal da en komplett bakstilling fra scorpio mk1 være bolt on på sierra mk1? Mange som sier det, men når jeg måler stemmer det ikke :S Da mener jeg altså alt, med den bøylen å alt... Passet rett over da jeg gjorde det i alle fall Alt understell på denne mk1 sierran er fra en scorpio 2,9.Du må sette over toppen fra sierra fjørbeinene til scorpiofjørbeinene. Det er det eneste som ikke passer. Link til tråd:http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...terbil&st=0 Edited October 19, 2009 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 Men *****, hvorfor passer ikke dette hos meg da? Etter mine målebånd er Sierra akslingen 5cm BREDERE enn Scorpio akslingen... På festene altså. Og mellomakslingen fra Scorpio er 10-15cm for lang...??... Og den orginale downpipen tok i stabstaget... Har jeg montert motoren opp ned eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Men *****, hvorfor passer ikke dette hos meg da? Etter mine målebånd er Sierra akslingen 5cm BREDERE enn Scorpio akslingen... På festene altså. Og mellomakslingen fra Scorpio er 10-15cm for lang...??... Og den orginale downpipen tok i stabstaget... Har jeg montert motoren opp ned eller? Mellomakslingen er lengre ja. Men så lenge det er en T-9 kasse så er det bare og bruke mellomakslingen og oppheng fra sierra.Hadde ikke noen prob. med eksos osv. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now