Jump to content

Recommended Posts

Posted

som topic sier lager jeg shortshift, gi meg girstanga og ramma så får du den korteste giringa man kan få :)

Har laget dette til escorten min nå å det ble gull.

 

Bengt k

48225777..

 

oslo,kløfta

Posted
som topic sier lager jeg shortshift, gi meg girstanga og ramma så får du den korteste giringa man kan få :)

Har laget dette til escorten min nå å det ble gull.

 

Bengt k

48225777..

 

oslo,kløfta

Vil anbefale at du nevner både fordeler og ulemper slik at man slipper overraskelser i ettertid.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Mt75 kassa, er ikke så altfor glad i hurtig giring kan man si.

Hvor fort du girer kan ikke jeg si noe på , men å få halvert avstanden er jo bare positivt uansett.

Posted
Hvor fort du girer kan ikke jeg si noe på , men å få halvert avstanden er jo bare positivt uansett.

Når man halverer avstanden så reduserer man kreftene inn på skiftegafflene tilsvarende.

Det vi i praksis ser er at folk bomgearer så ørene står rett ut når de forsøker seg på raske gearinger med short shift på slitte gearkasser.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Vi er nå mange som har kjørt me shortshift og det har funka helt supert,,,og vi girer ikke no seinere en andre...Ingen vits å skyllle på shortshiften ang bommgiring det ligger hoss sjoføren,,,:)

Posted

jupp , har kjørt med SHORT shift på mt75 kassene mine jeg å . funker bra men så har jeg 3 stk kasser med shifte gaffler som ser ut som gammal høy gaffel . hehe

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

problemet er at man girer raskere enn synkroen henger med.. mt75 kassa er møkk når det gjelder raske girskift. ihvertfall hvis man vil at den skal vare litt..

Posted

ser ikke no negativt med dette , da folk får lære seg å gire deretter. men som en annen her lurte på bilder å pris kunne vert intresant?

sierra cosworth 4x4 prosjekt

audi rs2

ford escort mk2 prosjekt

vw caddy som bruksbil

Posted

Så i en evt 201 meter skal folk "beherske" seg? Til vanlig kjøring er det knall med kortere giring, men det er vel ikke anbefalt å ha det for kort pga mt75 kassens oppbyggning.. prøver bare å gjøre folk litt oppmerksom på evt problemer som kan oppstå..

Posted
Så i en evt 201 meter skal folk "beherske" seg? Til vanlig kjøring er det knall med kortere giring, men det er vel ikke anbefalt å ha det for kort pga mt75 kassens oppbyggning.. prøver bare å gjøre folk litt oppmerksom på evt problemer som kan oppstå..

ja er fint at du gjør folk oppmerksom på at kassen kanskje ikke er den råeste sånn sett.

er viktig å bruke det med omhu :-) . men er nå sugen på kort giring uansett jeg, da de orginale giroverføringene på mt75 har lett for å bli litt som å røre i en suppekjele.

 

ingen her inne som kunne tatt på seg å maskinert forterka gafler evnt? fakeworth feks? skal man kjøre gris og feks 201 meter er det jo uansett ikke lenge en org mt75 kasse overlever vis man har passert steg 2 trim osv

sierra cosworth 4x4 prosjekt

audi rs2

ford escort mk2 prosjekt

vw caddy som bruksbil

Posted

Det som absolutt burde vært gjort er å fått bedre synkroniseringer. Aner ikke om det er mulig med den kassen.. Litt av problemet er avstanden mellom girene (utveksling). Dette er noe bedre med en fixit sats f.eks.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...