Jump to content

Sierra is motorproblem


Janna

Recommended Posts

Helt tilfeldig, både på kald og varm motor, vil plutselig ikke bilen gå på mer enn 2000 omdreininger.

Passerer jeg dette punkt, er det nesten som om tenning blir slått av.

Bilen går da helt fint på tomgang, men når jeg ruser den over 2000 vil den ikke mer.

Virker som det er ett eller annet som "kutter"?

 

Kan kjøre bilen så lenge jeg holder meg under 2000.

 

Og så uten noen forklaring, så virker alt fint igjen, og kan være fint en uke eller bare 5 min.

 

Noen gode tips?

Link to comment
Share on other sites

luftmengdemåleren???

 

har vært borti akkurat det samme på den gamle bilen min, men det jeg fikk var akkurat som det var en turtallsperre på 2000, og da var det luftmengdemåleren som var ødelagt...

Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto,

så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto.....

 

The more I learn about women, the more I like cars!

Link to comment
Share on other sites

hørtes litt ut som bensinkutt?

 

Ja, men jeg kan jo kjøre bilen så lenge jeg holder meg under 2000 omdreininger.

Så var mye 4. og 5. gir hjem fra jobb i dag :-)

 

luftmengdemåleren gir ikke disse symptomene, tipper dårlig bensintrykk jeg..

 

Ja, men jeg kan jo kjøre bilen så lenge jeg holder meg under 2000 omdreininger.

Link to comment
Share on other sites

ja, motoren trenger mindre bensin under 2000 rpm enn over vettu ;)

 

åssen fordeler har du? grå ?

 

Greit nok, men bruker vel en del bensin når jeg ligger på 1900 på 5,gir opp en bakke?

 

Grått fordelerlokk ja.

 

Kjører forresten uten tps og tomgangsreg tilkoblet, da ialelfall tps har skapt andre problem før.

 

Byttet lmm i dag, så får se om det hjelper.

Koblet til tps i tilfelle, men da fjusket den innimellom. Av med tps igjen,da går den iallefall rent foreløpig.

 

Har byttet coil, plugger/ledninger, fordelerlokk før, og har nesten virket som det har hjulpet hver gang, til den pluteslig tuller igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare en ting å si... KONDENS i det elektriske ;)

Hadde samme problem på min, og det ble værre på denne årstiden, og jeg byttet det meste uten hell.

Helt til jeg ble forklart hvor ille kondens kan være, og hvor lite som skulle til.

Sprøyet ALLE kontakter fra ecu og hele veien i motor-rommet, samt hele sikringsboksen med masse fuktdrivende og smørende middel, og har aldri opplevd problemet etter det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...