sierraTIC Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Noen som vet noe om denna? sykt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Gresk sak. Var feature i fast ford med den Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 fett... 3 dørs mk2 er rått Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Legg merke til at den har 960hk på hjula med 4x4! Vet ikke hva dem regner med av drivverkstap på 4x4, men det er i allefall langt over 1000hk i motoren. Leste FastFord artikkelen jeg også. Sitter Nissan Skyline girkasse i den. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 hva slags motor? hva slags motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Legg merke til at den har 960hk på hjula med 4x4! Vet ikke hva dem regner med av drivverkstap på 4x4, men det er i allefall langt over 1000hk i motoren. Leste FastFord artikkelen jeg også. Sitter Nissan Skyline girkasse i den. Regner vel cirka 16% tap på 4x4, dvs 1113 hester i motor 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosz Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Kolitzas - Ford Sierra CosworthKolitzas - Ford Sierra Cosworth2 Sierra 500 Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 hva slags motor? hva slags motor?Cosworth seff Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 fett... 3 dørs mk2 er rått Enig! '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Cosworth seff haha, ja såklart...men er det 500 motor f.eks? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Så ut til å være noen nette Singel-Coil'er på den!. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Gutta bruker methanol. sterke saker. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Regner vel cirka 16% tap på 4x4, dvs 1113 hester i motor feil regne stykket blir ikke slik, men slik: 960hk / 84 x 100= 1142.85hk i motor man må dele på 84 (100% - 16%) fordi drivverkstapet allerede er tatt av og ikke bare legge på 16% på 960 hk, blir feil det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sormbroen Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Men kan jo uansett ikke regne drivverks tap i prosent!!!drivverk tapet blir jo det samme om du har 200hk eller 1000hk. det øker jo ikke selv om motor effekten øker.derfor må drivverk tap regnes i hester, å ikke i prosent! Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Men kan jo uansett ikke regne drivverks tap i prosent!!!drivverk tapet blir jo det samme om du har 200hk eller 1000hk. det øker jo ikke selv om motor effekten øker.derfor må drivverk tap regnes i hester, å ikke i prosent! Hehe.. Så du mener at dersom du har 200 hester i motor, og taper f.eks 50 hester ut på hjul, har en bil med 1000 hester i motor 950 på hjul? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sormbroen Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hehe.. Så du mener at dersom du har 200 hester i motor, og taper f.eks 50 hester ut på hjul, har en bil med 1000 hester i motor 950 på hjul?Ja det stemmer!hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker?? Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Ja det stemmer!hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker?? Hehe.. Skjønner hva du vil frem til, men det er ganske feil..EBB regner 16% i drivverkstap på 4x4. 2wd noe mindre.Si du har en bil med original 90 hester i motor og 4x4. Denne gir 75 hester på hjul. Trimmer du denne til 1000 hester i motor sier det seg selv at du mister mer enn 15 hester i effekt.. OG det regnes i % og ikke i hk.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 (edited) enig med sormbron!!!!tipper heller det er omvendt jeg , jo mer hk en får jo mindre tap. enkel grunn : for da har en trimma så fælt at driverket er straks i filler og snurrer lett rundt Edited September 23, 2009 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 enig med sormbron!!!! Hvorfor sier motorbyggere da at på 4x4 så mister du cirka 16 % på drivverket? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Ja det stemmer!hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker?? Fordi tapet pga friksjon øker med økende effekt som overføres i drivlinjen. Alle glideflater som overfører kraft, hovedsaklig kronhjul/pinjong, blir klemt hardere mot hverandre og tapet øker. Ting blir varme. Girkasse spiser også effekt, mest i lave indirekte gir og også her øker tapet med økende effekt som overføres av samme grunn. Det er ikke uten grunn en monterer oljekjøler(e) når effektuttaket øker. Om det er helt riktig å si at tapet er en fast prosent kan nok også diskuteres da dette vil variere hele tiden med turtall, overført dreiemoment/effekt og valgt gir. Det er i alle fall riktigere en å si at tapeter et konstant tall. Det vil i så fall kun gjelde en bil med et bestemt effektuttak på et bestemt turtall i et bestemt gir. ...ved en bestemt temperatur og en bestemt olje i diff og gearkasse + +. Det hele ender opp i et regnestykke med mange variabler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 (edited) spiller ingen rolle hva motorbyggere sier. for de fleste har forskjellige meniger akk som det vi har. ! ved trimming så vil nok tapet øke noe ,men ikke fler og 50 hk . det blir feil og regne 16 prosent.!! driverktapet kan måles.målte min 4wd en gang til 22kw i tap på drivlinje, motor ca365 hk. nå sist bremsing 15-16 kw tap mener jeg på motor tett oppi 500 hk. 2wd t5kasse. Men!!!!! Hva har det og si??? DET er HK på hk på hjul som gjelder. Edited September 23, 2009 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) spiller ingen rolle hva motorbyggere sier. for de fleste har forskjellige meniger akk som det vi har. ! ved trimming så vil nok tapet øke noe ,men ikke fler og 50 hk . det blir feil og regne 16 prosent.!! driverktapet kan måles.målte min 4wd en gang til 22kw i tap på drivlinje, motor ca365 hk. nå sist bremsing 15-16 kw tap mener jeg på motor tett oppi 500 hk. 2wd t5kasse. Men!!!!! Hva har det og si??? DET er HK på hk på hjul som gjelder. Stemmer sikkert det! Er jo stor forskjell på å regne effekttap på en 4wd og 2wd. En 2wd vil selvfølgelig ikke tape like mye hester som en 4wd.500 hester og cirka 21 hester i drivhjulstap høres IKKE helt riktig ut.. Er nok mer tap enn det på den effekten på 2wd.Jeg er ikke enig i at det ikke spiller noen rolle hva motorbyggere sier. Dette er faktisk de som SER resultatene på en motor, pga mange motorer som de bygger blir bremset. De fleste her innpå sitter stort sett og synser og tror noe, mens disse vet det På 550 hester 4wd er det cirka 70-80 hester drivhjulstap. Dette er ut fra mine papirer på bilen. Noen som tror det er 70-80 hester drivhjulstap på originalbil også?? Hehe.. 220 hester- 80 hester =140 hester på hjul?? Tviler på det gitt..Hehe.. Kan heller kjøpe en 2,0 IS da og ha nesten samme effekten på hjulene Les her om drivverkets friksjon:http://www.bmwccn.no/rogaland/rpmanalyzer.html http://www.pumaracing.co.uk/trans.htm Edited September 24, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) leit å se når noen ikke vil innrømme at dem tar feil...hahaha Edited September 24, 2009 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 leit å se når noen ikke vil innrømme at dem tar feil...hahaha Hvem mener du er riktig da..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 det er hvertfall ikke et fast tall for å si det sånn..haha '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now