Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i lengre pluggledninger en orginalt?

Har 4coiler, og på grunn av at pluggledningene er litt for korte har jeg plasert coilene på en ugunstig plass.. Ser på burton at de har en del forskjellige varianter, men antar at disse har samme lengde?

Siden pluggledningene er litt spesielle der de tetter i topplokket, antar jeg at det ikke er så lett å finne noe fra en annen bil som kan passe?

Var så lei når jeg holdt på å montere bilen sist, at jeg dreit i det.. men nå har det iritert meg lenge nokk:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

Ser at f.eks. MSD leverer med egne pluggkabler sammen med coilpakke-kit'et deres.

Er blåe Motorsport-kabler det også, men lengre og med rette koblinger til å passe på coilen.

Kan jo være en ide å høre med de f.eks.? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted
Ser at f.eks. MSD leverer med egne pluggkabler sammen med coilpakke-kit'et deres.

Er blåe Motorsport-kabler det også, men lengre og med rette koblinger til å passe på coilen.

Kan jo være en ide å høre med de f.eks.? :)

Jeg har den typen fra msd.. er egentli litt vel lange til mitt bruk også har de den fæle blåfargen :wacko:

Hvor har du coilene da?

Posted

Takk for tipset:) Skal prøve msd!

Jeg har et "ebb" innsug, som er flatt på toppen, her er rekka montert.. Innsuget blir jo litt varmt og varmer opp coilene, dette er jo ikke helt gunstig...

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted
Takk for tipset:) Skal prøve msd!

Jeg har et "ebb" innsug, som er flatt på toppen, her er rekka montert.. Innsuget blir jo litt varmt og varmer opp coilene, dette er jo ikke helt gunstig...

Med de msd kablene kan du sette de bra mye bedre til ihvertfall ;)

Posted

Jeg har leita litt på burton og woodford, men finner ikke noen msd produkter.. Så gikk jeg inn på msd sin hjemmeside, det hjalp lite:P

Hvor handler folket msd coilpacks? Antar dette er coilpacks som er for cosworth? Føler meg som en idiot som må spør om dette, men 20min leiting ga lite resultater...

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

hehe, da ble det lettere ja:) De pluggledningene hadde vert geniale! Men terminalene så litt spesielle ut? Jeg bruker jo "orginale" terminaler, passer disse ledningene da? eller er det noe super spesielt så bare passer de coilene de selger?

Setter pris på alle svar:) kjekt å kunne dra nytte av andre folks erfaringer, og slippe å finne opp hjulet på nytt ;)

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted (edited)

Får vel kjøpt sett dær hvor du tilpasser lengda etter behov og setter på terminalene selv! Kvalitetskabler type tykk, men husker ikke merket.. Har sett dette hos Bjørnstad Bil f.eks! ;)

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

ok, trodde de kablene du terminerte selv var historie? Men dette er kansje bare tull? noen andre som har erfaring med dette? eventuelt hvor jeg kan skaffe det?

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted
hehe, da ble det lettere ja:) De pluggledningene hadde vert geniale! Men terminalene så litt spesielle ut? Jeg bruker jo "orginale" terminaler, passer disse ledningene da? eller er det noe super spesielt så bare passer de coilene de selger?

Setter pris på alle svar:) kjekt å kunne dra nytte av andre folks erfaringer, og slippe å finne opp hjulet på nytt ;)

Terminalene er ikke spesielle. Bruker de på en zetec coil jeg..