HansenRS Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Min Mondeo 2008 modell 130tdci stv. (2.0L) manuell, trekker 2000kg ihht. vognkortet. Ser at Ford i div. matriell har skrevet både 1800kg og 2000kg. Da var det vel bare mk3 som kunne trekke 1800kg. Mk4 har vel kansje blitt noen kg tyngre siden den kan trekke 2t? Ikke værst uansett til å være personbil.
351RS Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Dette må vel holde: Enorm trekkvogn med hengervekt på 4535 kg og vogntogvekt på 7240 kg: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19016008 Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Brødbilsjåfør'n Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 4300 kr for lappen i Trondheim,med alt(lastekurs og oppkjøring te tilsynet) *993Ståle* Besøk min nettside
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 4300 kr for lappen i Trondheim,med alt(lastekurs og oppkjøring te tilsynet) Mange kjøretimer er det inkludert da? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Brødbilsjåfør'n Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Ska høre me hain men syns å huske 1 dobbeltime *993Ståle* Besøk min nettside
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Ska høre me hain men syns å huske 1 dobbeltime Jepp.. Og det blir ALLTID mer enn den ene doble timen.. Først er det en "prøvetime" på to kjøretimer for å se hvordan du ligger an. Så bestiller han oppkjøring, og anslår cirka når oppkjøring blir. Deretter blir det dobbel kjøretime igjen cirka når han mener oppkjøringen vil bli.Og så er det alltid dobbel kjøretime rett før oppkjøring.Tror du bare kan glemme å få kjøre opp etter en dobbeltime.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
a.nilsen Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Hehe... Ikke får å være spydig, men kanskje han mente du trengte de timene.? Hadde selv en time først, så en time rett før oppkjøringa.Lastsikring hadde jeg fra før så ble billig for min del. Er noen år siden nå men dog.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Hehe... Ikke får å være spydig, men kanskje han mente du trengte de timene.? Hadde selv en time først, så en time rett før oppkjøringa.Lastsikring hadde jeg fra før så ble billig for min del. Er noen år siden nå men dog.. Er vanlig å ha det sånn her har jeg forstått. Først en dobbel prøvetime så en dobbeltime til når det nærmer seg, og så kjøring rett før oppkjøring. Er jo over 1 mnd ventetid fra du har første timen..Ingen jeg kjenner her har sluppet unna med færre timer 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Karlsen^ Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Jeg hadde kun en dobbelt time, så oppkjøring uka etter.
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Jeg hadde kun en dobbelt time, så oppkjøring uka etter. De skal tjene penger her i Bergen.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Karlsen^ Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 De skal tjene penger her i Bergen.. hehe..Virker sånn. Hehe... Tjener vel ikke så verst uansett disse kjørelærerne!
IceTurbo Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Det er 2 timer som er obligatorisk når man tar hengerlappen, så går de ut ifra det om du trenger flere, det sa kjøre læreren til me på tirsdag når e spurte, bare å øve seg mye med vanlig liten henger det Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Det er 2 timer som er obligatorisk når man tar hengerlappen, så går de ut ifra det om du trenger flere, det sa kjøre læreren til me på tirsdag når e spurte, bare å øve seg mye med vanlig liten henger det Hehe.. Så tar de alltid noen timer "immellom" første kjøretime og oppkjøring for å holde det ved like Luringer vettu.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Brødbilsjåfør'n Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Jepp.. Og det blir ALLTID mer enn den ene doble timen.. Først er det en "prøvetime" på to kjøretimer for å se hvordan du ligger an. Så bestiller han oppkjøring, og anslår cirka når oppkjøring blir. Deretter blir det dobbel kjøretime igjen cirka når han mener oppkjøringen vil bli.Og så er det alltid dobbel kjøretime rett før oppkjøring.Tror du bare kan glemme å få kjøre opp etter en dobbeltime.. hehe.. arbeidskollega'n har kjørt opp,og betalt 4300 for alt inkl nytt førerkort...Så spørs nok hvor mye du har kjørt me henger før ja... *993Ståle* Besøk min nettside
IceTurbo Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Hehe.. Så tar de alltid noen timer "immellom" første kjøretime og oppkjøring for å holde det ved like Luringer vettu..det bestemmer du selv om du vil ha de kan bare "anbefale" att du trenger flere timer Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Cosworth Racing1 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 arbeidskollega'n har kjørt opp,og betalt 4300 for alt inkl nytt førerkort...Så spørs nok hvor mye du har kjørt me henger før ja... Mulig det varierer en del i pris også, siden de jeg kjenner som har kjørt opp har hatt 5-6 timer.. Selvom de har kjørt mye med henger fra før.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Garnes Racing Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Er ikke så populært og kjøre buss med lastebil førerkort du...vi har buss som er regga som personbil med økt vektklass til 10000kg,kjører den på lastebil lapp.regga den om fra 13 seter buss til 8 seter. når de gjelder mondeo så er rette heger vekten 1800kg på manual gir,2000kg på automat. har selv 2000mod pajero,3300kg.å ford f250 2850kg hengervekt. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
PukkelRygg Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 vi har buss som er regga som personbil med økt vektklass til 10000kg,kjører den på lastebil lapp.regga den om fra 13 seter buss til 8 seter. når de gjelder mondeo så er rette heger vekten 1800kg på manual gir,2000kg på automat. har selv 2000mod pajero,3300kg.å ford f250 2850kg hengervekt. Hva er vitsen i å påstå noe du ikke 100% vet, jeg har kjøpt bilen ny og har da klart å lese i vognkortet mitt!Jeg har en Mondeo 130hk 2.0L tdci manuell, og den har hengervekt 2000kg, ferdig med det! Jeg har skrevet over at FORD i sin liste har både sagt 1800kg og 2000kg på 130tdci 2.0L manuell (de har gått frem og tibake på dette, hvertfall i begynnelsen), jeg har den med 2000kg selv med manuell. Hvis man fortsatt ikke klarer å akseptere dette, så får jeg vel scanne inn vognkortet da... (burde være unødvendig!). Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Garnes Racing Posted September 19, 2009 Posted September 19, 2009 Hva er vitsen i å påstå noe du ikke 100% vet, jeg har kjøpt bilen ny og har da klart å lese i vognkortet mitt!Jeg har en Mondeo 130hk 2.0L tdci manuell, og den har hengervekt 2000kg, ferdig med det! Jeg har skrevet over at FORD i sin liste har både sagt 1800kg og 2000kg på 130tdci 2.0L manuell (de har gått frem og tibake på dette, hvertfall i begynnelsen), jeg har den med 2000kg selv med manuell. Hvis man fortsatt ikke klarer å akseptere dette, så får jeg vel scanne inn vognkortet da... (burde være unødvendig!).dette er tall ford selger operere med ved nybil salg,var innom ford onsdag å fikk dennne infoen. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
mondeo tianium x 2,2 Posted September 19, 2009 Posted September 19, 2009 (edited) PukkelRygg he så sant at det går ikke ant og få det sannere en det men skal du ha ny nå, får du ikke slikt. Da e du heldig.dei he gådt vekk i fra slik dei begyndte og he det slikt som oppforbi seie Jepp.. Og det blir ALLTID mer enn den ene doble timen.. Først er det en "prøvetime" på to kjøretimer for å se hvordan du ligger an. Så bestiller han oppkjøring, og anslår cirka når oppkjøring blir. Deretter blir det dobbel kjøretime igjen cirka når han mener oppkjøringen vil bli.Og så er det alltid dobbel kjøretime rett før oppkjøring.Tror du bare kan glemme å få kjøre opp etter en dobbeltime.. hehe.. trenger bare 1 dobel time og 1time før opp kjøring det er tvingte timerferdig ut med 5300.- i rogaland vist du e ubrukelig sjåfør med henger får du et par ekstra og dyrer blir det 2000.- oppkjøring800.- lastings kurs 750.- kjøre time250 teori det e prisen her i dags`dato holde på med lappen nå. Edited September 20, 2009 by mondeo tianium x 2,2
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2009 Posted September 19, 2009 PukkelRygg he så sant at det går ikke ant og få det sannere en det men skal du ha ny nå, får du ikke slikt. Da e du heldig.dei he gådt vekk i fra slik dei begyndte og he det slikt som oppforbi seie trenger bare 1 dobel time og 1time før opp kjøring det er tvingte timerferdig ut med 5300.- i rogaland vist du e ubrukelig sjåfør med henger får du et par ekstra og dyrer blir det 1500.- for teori800.- lastings kurs 750.- kjøre time+ leia av bil, henger det e prisen her i dags`dato holde på med lappen nå. Såvidt jeg kan regne ut fra regnestykket ditt da, så blir det 6550 kr inkludert oppkjøring 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
HansenRS Posted September 19, 2009 Posted September 19, 2009 dette er tall ford selger operere med ved nybil salg,var innom ford onsdag å fikk dennne infoen. Så Fordselgeren som bestemmer hva som skal stå i vognkortet altså?
mondeo tianium x 2,2 Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Såvidt jeg kan regne ut fra regnestykket ditt da, så blir det 6550 kr inkludert oppkjøring opps husket litt feil, rettet nå he våre og sett på lappen på prisene.2000.- oppkjøring800.- lastings kurs 750.- kjøre time250 teori sånn nå e det rett Trur ikke man får noe "bot". Men hengeren må parkeres på stedet! Det samme gjelder om du ikke har BE (kun og kjører rundt med en henger (tom) som har godkjent lastevekt tot. over 3500kg, f.eks biltransporthenger du skal få 8000kr i bot med ulovlig kjøring av henger + hengeren må settes nedmen det er mangen som ikke gir boten
eeerolf Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Har en 2001mod Tahoe. den kan trekke 3500kg. Merker ikke bilhengeren bak der engang Ford Sierra Cosworth 2wd
351RS Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Kan vaffal bekrefte at Navarro (drar 3tonn) funker utmerket med 1600 kg Grænnis på bilhenger. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now