Guest Ezpen Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Etter at jeg skifta fra KNfilter til org filter har bilen begynt å fuske når den blir varm, veit ikke om det er noen sammenheng her, men når den er kald går den som bare det!Den fusker heldigvis ikke hele tida, bare når jeg gir på mye mellom 2 og 3000rpm. Jeg lurer litt på om det kan være noe med kaldstartsystemet, auto chocke eller noe lignende drit, for den skyter om jeg ruser den opp rundt 6000, mao formye bensin? Den bruker også, naturlig nok, mer bensin. Er det noen som kan hjelpe meg med denne irriterende feilen? =D - Espen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ezpen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Ingen som veit noen ting om det? =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 jeg har lignende problem. mondeon min napper og fusker når jeg gir på litt, kun på lavere turtall. noen ganger smeller det kraftig. Jeg har byttet pluggledninger og plugger, og hver gang har dette hjulpet en stund, med så kommer greia tilbake etter noen måneder... du har ikke tett filter a? Hvis du hadde konisk KNfilter regner jeg med at det blitt rensa og hatt på filterolje? denne olja skader tråden i luftmengdemåleren etter en stund, noe som gir feil signaler til hjernen som igjen har innvirkninger på bensintilførsel, air/fuel ratio, og kan forårsake de symptomene du har... - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ezpen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har tenkt på bytte av pluggledninger, plugger bytta jeg for en snau mnd sia.Tviler på at det filteret var så rensa at det gjør noe, for det så virkelig ikke ut, derfor jeg bytta det. Når konfilteret var der så hang bare luftmengdemåleren å slang i en strips og tok luft fra løse lufta, så kan jo være denne som er skadet på en eller annen måte. Det hjelper ikke å kjøre uten filter, så det er nok heller ikke problemet. Tenkte det var en autojusteringsgreie av hjernen så har tatt ut strømmen til denne et par ganger for å nullstille, men uten hell. Eneste jeg veit er at det er irriterende og bilen bruker 0,9 på mila... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har tenkt på bytte av pluggledninger, plugger bytta jeg for en snau mnd sia.Tviler på at det filteret var så rensa at det gjør noe, for det så virkelig ikke ut, derfor jeg bytta det. Når konfilteret var der så hang bare luftmengdemåleren å slang i en strips og tok luft fra løse lufta, så kan jo være denne som er skadet på en eller annen måte. Det hjelper ikke å kjøre uten filter, så det er nok heller ikke problemet. Tenkte det var en autojusteringsgreie av hjernen så har tatt ut strømmen til denne et par ganger for å nullstille, men uten hell. Eneste jeg veit er at det er irriterende og bilen bruker 0,9 på mila... 0,9 er ikke såå galt da. mondeon min bruker mellom 0,7 og 0,8 et sted. det er en 1,8 med 115hk bare. men jeg vil tippe at LMM kan være et problem hos deg. hadde du nappa ut kontakta da du kjørte uten eller? prøvd å dra ut kontakte å kjøre ut nå også? - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ezpen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Skal prøve å ta ut luftmengdemåleren jeg Takk =D Hvor har du forresten fått tak i de grå/røde baklyktene på Escorten din? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Hvor har du forresten fått tak i de grå/røde baklyktene på Escorten din? svarte deg på pm:) - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ezpen Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Og hva er forskjellen? =P Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Du har ikke noe tråd i luftstrømmen som kan bli skadet. MAP er trykksensor. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ezpen Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 aha, men finnes det noen måte å få fiksa problemet på? =P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Sjekk om slangen til map sensoren lekker eller prøv ein annen map sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Aztro Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Har samme problemet på akkurat samme modell. men 3 sylinderen fra venstre blir ikke like varm somt dem andre heller. Akkuraat skifta motor så vi får se n'rmere på problemet sdenere. Nå er jeg i Thailand Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 (edited) hei sjekke coilpack cable/wire's den blir varmt og mister signal er en vel kjent problem med den motor:)bruker dere cosworth panser!!! Edited January 1, 2010 by derekd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now