RS 1000 Posted May 4, 2005 Posted May 4, 2005 Aldri merket dette med nevnte NGK-plugger, 0,6-0,8 i åpning.Per Guldbransen som jeg fikk anbefalt denne pluggen av, han brukte alltid den selv, og har siden bare hadd gode erfaringer med den, men sikkert mye annet som funker også. Siden du skrev "vi" pelle væck, regner jeg med du representerer et firma ?<{POST_SNAPBACK}> OK, da kjører sikkert dere høyere CO enn det "vi" gjør. Som de sier" antagelser er moren til alle "**** up`s" så nei, representerer ikke noe firma. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Panza Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Hjelper den gruppe A coilen på noe egentlig ? Jeg bare spør for jeg har ikke prøvd den..
Guest dj_maz Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 grA coilen er ikke noe særlig bedre. biltema sin høyeffekts coil funker bedre
Kimmi Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Anngående de tennpluggene? Tenkte å gå for Champion C57 eller C59. Hva bør jeg velge av dem 2? Bilen skal snart chippes, steg 1. Hvis det spiller noen rolle? Noen som har erfaring med Biltema sine tenningskabler? http://www.biltema.no/carparts/carpart_inf...RelItemId=65705 Er det bra, dårlig, ok?
mr.cossie Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 kjør på ford sine agpr12pp..Det som er orginalt på den motoren. helt klart best..!!! Og så lenge du ikke skal over 1,3-1,4 i ladetrykk. lar du pluggåpningen være.. en kjøper vel ikke bildeler på biltema????!!! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Kimmi Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 kjør på ford sine agpr12pp..Det som er orginalt på den motoren. helt klart best..!!! Og så lenge du ikke skal over 1,3-1,4 i ladetrykk. lar du pluggåpningen være.. en kjøper vel ikke bildeler på biltema????!!! Hvor får man kjøpt ford sine agpr12pp da?
Guest Komfort Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 (edited) Anngående de tennpluggene? Tenkte å gå for Champion C57 eller C59. Hva bør jeg velge av dem 2? Bilen skal snart chippes, steg 1. Hvis det spiller noen rolle? Noen som har erfaring med Biltema sine tenningskabler? http://www.biltema.no/carparts/carpart_inf...RelItemId=65705 Er det bra, dårlig, ok? Ingen av de pluggene er egnet til annet enn racing/banekjøring. Hvis du må ha en av dem ville jeg tatt C59 som er den varmeste av dem. Gode cosworth plugger er Motrocraft AGPS 092 P eller AGPR 12 PP8 henholdsvis originalplugger til Sierra og Escort cosworth. Disse er gode under de fleste forhold. Kjøpes hos ford. Edited February 20, 2006 by Komfort
Kimmi Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 På Face Motorsport sine sider står det at når man skal sette i steg 1 chippen, må man samtidig bytte til -31 actuator og Champion Racing Plugger.Jeg har ikke chip fra Face, men betyr det at jeg uansett må bruke Champion Racing plugger da?
Bdt Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Bruk Motorcraft agps 091c,min bremsa nesten 400 hk med de pluggene og det funka som f...(1,6 bar ladetrykk) COS it`s WORTH it!
Guest viko Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 (edited) Bruk Motorcraft agps 091c,min bremsa nesten 400 hk med de pluggene og det funka som f...(1,6 bar ladetrykk) Siden det var noen som rota opp en gammel tråd, får vel eg og svare.. Kjøp P8 orginale Escort Cosworth plugger,beste pluggene eg bruke på Vingebilen.Kjenner mangen som bruker disse, og dei fungerer meget bra... Edited February 21, 2006 by viko
Kimmi Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Det var nok meg som rota opp denne gamle tråden.. Men litt vanskelig å finne ut hva slags plugger jeg skal velge når alle har forskjellige meninger! Mulig det ikke finnes noe fasit svar på dette, men hvilke plugger bør jeg velge til min bil når den snart skal chippes til steg 1?
Guest Komfort Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Det var nok meg som rota opp denne gamle tråden.. Men litt vanskelig å finne ut hva slags plugger jeg skal velge når alle har forskjellige meninger! Mulig det ikke finnes noe fasit svar på dette, men hvilke plugger bør jeg velge til min bil når den snart skal chippes til steg 1? MOTORCRAFT AGPR 12 PP8 : STANDARD LARGE TURBO ESCORT 1.1 - 1.2mm (0.044" - 0.048") STANDARD SIERRA COSWORTH 0.7 - 0.8mm (0.028" - 0.032") MODIFIED COSWORTH SIERRA OR ESCORT (MAX. BOOST 1.6 BAR) MOTORCRAFT AGPR 902 P/ AGPS 092P (COOLER RUNNING THAN AGPR 12 PP8) MODIFIED COSWORTH SIERRA OR ESCORT (MAX. BOOST 2.0 BAR) CHAMPION C 59 C COMPETITION OR TRACK DAY COSWORTH CHAMPION C 57 C AS ABOVE BUT FOR HARDER WORKING CONDITIONS (COOLER RUNNING PLUG) De fleste mener du bør kjøre med AGPR 12 PP!. Sånn som jeg kan se det er AGPR 12 PP8 og AGPS 092P de beste pluggene og oppdrive til normal kjøring så lenge du holder deg under henholdsvis 1,6 og 2 Bar! Det er jo relativt dyre plugger da, men det er jo platiniun så dem varer mye lenger enn vanlige plugger. Champion er ikke beregnet til normal kjøring i hele tatt!!
Kimmi Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 (edited) Takk for et bra svar! Bestilte de AGPR PP8 pluggene pluss pluggkabler fra Face nå.. Edited February 21, 2006 by Kimmi
86cosworth Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Siden det var noen som rota opp en gammel tråd, får vel eg og svare.. Kjøp P8 orginale Escort Cosworth plugger,beste pluggene eg bruke på Vingebilen.Kjenner mangen som bruker disse, og dei fungerer meget bra... Hva mer en P8 heter dem?? I min sto det Motorcraft super AGPS 091c, å når jeg skulle ha nye slike fikk jeg beskjed om desse får jeg ikke tak i lengre... S da sendte de meg AGPS 092p for dem var standar..?? -men bilen kutta rundt 4000rpm.. Er bare 270 chip (som jeg vet om) Har du noen erfaring med dette? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
vinge87 Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 bank dem ned til 0.6 åpning og bilen din går reint som bare det... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
86cosworth Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 men dem er jo 0,5mm ...... o92p altså. 091c var 0,3mm. Jeg skjønner ingenting nå.. 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
86cosworth Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 nå fant jeg ut at jeg har tatt veldi feil Er 1mm åpning på AGPS 092p ... Derfor bilen går somm ett dass kankje? Så visst jeg banker åpningen ned til 0,6mm så vil den gå normalt? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Janna Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Fremdeles NGK BCR8ES. Billigere og funker helt fint med 0.6/0.7 mm åpning. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
86cosworth Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Nå har jeg fått ned åpningen til 0,6mm Går som en drøm igjen.. 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
vinge87 Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Nå har jeg fått ned åpningen til 0,6mm Går som en drøm igjen.. var det jeg sa Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
86cosworth Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 var det jeg sa jepp Takker for d 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Kimmi Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Hvor får jeg kjøpt fordelerlokk og rotor?Fikk høre at det bare var Ford selv som hadde patent på dette lokket å de skulle ha 700 ,- Det må da gå å få skaffet et litt rimeligere et til samme kvalitet?
RS 1000 Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Hvor får jeg kjøpt fordelerlokk og rotor?Fikk høre at det bare var Ford selv som hadde patent på dette lokket å de skulle ha 700 ,- Det må da gå å få skaffet et litt rimeligere et til samme kvalitet? Sjekk deler til Fiat og eller Lancia du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Komfort Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Fåes kjøpt nesten hvor som helst! Lokket koster 107kr og rotoren 48kr på mekonomen
HUSNES MOTORSPORT Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Fåes kjøpt nesten hvor som helst! Lokket koster 107kr og rotoren 48kr på mekonomen Champion er da størsta drite som er laga drukner du dei ein gang kan du hive dei..detta har eg eksprementert mykje med og er enig med wingdude her BCR8ES fra ngk med 0,6 åpning funker veldi bra ..men ska du opp i mykje trykk so ville eg hatt msd boks ikkje uten grunn at 80%av cosworthene hoster og harker på rudskogen eg lada 37psi og ikkje eit jukse slag.........
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now