jk_racing Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Noen som har byttet dynamo sånn bil? løser en 13mm bolt på toppen og den sitter med en hylse i bund. hvordan få reima slakk? eller sitter den på en brakett med 3 bolter til blokka hvertfall det jeg kan se. hva må jeg gjøre? Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Veldig enkelt! På strammehjulet som du ser ligger i fronten like ved dynamoen, setter du enn skralle elelr fastnøkkel på (mener den er 15 eler 17) Så dra du litt i den, så løsner du reimen. Så er det bare en skrue oppe på dynamoen, og en lang skrue i bunnen, så er den løs.Tar maks 5 min 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 (edited) Kalle har rett her, veldig enkelt, 15mm ledd nøkkel pleier jeg bruke Edited October 9, 2009 by grcossie
Cosworth Racing1 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Kalle har rett her, veldig enkelt, 15mm ledd nøkkel pleier jeg bruke Kalle har rett her, veldig enkelt, 15mm ledd nøkkel pleier jeg bruke Kalle har rett her, veldig enkelt, 15mm ledd nøkkel pleier jeg bruke Jepp han har faktisk tre-dobbelt rett 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Veldig enkelt! På strammehjulet som du ser ligger i fronten like ved dynamoen, setter du enn skralle elelr fastnøkkel på (mener den er 15 eler 17) Så dra du litt i den, så løsner du reimen. Så er det bare en skrue oppe på dynamoen, og en lang skrue i bunnen, så er den løs.Tar maks 5 min Den bolten i bund er bare en hylse, ser ikke noe bolt eller mutter hode på den. Dø ung, å bli et vakkert lik
JHS Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Den bolten i bund er bare en hylse, ser ikke noe bolt eller mutter hode på den.Bilde? Mangler bolten da?
Cosworth Racing1 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Den bolten i bund er bare en hylse, ser ikke noe bolt eller mutter hode på den. Vanligvis er dette en lang bolt/skrue som er tredd i fra baksiden, og som har en mutter i fremkant på dynamoen som du holder igjen. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Jepp han har faktisk tre-dobbelt rett Du rakk å svare på den før jeg fikk slettet ja hehe. ***** dårlig nett her, og da skjer det
Cosworth Racing1 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 (edited) Du rakk å svare på den før jeg fikk slettet ja hehe. ***** dårlig nett her, og da skjer det Vær glad det er nett der du bor du.. hehe Edited October 9, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Bilde? Mangler bolten da? Da skulle vel reima hvert slakk? skal sjekke rærmere da jeg kommer hjem fra jobb. prøve å ta bilde Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Da skulle vel reima hvert slakk? skal sjekke rærmere da jeg kommer hjem fra jobb. prøve å ta bilde Reimen blir ikke slakk selv om den nederste bolten er borte. Reimen får du ikke av uten å slakke på strammehjulet. Da får du reimen greit av. Da henger selve dynamoen på to skruer; en oppe, og en gjennomgående lang bolt nede.Etter du har løsnet bolten oppe, løsner du den nede. Når disse er løs, henger den allikavel fast nede pga den står i klem der. Så du må riksle litt for å få den løs. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 10, 2009 Author Posted October 10, 2009 Ble litt seint før jeg var hjemme fra jobb i går, får prøve igjen i dag. Dø ung, å bli et vakkert lik
jk_racing Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Da har har jeg fått av reima, og funnet ut at lagrene i dynamoen min er utslitte. men har ikke fått av dynamoen ennå Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Da har har jeg fått av reima, og funnet ut at lagrene i dynamoen min er utslitte. men har ikke fått av dynamoen ennå Hehe.. Hva er det du ikke får til da? Er jo bare en skrue oppe, og en lang bolt nede, så må du riksle den løs. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Hehe.. Hva er det du ikke får til da? Er jo bare en skrue oppe, og en lang bolt nede, så må du riksle den løs. kommer ikke helt til den bolten under dynamoen Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 (edited) Merkelig.. Jeg har hatt den av haugevis med ganger på Sierra'en min. Må holde igjen foran, og skru den bakover mot eksosanlegget. Skal kunne gå.. Hvis du ikke får det til må du løsne brakkerten som dynamoen henger på. Er vel 3 eller 4 store bolter der. Edited October 11, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Merkelig.. Jeg har hatt den av haugevis med ganger på Sierra'en min. Må holde igjen foran, og skru den bakover mot eksosanlegget. Skal kunne gå.. Hvis du ikke får det til må du løsne brakkerten som dynamoen henger på. Er vel 3 eller 4 store bolter der. Kan stemme med fire 17mm bolter får prøve litt til før jeg gir opp. noen som vet hva en ny dynamo koster hos ford? får ikke tak i på jobben. Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Ikke gå til Ford, for det er garantert dyrt!!Det finnes vel noen som driver med dynamoer der du bor? Her i Bergen har vi f.eks Åsane Start og dynamo. Sikkert noe sånn der du bor også.Tipper den koster cirka 2000 kr. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
jk_racing Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 det er noen som overhaler dynamoer i oslo. men får ikke kjøpt overhalte. ingen som har eller får tak i Dø ung, å bli et vakkert lik
Cosworth Racing1 Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 det er noen som overhaler dynamoer i oslo. men får ikke kjøpt overhalte. ingen som har eller får tak i Hvis du ikke finner noen, kan du jo eventuelt ringe han jeg snakket om over her, og høre om han sender. Er en gamling som driver dette stedet aleine. Artig fyr.. hehe.. Blir aldri ferdig å snakke med han 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
as. Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Få av dynamoen du så ringer du meg, så bytter vi lagere i den en kveld.Anders S.
jk_racing Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Hvis du ikke finner noen, kan du jo eventuelt ringe han jeg snakket om over her, og høre om han sender. Er en gamling som driver dette stedet aleine. Artig fyr.. hehe.. Blir aldri ferdig å snakke med han Hehe, jeg har funnet ut åssen jeg skal få ut dynamoen nå, var bare litt trangt der, så jeg kom ikke orntlig til med engang, hvis du hadde sjekket med han eller om du hadde sendt meg tlf nr hans, så kunne jeg ha ringt han selv. Cosworth Racing1: Du har rett det var en bolt der, bare ****** trangt hehe, men jeg skal få det til nå. Dø ung, å bli et vakkert lik
jk_racing Posted October 20, 2009 Author Posted October 20, 2009 Da var dynamoen levert til triconor i oslo, de ringte meg og fortalte at dynamoen var helt ok. Da er det vel enten vannpumpa eller servopumpa som lager ulyder??? det bråker akkurat som om noe skal skjære seg. Dø ung, å bli et vakkert lik
grcossie Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Da var dynamoen levert til triconor i oslo, de ringte meg og fortalte at dynamoen var helt ok. Da er det vel enten vannpumpa eller servopumpa som lager ulyder??? det bråker akkurat som om noe skal skjære seg. Sjekk også lageret til strammehjulet på dynamo reima. Visst du starter opp nå, og hører lyden forsatt, så kan det være register strammehjulet
jk_racing Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Nei lyden er borte nå, som reima er tatt av. hmmm Dø ung, å bli et vakkert lik
Recommended Posts