Brino90 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 (edited) Hva er Forskjell på TDI og TDCI ?? er det noe man kan gjøre for å få TDCI istede for TDI?eller er det bare no inne i motoren som gjør det? hehe sku likt å visst : D Edited September 26, 2009 by Brino90 -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 C'n står for Commonrail '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Royaz Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 er det ikke 2 forskjellige innsprøytnings systemer a? TDCI har ett anna innsprøytnings system enn TDImener jeg har hørt Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siberiantiger Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 (edited) er det ikke 2 forskjellige innsprøytnings systemer a? TDCI har ett anna innsprøytnings system enn TDImener jeg har hørt TDI har den "gamle" pumpedysa, mens TDCI har høyttrykks direkte innstrøytning http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=482 Edited September 26, 2009 by Siberiantiger 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 (edited) Hva er Forskjell på TDI og TDCI ?? er det noe man kan gjøre for å få TDCI istede for TDI?eller er det bare no inne i motoren som gjør det? hehe sku likt å visst : D Sett på et TDCI emblem i stedet, så er mye gjort Ford bruker konsekvent TDCI benevnelsen, mens f.eks Mercedes nøyer seg stadig med å bruke TDI. To sider av samme sak, fordi Mercedes har også hatt CommonRail diesel i en årrekke, og de bruker vel ikke "gamle" løsninger i forhold til Ford, bare fordi de nøyer seg med TDI emblem (uten at jeg skal påstå å vite hvilken type dysepumpe Mercedes bruker).Audi (forspranget ligger visstnok i teknikken..) bruker vel åsså fortsatt TDI benevnelse. Mens erkerivalen til Ford, altså Opel, bruker typisk nok benevnelsen CDTI. Edited September 26, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 TDI, eller TDDI som det egentelig heter har konvensjonell dieselpumpe (elektronisk styrt) som bestemmer tenningstidspunkt og trykk. Går rør fra pumpa og rett til dysene (Pumpedyse er noe helt annet) TDCI har Common Rail med en høtrykkspumpe som gir konstant tilførsel til et galleri/fuelrail, og det er elektonisk åpning av dysene som styrer tenningstidspunkt. Trukkregulering skjer i railen/galleriet Ombygging fra TDDI til TDCI?? FORGET IT Sett på et TDCI emblem i stedet, så er mye gjort Ford bruker konsekvent TDCI benevnelsen, mens f.eks Mercedes nøyer seg stadig med å bruke TDI. To sider av samme sak, fordi Mercedes har også hatt CommonRail diesel i en årrekke, og de bruker vel ikke "gamle" løsninger i forhold til Ford, bare fordi de nøyer seg med TDI emblem (uten at jeg skal påstå å vite hvilken type dysepumpe Mercedes bruker).Nå bør du stokke kortene tror jeg Ford bruker TDCI kun på biler med Common Rail innsprøytning. Og Mercedes bruker CDI på biler med Common Rail Dysepumpe???? Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 VW/Audi sine biler med TDI har vært både gamle typen dieseldyser,pumpedyse og nå common rail. Er bare en betegnelse på dieselmotorene virker det som. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brino90 Posted September 27, 2009 Author Share Posted September 27, 2009 Okai : D er det mye forskjell på tdci og tdi i fart, aks og drag? -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 (edited) Nå bør du stokke kortene tror jeg Ford bruker TDCI kun på biler med Common Rail innsprøytning. Og Mercedes bruker CDI på biler med Common Rail Dysepumpe???? Så flott at du kunne dette. Du har selvsagt lest deg fram til helt riktig resultat. Ellers har jeg jo sett at Mercedes bruker emblemet CDI på dieselene sine, men husket litt forkjært, noe man må være litt forsiktig med her inne har jeg lært.. Dysepumpe??? Edited September 27, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Så flott at du kunne dette. Du har selvsagt lest deg fram til helt riktig resultat. Ellers har jeg jo sett at Mercedes bruker emblemet CDI på dieselene sine, men husket litt forkjært, noe man må være litt forsiktig med her inne har jeg lært.. Dysepumpe??? Grunnen til at han kan det er vel at han er ford mekaniker, og da kan det være greit å kunne forskjell på de to Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Grunnen til at han kan det er vel at han er ford mekaniker, og da kan det være greit å kunne forskjell på de to Er mange Ford mekanikere her inne.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Så flott at du kunne dette. Du har selvsagt lest deg fram til helt riktig resultat. Ellers har jeg jo sett at Mercedes bruker emblemet CDI på dieselene sine, men husket litt forkjært, noe man må være litt forsiktig med her inne har jeg lært.. Dysepumpe???Hårsår?? Ja, jeg lurer fortsatt på hva den dysepumpa du referte til er? Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 (edited) veldig enkelt fortalt funker pumpedyse slik: må ha fødepumpe. i pumpedyse lages det høyetrykket i selve dysen da kammen presser ned et stempel i dysen. mens dyseåpningen er elektronisk styrt. avlegs nazist opplegg, som audi/vw brukte fram til 2008. Edited September 28, 2009 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Okai : D er det mye forskjell på tdci og tdi i fart, aks og drag?Ikke veldig merkbart, men litt penere motorgange og lavere forbruk (alt er relativt) Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Hårsår?? Ja, jeg lurer fortsatt på hva den dysepumpa du referte til er? Hårsår?? Hehe..nei, vokser ikke hår på treskaller.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Okai : D er det mye forskjell på tdci og tdi i fart, aks og drag? Commonrail innsprøytninga, har et mye høyere trykk, og dyser, som forstøver bedre. Disse motorene, går bedre enn gml tdi motorene ja Hva er Forskjell på TDI og TDCI ?? er det noe man kan gjøre for å få TDCI istede for TDI?eller er det bare no inne i motoren som gjør det? hehe sku likt å visst : D Det er mye forskjell her, diesel pumpa, dyser, motorstyring, ++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Har kjørt for mange år siden TDI Mondeo og TDCI.. og TDCIen var betydelig myye raskere ! var akkurat når TDCIen kom.. Begge bilene hadde samme karosseri.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Har kjørt for mange år siden TDI Mondeo og TDCI.. og TDCIen var betydelig myye raskere ! var akkurat når TDCIen kom.. Begge bilene hadde samme karosseri..Hvis det var akkurat når TDCI kom, så er ikke det så rart. De hadde 130 HK, sterkeste TDDI hadde 115 HK.115 HK TDCI kom senere Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo tianium x 2,2 Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 ja seff mye sprekere me 130men vi har vell fått oss me, at den er ikke sprekere med "c" bare andre ting oppi. for å få den sprekere, trim eller større turbo, nytter ikke med dekal trim, blir ikke sprekere med tdci når du har tdi (grandisjohn) "hehe" men er det snart stenge tid her? burde heller få en topic med alle som jobbet på ford eller var mekaniker på ford og spør direkte dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now