Jump to content

Recommended Posts

Posted

da jeg er på jakt etter sierra da har en bekjent av meg en 2.0i doch han skalselge men den sliter med at den fjusker og går rusjent og den ryker en del. Tror det var noe med at den kokte med litt kjøring også. Noen som vet hva problemet kan være?

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Posted

Det første jeg hadde sjekka her er jo termostaten, da får motoren for lite kjøling å vannet i blokka vill begynne å koke. Dette trykket går ut i ekspansjons tanken.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

  • 2 weeks later...
Guest DailyDrifter
Posted

termostat som nevnt her (bytta på begge min dohcer) , kabler og tennplugger, lambdasonde og luft-filter , der var amatørtipsene sagt så en av ekspertene kan ta over :P

Posted

satser mye penger på topp pakning... Dohc er kjent for det. Værste fall må du ha bytte topp.

 

Prøv med termostat først, men vær forberedt på topp pakning.

 

 

Mvh Tom

Guest DailyDrifter
Posted

min første dohc hadde enten gåen topp-pakning eller defekt topp, gikk alltid på 3 sylindere når jeg starta den, i starten var det nok å slå den av og starte på nytt et par ganger, etterhvert måtte jeg ruse den skikkelig for å få med alle 4. Stakkars motor, men den holdt sålenge jeg misbrukte den. Er overraska hvis den ikke går enda.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...