Pusur_ Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Holder nå på å bygge om min Sierra mk1 fra 1,6L til 2,9i 2wd. Men har støtt på et problem som jeg ikke vet om går ann å løse uten sveise. Nemlig mellomaksling.... Finnes det en som passer, eller må det lages en custom? Vet ikke åssen kasse det er snakk om, men det vet vel mange av dere Håper på raske svar da jeg er ganske avhengi av bilen På forhånd, takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Først må du finne ut hva slags girkasse du har. Sikkert en mt75, revers ned til H. Må ha tak i mellom aksel fra en sierra 2.9 tenker jeg.. Tør ikke si at jeg har helt rett nå men jeg regner med det.. Tror jeg har en mellomaksel fra 2.9 liggende. Vis du tar et ca mål så kan jeg måle akselen jeg har så vi se om det er riktig. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 (edited) Er revers ned til H ja. Men kom sierra 2,9 med mt75? Skal i verkste nå, så da skal jeg måle Edited October 11, 2009 by Pusur_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 ja sierra 2,9 hadde mt75... har du prøvd mellomaksling ifra sierra dohc? den burde jo passe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 Har desverre ikke tilgang til en doch aksling. Men om noen snille sjeler med en liggende kunne målt så er jeg ute etter en aksling som er CA 152cm... Og med krysset like langt unna bakaksel som på IS, 2.0L og 1,6L osv osv... Skal måle hvor langt dette er i morgen, men mener det var 91cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 (edited) Har desverre ikke fått orden på mellomaksling ennå Kunne noen ha målt en 2,9i eller doch aksling for meg? Lurer også på om noen vet hvor man skal koble til bremsekraftforsterker på en 2,9i? Finner ingen plass jeg Edited October 13, 2009 by Pusur_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Kan måle en mellomaksel til 2.9 nå en av dagene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Kan måle en mellomaksel til 2.9 nå en av dagene Kjempefint!!! Har du evt en til salgs å? Ser du kjører sierra 2,9, har du kanskje et svar på bremsekraftforsterker problemet mitt også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 (edited) Har en ekstra mellomaksel liggende ja, kjøpte den for 800 så ønsker bud. Bremsekraftforsterkeren er jeg usikker på Edited October 14, 2009 by etakle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Kan du ikke måle den da? Gidder du evt å sjekke ang bremsekraftforsterker på din bil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts