Jump to content

Presse stempelpinner ut av råder?


Zykotec

Recommended Posts

må man presse pinnen ut av råden, eller skal man varme råden til det slipper? Og bør man bytte pinnen etterpå? Klarte ikke å finne svar noen plass, er visst ikke slikt folk gjør hver dag :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

er sikkert flere måter det blir gjort på. men har selv byttet stempler på råder og da har jeg varmet opp råden.

jeg lagde meg en trekloss med form etter stemplet, borret hull så pinnen går igjennom.

Bare vær litt obs på at noen pinner kan være med kon, slik at di bare kan slås ut en vei..

Link to comment
Share on other sites

Takker, var det vi tenkte( har hjelp av en som har bygd flere Kawa motorer, men som aldri har sett ett så billig og merkelig patent for å feste stempler før :P ) er litt redd for å bruke for mye makt på både stemplene og rådene ...

 

I tilfelle noen var usikre så er det både 2,8 12v og Cosworth 24v det er snakk om

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Takker, var det vi tenkte( har hjelp av en som har bygd flere Kawa motorer, men som aldri har sett ett så billig og merkelig patent for å feste stempler før :P ) er litt redd for å bruke for mye makt på både stemplene og rådene ...

 

I tilfelle noen var usikre så er det både 2,8 12v og Cosworth 24v det er snakk om

 

Patenten er svært driftsikker og er hverken merkelig eller uvanlig. Det anbefales ikke å varme råden ved demontering av stempel. Man bruker verkstedspresse. Når stemplene skal monteres på rådene da kan man gjerne varme rådene med en propanbrenner.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at Kawa motorer er litt mer sofistikerte enn gamle Ford-V6'ere ja ;) opererer på et litt annet turtall og.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...