Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva gjør jeg for å fikse dette?

 

Bilen jager på tomgang, og begynner å rykke når ladetrykket nærmer seg 1 bar.

Har skiftet luftfilter, plugger og tomgangsregulator.. ingen forskjell.

 

Går bilen ureint fordi den ikke er mappet etter chipping? eller er det bare chipen som er røten?

Kunne godt tenkt meg å ha standard chip. så slipper jeg å irritere meg. (+ sparer bensin :P )

 

Noen som har noe forslag/løsning?

 

Mvh.

Stein

 

:)

sykler til arbeid

Posted

Mappet etter chipping ?? Du mener vell satt opp etter chipping, mapping gjør man når man lager chippen. Prøv den org uten chippen, og se om det er noe forskjell

Posted (edited)
spare bensin gjør du nok sikkert ikke.. sjekka etter falskluft?

 

Virker som den får for mye bensin i forhold til luft, for når den får litt falskluft, så går den faktisk reinere på tomgang.

Men ingen falskluft, nei...

 

Pluggene jeg skifta igår, virka som de var sota av for mye bensin.. (?)

 

 

 

Mappet etter chipping ?? Du mener vell satt opp etter chipping, mapping gjør man når man lager chippen. Prøv den org uten chippen, og se om det er noe forskjell

 

okai..hehe.. satt opp mente jeg :)

 

Hva mener du med "prøv den org. uten chippen"? er ikke chippen loddet fast ellernoe i boksen nede i fotenden på styrbord side? passasjersida..

Det er vel ikke bare å røske ut chippen? det skal vel helst være en original chip der, som er laget ut ifra ford-spesifikasjoner?

 

:)

 

- Stein -

Edited by MacGyver

sykler til arbeid

Posted
Virker som den får for mye bensin i forhold til luft, for når den får litt falskluft, så går den faktisk reinere på tomgang.

Men ingen falskluft, nei...

 

Pluggene jeg skifta igår, virka som de var sota av for mye bensin.. (?)

 

 

 

 

 

okai..hehe.. satt opp mente jeg :)

 

Hva mener du med "prøv den org. uten chippen"? er ikke chippen loddet fast ellernoe i boksen nede i fotenden på styrbord side? passasjersida..

Det er vel ikke bare å røske ut chippen? det skal vel helst være en original chip der, som er laget ut ifra ford-spesifikasjoner?

 

:)

 

- Stein -

 

Har du org eec4 modul ? De har vell chippen stående i en port på utsiden visst ikke jeg husker helt feil, har du L8 eller P8, så sitter chippen trykket ned i en sokkel på innsida, ikke loddet

Posted
har eecv4 mener jeg på :)

 

alle T-25 ("ny-typen"-motor) har vel den type motorstyring?

 

Det har de ja, men en mangen skifter ut til P8 eller L8 ved trimming, for der er det mye mer muligheter for mye hk

Posted (edited)

Din skal bare kunne fjernes den.. :) Ta deg en kikk på hjernen så ser du det..

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Posted (edited)

Luftmengdemåler ligger å støver her også.. Min gamle var chippa, men der var luftmengde måler'n fjerna..

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Posted
Din skal bare kunne fjernes den.. :) Ta deg en kikk på hjernen så ser du det..

 

Jeg får prøve litt imårra...så får vi se :D

 

Takk for tipset!

sykler til arbeid

Posted
chipen står på utsiden av ecu,bare å dra av..

skjedde dette plutselig?

husk at org. map sensor er på 2bar,så når du lader 1kg,så kan den kutte..

 

Er ikke den 2,5bar, som på stor turbo Escort da?

  • 2 weeks later...
Posted

Har tatt av chippen. Den går litt bedre på tomgang, men jager fortsatt opp og ned, og går ureint.

Så tok jeg av kontakta til tomgangsregulatoren (som er nyinnkjøpt ifjor), og da går motoren litt bedre.

 

Vet ikke hva jeg kan gjøre? Får motoren for mye bensin? Er bensinfilteret tett?

Kan man stille bensinmengde på en T-25, og hvor?

 

hmm

 

:)

 

- Stein -

sykler til arbeid

Posted
Har tatt av chippen. Den går litt bedre på tomgang, men jager fortsatt opp og ned, og går ureint.

Så tok jeg av kontakta til tomgangsregulatoren (som er nyinnkjøpt ifjor), og da går motoren litt bedre.

 

Vet ikke hva jeg kan gjøre? Får motoren for mye bensin? Er bensinfilteret tett?

Kan man stille bensinmengde på en T-25, og hvor?

 

hmm

 

:)

 

- Stein -

Når bilen går på tomgang så tar du av vakumslangen fra bensintrykkregulatoren og ser hva som skjer. Du må holde på enden av slangen slik at den ikke suger falsk luft.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Når bilen går på tomgang så tar du av vakumslangen fra bensintrykkregulatoren og ser hva som skjer. Du må holde på enden av slangen slik at den ikke suger falsk luft.

 

Hvor er den? (er litt newb når det gjelder cosworth..) :P

 

:)

 

- Stein -

sykler til arbeid

Posted

På enden av fuel rail'n.. ;)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...