Jump to content

Lengde på skruer


forddigger

Recommended Posts

noen som vet lengde å dimmensjoner på skruene som sitter på lager bukkene, svinghjulet?

skal bytte alt av skruer i motoren til 12.9 skruer så viss det er noen jeg har glemt si si gjerne ifra.

har topp bolter i 12.9 alt.

 

Trenger svar fort da jeg helst skulle ha fikset dette mens jeg er på jobb i dag.

 

mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

veiva har 12x80

 

ellers er det ikke å finne til svinghjulet. de har kun ARP har de inne om du er intr.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bare for å si det, så er de orginale toppboltene 12.9 ;)

 

På hvilken motor? De kraftigste orginalboltene til ohc er stjerneumbrako boltene, og de er 10.9.

Og de er langt fra så lett å finne tak i som strekk bolter, temmelig dyre å kjøpe ny faktisk.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

På hvilken motor? De kraftigste orginalboltene til ohc er stjerneumbrako boltene, og de er 10.9.

Og de er langt fra så lett å finne tak i som strekk bolter, temmelig dyre å kjøpe ny faktisk.

 

Hadde med meg en toppbolt til en maskinforretning, og sa jeg skulle ha maken, bare i 12.9, og da sa han at det jeg hadde var 12.9.... disse var fra min 90mod i ohc motor.

Link to comment
Share on other sites

Mao umbraco som sto i den? Torx boltene er strekkbolter,så er verfall ikke de som er 12.9. Er i vertfall ukjent for meg at ohc ble levert orginalt med 12.9 :P Standard på umbraco er forøvrig 10.9, selv om det er 12.9 som bruker være aktuelt når man først bruker umbraco.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...