Jump to content

ble sendt til teknisk kontroll


fostad

Recommended Posts

hei, jeg ble en dag her stoppa sv politi, så begynte han å se på senkinga av bilen, men det er ikke plass til og se verken fjerer eller få under noe jekk:p så fikk beskjed om å inn til teknisk,

 

men hva skal jeg gjøre? skal jeg sette på et godkjent senkesett ?

 

mv Jan Erik

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

hei, jeg ble en dag her stoppa sv politi, så begynte han å se på senkinga av bilen, men det er ikke plass til og se verken fjerer eller få under noe jekk:p så fikk beskjed om å inn til teknisk,

 

men hva skal jeg gjøre? skal jeg sette på et godkjent senkesett ?

 

mv Jan Erik

 

Har du noe alternativ egentlig? sett på godkjente fjærer å kjør ivei for å få det godkjent,er ikke verre... <_<

Link to comment
Share on other sites

så når jeg setter på godkjente fjærer og drar på kontrollen vil jeg få det godkjent på bilen i samme sleng?

 

er heller ikke bare bare og skaffe det til sierra vogn !

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Tja, enten det eller originalfjærer.

Du må jo ikke vise den med kappa fjærer hvertfall.

 

Skal du ha godkjent senking i vognkortet så må du ha fjærer med tüv papirer som er på et språk som kontrolløren forstår, er ikke alle som gidder å godkjenne hvis papirene er på tysk.

Og du må ha papirer på 4 hjulskontroll fra et godkjent bilverksted.

 

Egentlig var du vel ganske heldig som ikke mista lappen.. Å kjøre med kappa fjærer er ikke noe som blir sett så pent på

Link to comment
Share on other sites

er kunn H&R fjerer som finnes med godkjenningspapirer til sierra stasjonsvogn da;P står sikkert på tysk

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Da får du høre med de på kontrollstasjonen om de godtar tysk, hvis ikke må du få det oversatt.

 

få alle sidene på papirene oversatt!?? ;O

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt det tullet om å måtte oversette TÜV-papirene til et forståelig språk for kontrollørene, men har ikke hatt noe problemer med det de tre siste gangene jeg har fått godkjent biler med senkesett. Og i prinsippet så er den infoen de trenger fra TÜV-papiret såpass lettfattelig å forstå at selv den som ikke kan en tøddel tysk bør skjønne. Det er snakk om nummer på fjærene, at fjærene tåler den aksellasten som er oppgitt i bilens vognkort, samt en avstand mellom kant på hjulbue til senter av felgen som ikke skal være kortere enn det som står i TÜV.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke skjønne det tullet med at de kan nekte å godkjenne tüv papirer fordi de er på tysk. Jeg mener den kontrolløren som nekter å godta et papir fra TÜV på det grunnlaget missbruker sin makt.

 

I kjøretøy forskriften står det under avsnittet dekk/felg noe slik som følgene; ... på større endringer må papirer fremvises fra produsent, eller andre testorgan som feks TÜV... Tüv er et tysk firma, og derfor vil jo papirene være skrevet på tysk! :angry2:

Link to comment
Share on other sites

få alle sidene på papirene oversatt!?? ;O

 

 

Ta først en ringerunde til de forskjellige trafikkstasjonene i overkommelig avstand fra der du bor, å forhør deg om hvordan de stiller seg til godkjenning av senkesett på din bil. Du er ofte prisgitt kontrolløren, og de er det forskjell på, uavhengig av om du har TUV papir eller ei.

Kjøp H&R fjærer, og i tillegg til TUV papir, be om å få et skriv med stempel fra importøren av H&R produkter i norge, som er Brakes norge (brems.no)

Gjelder å gardere best mulig på forhånd, slik at man slipper diskusjon med en vrang kontrollør.

Og til sist, kast de kappa original fjærene langt til skogs! Fullstendig ubrukbart, og direkte farlig å kjøre med.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Tysk skal gå bra, men for å godkjenne senkesett må du først ha bilen på hjulstillingskontroll ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Da får du høre med de på kontrollstasjonen om de godtar tysk, hvis ikke må du få det oversatt.

 

Godkjente mitt senkesett i januar i år. Hadde selv tyske TUV papirer på de, men det var ikkeno problem for meg ihvertfall..

Han så bare på nummeret på papirene og nummeret som står på fjærene og sjekka at det stemte. :)

Burde ikke være noe problem

 

 

Tysk skal gå bra, men for å godkjenne senkesett må du først ha bilen på hjulstillingskontroll ;)

 

Hjulstillingskontroll og lysjustering.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...