Guest Pjuker`n Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Som noen sikkert har lest så har jeg kjøpt meg sierra.Motoren skal ut og ny skal inn. Spørsmål 1: Er det lettest å ta ut motor for seg selv, eller med girkasse(autolat)? Kassa er såppas stor så jeg er redd man må fjerne diverse deler av forstillingen for å få den ut sammen med motor. Men på den andre siden så slepper man da de UMULIGE skruene mellom motor og girkasse, kommer ikke til på alle uansett hva jeg prøver.. tips???? Spørsmål 2:Hva må til for å bruke manuell girkasse på denne?`Gjerne en komplett liste over deler man må ha og ting man må huske på. Spørsmål 3: Vil en IS girkasse gå på doch motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Spørsmål 1 Ta ut motor å la girkassa stå igjen, man kommer til alle skruene. Er kun oppe der med insuge de er litt trankt å komme til men de går med ei lita skralle. Skruene er de minste prob Spørsmål 2 Har ikke vore borti dette men de er vell bare å ta heile bedal fra anna sierra å flutte over. Spørsmål 3 Ja dei girkassane passer hvarandre Link to comment Share on other sites More sharing options...
to-vid Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Spørsmål 2; Du må ha svinghjul og klutch fra bil med manuell kasse. Du må også huske å sette inn nålelager i veiva for akselen fra gearkassa.(Har glemt det selv en gang og da måtte kassa ut igjen. Hvis du vurderer å sette på gearkasse fra en IS, hva med å bytte svinghjul også?Svinghjulet på DOCH'en er vesentlig tyngre enn IS svinghjulet. Du må jo få tak i nytt svinghjul uansett hvis du skal bytte ut automatkassa.IS svinghjulet må i tilfelle bores opp på nytt da bolthullene til veiva ikke passer. I tilegg så må du ha den "støvplata" mellom motor og gearkasse fra en S motor.Du må også bruke starter fra IS motor. (Ny type med liten motor) Motoren vil da bli mye "kjappere" - reagerer mye fortere på gassen, men du vil miste noe av bunndraget. -11 S-Max 1.6TDCI Titanium-99 Focus 1.4 5 dørsx75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stvx06 S-Max 1.8TDCI Titanium Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Excaliburzz Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Som noen sikkert har lest så har jeg kjøpt meg sierra.Motoren skal ut og ny skal inn. Spørsmål 1: Er det lettest å ta ut motor for seg selv, eller med girkasse(autolat)? Kassa er såppas stor så jeg er redd man må fjerne diverse deler av forstillingen for å få den ut sammen med motor. Men på den andre siden så slepper man da de UMULIGE skruene mellom motor og girkasse, kommer ikke til på alle uansett hva jeg prøver.. tips???? Spørsmål 2:Hva må til for å bruke manuell girkasse på denne?`Gjerne en komplett liste over deler man må ha og ting man må huske på. Spørsmål 3: Vil en IS girkasse gå på doch motoren? Spørsmål 1: Etter min erfaring så er det lettest å ta ut bare motor ja. Eneste "problem" da er å sentrere motoren inn på akslingen på kassa når motoren skal ned igjen. Spørsmål 2: Skal du bygge om fra automat til manuell så trenger du; kasse, pedalsett, clutchvaier, ny gassvire(hvis det er overdrive på kassa di), komplett clutch, svinghjulslager, svinghjul, utløserlager og kanskje ny mellomaksling.Så må du kople av startsperra(den som gjør at du kun kan starte i P og N) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sedan Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Som noen sikkert har lest så har jeg kjøpt meg sierra.Motoren skal ut og ny skal inn. Spørsmål 1: Er det lettest å ta ut motor for seg selv, eller med girkasse(autolat)? Kassa er såppas stor så jeg er redd man må fjerne diverse deler av forstillingen for å få den ut sammen med motor. Men på den andre siden så slepper man da de UMULIGE skruene mellom motor og girkasse, kommer ikke til på alle uansett hva jeg prøver.. tips???? Spørsmål 2:Hva må til for å bruke manuell girkasse på denne?`Gjerne en komplett liste over deler man må ha og ting man må huske på. Spørsmål 3: Vil en IS girkasse gå på doch motoren? Hei du! Ring meg, jeg har Doch kasse og alt du trenger for ombygging.92883500steffgun@start.no Mitt prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Spørsmål 2; Du må ha svinghjul og klutch fra bil med manuell kasse. Du må også huske å sette inn nålelager i veiva for akselen fra gearkassa.(Har glemt det selv en gang og da måtte kassa ut igjen. Hvis du vurderer å sette på gearkasse fra en IS, hva med å bytte svinghjul også?Svinghjulet på DOCH'en er vesentlig tyngre enn IS svinghjulet. Du må jo få tak i nytt svinghjul uansett hvis du skal bytte ut automatkassa.IS svinghjulet må i tilfelle bores opp på nytt da bolthullene til veiva ikke passer. I tilegg så må du ha den "støvplata" mellom motor og gearkasse fra en S motor.Du må også bruke starter fra IS motor. (Ny type med liten motor) Motoren vil da bli mye "kjappere" - reagerer mye fortere på gassen, men du vil miste noe av bunndraget.Virket vanskelig dette.. Kanskje like greit at jeg beholder automatkassa da..Kan få svinghjul fra is fra samma karen som har is kassa.. Men hvis det må dreies og borres for at det skal passa så lar jeg det være.. Planen var egentlig å bare bytte motor.. Men siden jeg først har alt ute kunne det vært like greit å satt inn manuell kasse.. spørsmål 4:Må jeg bytte starter og gassvaier hvis jeg går for vanlig doch manuel kasse også? Sedan: Kan være interessant, tar kontakt med deg. Har nesten fått ut motoren nå, mangler dn siste skruen mot blokka under innsuget.. Og så mangler jeg å få løs "momentomvandleren" må løsnes gjennom åpningen til starteren.. tungvint-ja... Tenk deg når den skal festes igjen da.. Etter at motoren er neddi, må det også gjøres gjennom hullet til starteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Da var motoren byttet, en kveld på å få den ut og en kveld på å få den nye inn.. Gikk egentlig ganske smertefritt, måtte bytte over ledningsnettet på den nye motoren og ta det fra den gamle da det var noen kontakter som ikke passet.. Nesten på plass: Alt på plass: Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 har du noen bilder av hele bilen? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=5330 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Bare jeg får på felga mine og får luftet kjølesystemet så skal jeg kjøre den ut av verkstedet og ta noen bilder med skikkelig kamera og ikke bare mobil bilder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Da var alt klart og vi tok den på en kjøre tur i går, motoren gikk utrolig pent, bilen var i ganske god stand til å ha stått rolig noen år.Litt uling fra diff eller hjullager hørtes det ut som.. Så virket styringen litt "nervøs" (eller var det meg? ) Da blir det bytte av frontrute og eu godkjenning så fort lønninga er inne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 skal du bytte ut automatkassen og??? Gratulerer ny ny bil forresten! 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ja gjør nok det etterhvert, men i første omgang så har jeg ikke råd til mer enn frontrute, motor, diverse til eu kontroll, årsavgift, omreg og forsikring. Så manuell kasse er ikke høyest på prioriterings lista mi.Dessuten var vist automat kassa overhalt for 30-40 000km siden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 BR racing har ei kasse liggende. Den er i veldig god stand, jeg vet det for jeg hadde den før.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now