Zykotec Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 må man presse pinnen ut av råden, eller skal man varme råden til det slipper? Og bør man bytte pinnen etterpå? Klarte ikke å finne svar noen plass, er visst ikke slikt folk gjør hver dag '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
mk-1 Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Hei. er sikkert flere måter det blir gjort på. men har selv byttet stempler på råder og da har jeg varmet opp råden.jeg lagde meg en trekloss med form etter stemplet, borret hull så pinnen går igjennom.Bare vær litt obs på at noen pinner kan være med kon, slik at di bare kan slås ut en vei..
Zykotec Posted September 15, 2009 Author Posted September 15, 2009 (edited) Takker, var det vi tenkte( har hjelp av en som har bygd flere Kawa motorer, men som aldri har sett ett så billig og merkelig patent for å feste stempler før ) er litt redd for å bruke for mye makt på både stemplene og rådene ... I tilfelle noen var usikre så er det både 2,8 12v og Cosworth 24v det er snakk om Edited September 15, 2009 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
RS 1000 Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Takker, var det vi tenkte( har hjelp av en som har bygd flere Kawa motorer, men som aldri har sett ett så billig og merkelig patent for å feste stempler før ) er litt redd for å bruke for mye makt på både stemplene og rådene ... I tilfelle noen var usikre så er det både 2,8 12v og Cosworth 24v det er snakk om Patenten er svært driftsikker og er hverken merkelig eller uvanlig. Det anbefales ikke å varme råden ved demontering av stempel. Man bruker verkstedspresse. Når stemplene skal monteres på rådene da kan man gjerne varme rådene med en propanbrenner. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Zykotec Posted September 16, 2009 Author Posted September 16, 2009 Det er mulig at Kawa motorer er litt mer sofistikerte enn gamle Ford-V6'ere ja opererer på et litt annet turtall og. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now