RS 1000 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 (edited) Kanskje dette kan være av interesse?:Jeg har nettopp bygget om fra 4wd til 2wd. Jeg fikk tak i doch kasse + mellomaksling. Så demonterte jeg 4x4 kassen. Delte begge kassene og tok bakdelen fra doch kassen og clutch huset fra 4x4 kassen og satte det sammens. Da får du starteren på rette siden. Så er det bare å montere kassen i bilen.Du må mikse til traversen. Passer ikke helt 100% men som jeg gjorde det så tok jeg den traversen som var på 4x4 kassen. tok bort selve gummifeste. laget meg ett flattstål som ca 10cm lang. som jeg la i mellom kassen og traversen med ett gummi feste i mellom. Vart knall. Jeg lot bare frontdiff,akslinger stå i foran. slipper en del arbeid og da får du også speedometer. Sikkert noen som ville ha gjort det annderledes. Men var slik jeg gjorde det. Brukte 2 kvelder. Tom AndreHehe Dre Racing@. La meg få høre når du har tatt livet av kassen Var vel heller at jeg hadde med 3stk bak i bilen og med 215/35 dekk på tørr asfalt Var vel min egen feil at tredje giret tok slutt.. Kassen tåler faktisk mye juling. Så lenge at bakhjulene slipper taket hehe.. har ikke bremset enda men oppsettet er: Pukkelrygg chip, garrett gt3071r, 3102 dyser, portet topp, swedish inlet, 1.8b laddetrykk, 3"eksos, pro alloy cooler osv. Men det som er kurrant er at de doch kassene får du jo kastet etter deg. Og veldig enkelt å skifte til ny kasse. Edited September 28, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 jo det er en stk stor mutter der, jeg banket denne løs med stor skrutrekker og større hammer Stemmer bra det, når jeg løsnet den så fant jeg låseringen på akselen ja. Bygde om kassa i dag, var plankekjøring det, dette passa godt ja!"innmaten" så helt lik ut som på MT75 4x4 kassa, så dem er sikkert like sterke. Har også fått tak i DOHC mellomaksel, så tenker på å smekke oppi kassa igjen i morra og prøve å dra noen piruetter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Da har jeg vært ute og dratt noen piruetter! Funker fett bortsett fra at sperra i 7" diffen er rimelig slapp. Er litt trøbbel og få det til og sleppe på begge hjula av og til, ellers er det bare fryden ! Brukte dohc girkassefeste og dohc mellomaksling. Fjerna diffen og alt jeg frammi der, hadde bilen på ei vekt hos biltilsynet her, viste 1280 kg uten folk i bilen.. grei vekt det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 for å få giroverføringa enda bedre, så kan du sveise den litt her og der, ene sida på det kuleleddet værtfall MT75 er knall som 2wd, men gire pent ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now