2.0 I Doch Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Eg har lyst på nye dempere og fjører på min 93, sedan. Har lyst på moderat senk, pga ønsker ikkje skeiv sliting. Noen som har anbefalinger til nye sett? orginale skulle dei har ca 4000 kr til stv. hos autospar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 bilstein og ebach. ingen tvil. gà for org hoyde til cosworth. da slipper du à tenke sà mye pà dekk slitasje Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Okei, veit du ka org hOgde pA cossi fjOrer er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Ca 25mm senking fra standard Sierra. Har apex fjærer på ISen min, og er veldig fornøyd med både stivhet og høyde. Ca orginal cossi høyde på de, altså fin høyde til selv vinterbruk, på dårlig brøyta veier. Det sto eibach på cossien min når jeg kjøpte den. De er grei nok, men jeg synest de er litt myk. Skulle sette på noen fjærer framme som jeg trodde var orginale, men som viste seg å være AVO fjærer. Omtrent samme høyde som eibach fjærene, men mye stivere. Så det jeg skal gjøre nå er å sette på noen apex fjærer som jeg har strekt en liten tanke. Bak står det orginale cossie fjærer. Det skal også nevnes at senk på cossi blir en anelse lavere enn på en standard Sierra da. Og for å nevne Jamex, så synest jeg de blir for myke, og bakfjærene siger alt for mye.Skulle jeg kjøpt nytt senkesett til en standard Sierra igjen som jeg ikke ville hatt for lav, så ville jeg gått for Apex igjen. Jeg har de kombinert med KYB gasdempere, noe som fungerer ypperlig til alroundbruk, og begge deler er ganske rimelig i innkjøp.Dette er da min mening - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Hvor kjøper du dette da Truckdriver? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Kyb dempere på bilextra. Fjærene fulgte løst med den første Sierraen jeg kjøpte, så vet ikke hvor de er kjøpt nye. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 (edited) Noen erfaringer med Koni dempere da? EDIT: Tenker da på gule Edited October 26, 2009 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Fullt enig med dohcboy, bilstein og eibach. Aboslutt ingen tvil. Koni er bra det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Så dere mener bilstein og eibach er best? Hvor kjøper man dette da? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
92cossi Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 face motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 hadde gule koni for noen àr til bake. dem funka greit ei stund,men sà begynte dem à lage klikke lyd i humper. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Har kule koni på cosworthen. Og er egentlig missfornøyd med dem. Jeg synest de er for myk og stump, vist du skjønner Ikke helt bra forklart. Men spør du Combatkit så kan han si hvorfor han hater de. Som også er en bedre forklaring på den dårlige forklaringa mi - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 hehe. gule koni er greie dem, MEN, stemplene i demperen er like tynn som en piperenser, skal ikke mye til før dem blir bøyd. og begynne å lekke.justeringen på dem, den såkalte stivhets justeringen, jo hardere du stiller dem inn på, jo værre blir det å trekke dem UT. å trykke dem sammen er like lett på mykest og stivest. i mine øyne er dem søppel.du kan sammenlikne gule koni og bilsten B8 dempere og se selv at bilstein sine dempere har mye grovere stempel, og b8 er stive på sammentrykking. opp ned dempere. kan anbefale bilstein rally/ racing, men dem koster 2500kr pr stk bak, ifølge kollevold (tror det var kollevold) har akkurat bestillt meg GAZ dempere til min, dem er justerbare. og ikke dyr hos burton har GAZ dempere liggendes til fiesta mk1 her, og når man justerer stivheten på dem, så blir dem harde å trykke sammen, derfor jeg skal ha GAZ på min sierra. og på fiestaen har eg ikke kjøpt GAZ gold. (coilovers framme og seperat fjør/ demper bak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Har hørt mye bra om GAZ coiloversettene. Søkte på burton nå, fikk opp:Part no: GZGAZ6003 FrontPart no: GZGT4-2073 Bak Kan det stemme? Regner med det er enkle, så man må bestille 2 av hver. Hvordan er det med frakt/toll ved handling fra burton? Og hvilke fjører bør disse kombineres med? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 det er dem eg venter på til min sierra eg skal kombinere dem med org cosworth fjører, nye, men ca 25% stivere, kjøpt fra face. Fjærer, AVO, sport og standard høyde, 2wd Cosworth Standard høyde, men stivere ja prisen er pr stk, når du legger dem i handlekurven blir det lagt til 2 stk hos meg hvertfall. frakt kommer på 42,50pund. betaler ikke engelsk mome, men kun norsk moms. ingen toll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 Kva blei prisen for sette, komplett til norge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 meg du snakker til? har ikke fått de enda, men her er 99% rett regnestyke 147,69+ 82,89+ frakt 42,50 = 273,08x dagens kurs 9,4 = 2566,95x 25% moms= 3208,69 norske kroner + ca 200kr i momsgebyr og klareringsgebyr fra frakt selskap = 3408,69 norske kroner Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 (edited) Var ikke galt det! Blir vel det på meg også da om en stund. Men hvordan blir det ingen toll da? EDIT:Fjærene fra face er ett sett med 4 stk, for 1.795,-? Edited October 28, 2009 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 ingen toll på bildeler her er mer info om dem eg kjøpte, Varenr: 100270Tilgjengelighet: Utsolgt, forventes inn forventer at demperene kommer innen 14 dager, da dem må lages, ifølge burton. og da skal dempere og fjører på.så kommer med update da håper den får fin høyde og er STIV Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 (edited) Du får komme med tilbakemelding etter du har fått montert det på. Er vel ikke fare for at den blir "Sirævva" med de fjørene? Er så fælt med en lavere bakende en fremme. EDIT:At det ikke var toll på bildeler visste jeg faktisk ikke. Da er det jo bare å bestille i vei fra utlandet da, og spare mye penger. Edited October 28, 2009 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 det skal eg gjøre. blir den si bak, så blir det andre framfjører, hahaha. bare å bestille deler utenfor norsk landegrense Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Kjører med Apex fjører og gule Koni, fast og fin i understellet 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 hehe. gule koni er greie dem, MEN, stemplene i demperen er like tynn som en piperenser, skal ikke mye til før dem blir bøyd. og begynne å lekke.justeringen på dem, den såkalte stivhets justeringen, jo hardere du stiller dem inn på, jo værre blir det å trekke dem UT. å trykke dem sammen er like lett på mykest og stivest. i mine øyne er dem søppel.du kan sammenlikne gule koni og bilsten B8 dempere og se selv at bilstein sine dempere har mye grovere stempel, og b8 er stive på sammentrykking. opp ned dempere. Nå er det jo faktisk det demperene skal da, dempe ut, der fjørene tar imot støyt ned. Samme hvordan du justerer skal jo ikke det justere nedover styrken, men selfølgelig oppover fordi det er der demperen sin oppgave ligger. Er iallefall min meining og mitt forsvar til Koni, kjører selv med Koni å er egentlig ganske så imponert over forskjellen kombinert med H&R 40 senk å poly-foringer. Nå har jo ikke jeg cosworth, men 2.9 så forlanger ikke det beste. GAZ Coilovers er nok overlegne i forhold til Koni, men også i pris vill jeg tro 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 H&R fjærer og poly. må vel bare bli bra, og sikkert gule Koni også.. Men har AVO justerbare dempere selv, og de har 11 knepp på hardheta foran ( 22 bak). Og de blir hardere å både trykke inn og å dra ut. Stor forskjell å kjenne begge veier fra løsest til hardest på disse. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Vet du noe nærmere når du får dempersettet nå combatkit? Og fjørene ligger klar? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now