matros Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Noen som kan svare på va som er foskjellen på automat kassene fra mk1 til mk2? Passer automaten fra en 2.0 96 mod mk1 over i en 97 mod 2.0 mk2 f.eks? Er på desperat kajt etter en automat kasse til bilen min en 97 mod 2.0,men er jammen ikke enkelt å finne..Noen tips,så er d bare å synge ut:)
xr4ti Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 Viser til mine tidligere svar! Kvaliteten er hovedforskjellen.Har du sjekket via brukdelsbasene som finnes på nettet?
Caprinut Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 Det er også forskjell på elektronisk og mekanisk giver for speedometeret, men husker ikke nå de gikk over til elektronisk. Men det er evt smal sak å bytte, drevet nedi kassa er likt, du trenger bare å bytte huset.Jeg gjorde det sånn på en Mondeo jeg byttet kasse på. 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
matros Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 Xr4ti- Ja jeg har sjekka det som er på nette,men er nesten ikke mulig å finne noe. Den linken du sendte meg fra fin har jeg og snakka med,men han ville ikke sende kassen,så han solgte den til en som var i nærheten istedet.Men takk for linken uansett:) Har kommet over en hel delebil her i trøndelag nå,men det er en 96 mod mk1. så hvist dere mener den passer rett på min utnom noen store inngrep,så må jeg vel slå til på den da eller?
xr4ti Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Den passer men du må kanskje bytte over fra mekanisk til elektronisk hasighetsgiver.
matros Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 Har snakket med automat service idag,å de kunne fortelle at det er båndet for 2og 4.giret som er utslitt på girboksen min.Dette er vist en standar feil på disse kassene. Dette er det ikke noe problem å bytte med girkassa i bilen,å dem skulle ha 5-6000 for jobben,så da blir d vel å ordne kassen som står i.. merkeli rart at ikke ford verkstedene vet bedre,en å gi kunde beskjed om å bytte kassen ettersom dette er en gjenganger på di fleste automater i mondeon
xr4ti Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Det høres ut som et klokt valg. Alltid høre med spesialistene først. Får håpe du år orden på doningen nå da! Spent på hvordan de skal bytte dette uten og ta av kassa?Hadde du giddi å spurt den om det?
matros Posted October 10, 2009 Author Posted October 10, 2009 Joda kassen blir nok i fin form igjen som jeg forsto,var vist forsterket band dem monterte å vistnok. Nei hvordan de skal bytte utnom å ta ned kassa forstår ikke jeg heller helt,men skal nedover med bilen til dem,så kommer til å følge med hvordan de gjør det ivertfall..skal få høre ettervert hvordan dem gjør det:)
xr4ti Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 Joda kassen blir nok i fin form igjen som jeg forsto,var vist forsterket band dem monterte å vistnok. Nei hvordan de skal bytte utnom å ta ned kassa forstår ikke jeg heller helt,men skal nedover med bilen til dem,så kommer til å følge med hvordan de gjør det ivertfall..skal få høre ettervert hvordan dem gjør det:)HeiFått fikset kassen eller?
matros Posted November 11, 2009 Author Posted November 11, 2009 Nei har nok ikke det..I og med at disse automat service gutta holder til på sotra,og jeg helt oppe ved nordland,så blir det langt å kjøre med en kasse som er dårlig si før. men er på stadig utkikk etter en brukt kasse,men det er lettere sakt en gjort å få tak i for å si det mildt.. Men d må vel før eller siden dukke opp noe,kan ikke sjønne noe annet:)
Recommended Posts