Jump to content

OHC på 3 sylindre..

SierraStian

Recommended Posts

Skulle skru ut pluggene i dag for å skjekke dem, og pusse elektroden. Men når jeg skulle skru ut den siste var jeg så uheldig at jeg knakk den litt helt oppe. Men det var ikke så gale. så jeg skrudde den i igjen (for å teste) og tok meg en kjøretur. Den var jo en nedtur for å si d bokstavelig talt :D hehe det går nesten ikke an å kjøre i oppoverbkker :S den fusker når jeg gir litt gass og klarer ikke den minste motbakke. Da må det vel ordnes ved å kjøpe nye plugger??

Mvh Stian

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Ikke verdt å kjøpe Denso plugger til den. Da jeg enda var mekanikker var det vanlig praksis at det første vi gjorde var å skifte plugger vist det kom inne en Ford som fjuska og hadde montert desno plugger. Mindre å gå på denso pluggene før de blir sota, eller i motsatt fall overoppheta. Du har litt videre spekter med Motorcraftplugger. Ngk sine har også funger brukbart på min ohc. Har faktisk Beru plugger på den nå, og de kostet hele 60,- for 4 stk :P Har fungert greit hittil, men har ikke kjørt nok på dem til at jeg kan si om de er bra eller dårlig. Motorcraft er uansett de som holder lengst.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

hehe jeg måtte smile litt når jeg fikk regningen på 150kr :P Det er jo som dere sier halvparten av f eks bilxtra osv. Pluss at det var ikke de vanlige motorchraft BRF 32C jeg fikk.. det var M. chraft super med nr: BFS 32C1. Og jeg må si jeg er veldig fornøyd. stusset litt over at det var ett annet nummer på disse, men det er jo fordi det er en "super" utgave :) Ihvertfall så har aldri sierran startet lettere enn den gjorde etter skiftet :P Skal aldri mer kjøpe denso eller beru. Det stod beru på den når jeg kjøpte bilen og dem hadde de skrudd så ekstremt hardt til at jeg knakk dem alle! Så måtte borre dem opp :(

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967