adapTECH Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Er det noen som vet hvor mye trykk en original injection bensinpumpe klarer å levere?Tenker da på grunntrykk + ladetrykk uavhengig av hvor lenge resten av motoren henger med, hvis dere skjønner hva jeg mener.Skal kjøre med justerbar bensintrykksregulator, dyser på 350cc@3bar og datasprut. Så hadde vært litt greit å vite hvor mye jeg kan lade før bensinpumpa går tom. http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Tror IS ofte har Bosch -911. Den gir 4 bar 95 l/t. http://www.bosch.com.au/content/language1/...s/fuelpumps.pdf Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Like greit å kjøpe ei oppgradert pumpe ved turbomating Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 (edited) Takker Trenger vel ikke oppgraderte pumpe da. Har en splitter ny pumpe så da er det greit å kunne bruke den.Holder da vel til 1.5bar trykk ved 2.5bar grunntrykk da. Hvis det ikke er noen andre faktorer jeg ikke kjenner til? Edit: Sjekka kvitteringa på bensinpumpa. Det er -911pumpe. Så da er det 4bar trykk maks. Edited September 29, 2009 by adapTECH http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Er hva den klarer å levere. Jeg lada 1,5 bar med DOHC pumpe. Om de er like specca aner ikke jeg, men den magra i hvertfall ut. Da med 3bar grunntrykk Edit: skriveleif :-P Edited September 29, 2009 by Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Er hva den klarer å levere. Jeg lada 1,5 bar med DOHC pumpe. Om de er like specca aner ikke jeg, men den magra i hvertfall ut. Da med 3bar grunntrykk Edit: skriveleif :-P Trenger nødvendigvis ikke å være bensinpumpa som var problemet.Vet du om bensintrykket fulgte ladetrykket da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Er hva den klarer å levere. Jeg lada 1,5 bar med DOHC pumpe. Om de er like specca aner ikke jeg, men den magra i hvertfall ut. Da med 3bar grunntrykk Edit: skriveleif :-PHvis det er like specs er du vel da 0.5 bar over maks på pumpa.3bar grunntrykk+1.5bar trykk=4.5bar http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Orginalpumpa på min bil butta på 4 bar, målt på tomgang. Man kan vel regne med enda litt mindre når man kommer opp på litt høyere flow også, og begyner å nærme seg maks kapasiteten. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now