Jump to content

Sierra med nesten 1000hk


sierraTIC

Recommended Posts

Legg merke til at den har 960hk på hjula med 4x4! Vet ikke hva dem regner med av drivverkstap på 4x4, men det er i allefall langt over 1000hk i motoren. Leste FastFord artikkelen jeg også. Sitter Nissan Skyline girkasse i den.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at den har 960hk på hjula med 4x4! Vet ikke hva dem regner med av drivverkstap på 4x4, men det er i allefall langt over 1000hk i motoren. Leste FastFord artikkelen jeg også. Sitter Nissan Skyline girkasse i den.

 

Regner vel cirka 16% tap på 4x4, dvs 1113 hester i motor ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Så ut til å være noen nette Singel-Coil'er på den!. :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Gutta bruker methanol. sterke saker.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Regner vel cirka 16% tap på 4x4, dvs 1113 hester i motor ;)

 

feil ;)

 

regne stykket blir ikke slik, men slik:

 

960hk / 84 x 100= 1142.85hk i motor ;)

 

man må dele på 84 (100% - 16%) fordi drivverkstapet allerede er tatt av :) og ikke bare legge på 16% på 960 hk, blir feil det.

Link to comment
Share on other sites

Men kan jo uansett ikke regne drivverks tap i prosent!!!

drivverk tapet blir jo det samme om du har 200hk eller 1000hk. det øker jo ikke selv om motor effekten øker.

derfor må drivverk tap regnes i hester, å ikke i prosent!

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Link to comment
Share on other sites

Men kan jo uansett ikke regne drivverks tap i prosent!!!

drivverk tapet blir jo det samme om du har 200hk eller 1000hk. det øker jo ikke selv om motor effekten øker.

derfor må drivverk tap regnes i hester, å ikke i prosent!

 

Hehe.. Så du mener at dersom du har 200 hester i motor, og taper f.eks 50 hester ut på hjul, har en bil med 1000 hester i motor 950 på hjul?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Så du mener at dersom du har 200 hester i motor, og taper f.eks 50 hester ut på hjul, har en bil med 1000 hester i motor 950 på hjul?

Ja det stemmer!

hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker??

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stemmer!

hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker??

 

Hehe.. Skjønner hva du vil frem til, men det er ganske feil..

EBB regner 16% i drivverkstap på 4x4. 2wd noe mindre.

Si du har en bil med original 90 hester i motor og 4x4. Denne gir 75 hester på hjul. Trimmer du denne til 1000 hester i motor sier det seg selv at du mister mer enn 15 hester i effekt.. OG det regnes i % og ikke i hk..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

enig med sormbron!!!!

tipper heller det er omvendt jeg , jo mer hk en får jo mindre tap. enkel grunn : for da har en trimma så fælt at driverket er straks i filler og snurrer lett rundt :)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Ja det stemmer!

hvorfor skulle dreivverket gå tyngere selv om motor effekten øker??

 

Fordi tapet pga friksjon øker med økende effekt som overføres i drivlinjen. Alle glideflater som overfører kraft, hovedsaklig kronhjul/pinjong, blir klemt hardere mot hverandre og tapet øker.

Ting blir varme. Girkasse spiser også effekt, mest i lave indirekte gir og også her øker tapet med økende effekt som overføres av samme grunn.

Det er ikke uten grunn en monterer oljekjøler(e) når effektuttaket øker.

Om det er helt riktig å si at tapet er en fast prosent kan nok også diskuteres da dette vil variere hele tiden med turtall, overført dreiemoment/effekt og valgt gir. Det er i alle fall riktigere en å si at tapet

er et konstant tall. Det vil i så fall kun gjelde en bil med et bestemt effektuttak på et bestemt turtall i et bestemt gir. ...ved en bestemt temperatur og en bestemt olje i diff og gearkasse + +.

Det hele ender opp i et regnestykke med mange variabler.

Link to comment
Share on other sites

spiller ingen rolle hva motorbyggere sier. for de fleste har forskjellige meniger akk som det vi har. !

 

ved trimming så vil nok tapet øke noe ,men ikke fler og 50 hk . det blir feil og regne 16 prosent.!! driverktapet kan måles.målte min 4wd en gang til 22kw i tap på drivlinje, motor ca365 hk.

 

nå sist bremsing 15-16 kw tap mener jeg på motor tett oppi 500 hk. 2wd t5kasse.

 

Men!!!!! Hva har det og si??? DET er HK på hk på hjul som gjelder. :)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

spiller ingen rolle hva motorbyggere sier. for de fleste har forskjellige meniger akk som det vi har. !

 

ved trimming så vil nok tapet øke noe ,men ikke fler og 50 hk . det blir feil og regne 16 prosent.!! driverktapet kan måles.målte min 4wd en gang til 22kw i tap på drivlinje, motor ca365 hk.

 

nå sist bremsing 15-16 kw tap mener jeg på motor tett oppi 500 hk. 2wd t5kasse.

 

Men!!!!! Hva har det og si??? DET er HK på hk på hjul som gjelder. :)

 

Stemmer sikkert det! Er jo stor forskjell på å regne effekttap på en 4wd og 2wd. En 2wd vil selvfølgelig ikke tape like mye hester som en 4wd.

500 hester og cirka 21 hester i drivhjulstap høres IKKE helt riktig ut.. Er nok mer tap enn det på den effekten på 2wd.

Jeg er ikke enig i at det ikke spiller noen rolle hva motorbyggere sier. Dette er faktisk de som SER resultatene på en motor, pga mange motorer som de bygger blir bremset. De fleste her innpå sitter stort sett og synser og tror noe, mens disse vet det ;)

På 550 hester 4wd er det cirka 70-80 hester drivhjulstap. Dette er ut fra mine papirer på bilen. Noen som tror det er 70-80 hester drivhjulstap på originalbil også?? Hehe.. 220 hester- 80 hester =140 hester på hjul?? Tviler på det gitt..

Hehe.. Kan heller kjøpe en 2,0 IS da og ha nesten samme effekten på hjulene ;)

 

Les her om drivverkets friksjon:

http://www.bmwccn.no/rogaland/rpmanalyzer.html

 

http://www.pumaracing.co.uk/trans.htm

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...