KooPa Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Jeg har en MK2 1.8TD som er treg å starte på kald motor. Er bare da den er treg.Hender den også stopper med en gang den starter. Kan det være dysene som må byttes/renses? Eller kan det være glødepluggene som ikke fungerer godt nok, men at lampen slukker alikevel?Hvis det er dyser eller gøldeplugger, er motoren kresen på dette, eller kan jeg bare kjøpe noe billig på eBay? 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
Breda Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Glødelampa lyser selv om pluggene er dårlige. Og dette er jo absolutt tiden for å finne akkurat denne feilen. Bytt pluggene dine, så er nok feilen borte. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
KooPa Posted October 3, 2009 Author Posted October 3, 2009 Da har jeg bestilt glødeplugger, så får vi se om ikke det hjelper.Takk for tipset. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
KooPa Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Det hjalp nok ikke å bytte glødepluggene.Har funnet ut at hvis jeg holder gasspedalen halvveis inne mens jeg starter, starter den lettere. Dette er vel ikke så bra for katalysator?Har visst glemt å nevne at hvis jeg begynner å kjøre når bilen akkurat er startet (kald) så går den dårlig, tror ikke turboen slår inn.Kan det være kaldstarts-opplegget?Det går en gassvaier fra dieselpumpa og til "noe greier" under batteriet, regner med at dette er Cold Advance Solenoid som jeg har funnet litt info om... Ser ut som det kan bli dyrt å reparere/bytte. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
xr4ti Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Det hjalp nok ikke å bytte glødepluggene. tror ikke turboen slår inn.Har du sjekket turboen da? At den ikke er gååen.Har foresten en slik motor komplett til salgs (og bil), billig, om du trenger!
KooPa Posted October 25, 2009 Author Posted October 25, 2009 Turboen virker fint når bilen har gått noen minutter. Har lagt inn masse penger på å bytte registerreim, vannpumpe og glødeplugger nå, så håper jeg kan få orden på den motoren som står i. Hvor mye skal du ha for motoren/bilen og hva er galt med bilen? 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
Recommended Posts