Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!

Er det noen her inne som har erfaringer med CP stempler?

Satte opp motoren min nå nylig, med nye cp stempler, og en borre klaring på 0,09 som henvist fra TG racing i Sverige.

Innkjøringen var grei. Men etter en halv dag på bane med lite ladetrykk (1.3bar) startet rakklingen.

Råde bank og rakkling fra toppen er blitt utelokket.

 

Har derfor mistanke om et mulig sprekt stempel, som evt. fører til skjørte bank.

 

Noen som har lignende erfaringer?

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Posted

Var da volsomt til klaring da! 900deler er vel ioverkant. holder lenge med 700.

 

Men slår ikke ist motoren jeg fikk med siste sierran jeg handla med 1500 klaring. da snakker vi klakking.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted
Var da volsomt til klaring da! 900deler er vel ioverkant. holder lenge med 700.

 

Men slår ikke ist motoren jeg fikk med siste sierran jeg handla med 1500 klaring. da snakker vi klakking.

 

 

0,10 på Wössnerstempler.Er forskjell på hvordan aluminiumen utvider seg på forskjellige typer stempler.

Posted
kjørt for magert da? :P

Nei, magert har den ikke gått allefall... har kjørt med bredbåndslamda for å være sikker mot slikt!

 

 

så vidt jeg vet kan de være litt sprø ja. endrer lyden seg når motor blir varm?

ja, er værst når den er kald.

Rakklingen kan til tider bli helt borte når den er varm!

 

Får vel plukke opp igjen motoren til helga å titte etter hvilke skadeværk som har skjedd nå :P

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Posted (edited)

Dette ble jeg fortalt dette da jeg kjøpte mine CP stempler:

The skirt

clearance is .0035", but they're not measured at the

same place as a standard piston...the guage point is

.050" up the skirt, not level with the pin.

Edited by Liero
Posted
Dette ble jeg fortalt dette da jeg kjøpte mine CP stempler:

hmmm... mulig det er forskjell på hvilke typer cp stempler du kjøper! i forhold til gods tykkelse osv.

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Posted
Nei, magert har den ikke gått allefall... har kjørt med bredbåndslamda for å være sikker mot slikt!

 

kan ha tenningsbank selv om den får "nok" suppe...

Posted

en venn av meg har en s14 nissan bremset 400hk med bla cp stempler i å den rakler godt når den er kald å på penkjøring men det forsvinner når turboen begynner å jobbe noen få ganger var det ikke så veldig ille. bilen hadde ny bygget motor når han kjøpte den av en kar i oslo som driver med sånne biler. ble brukt en del på bane uten att det ble noe verre. å det virket bra :lol: er vel slik at stemplene utvider seg av varme å trykk å blir roligere av det... men er man usikker så må man sjekke det opp...

TangeruD1

Posted
Stemmer som 75mk2 sier, glemte å nevne at det er oppgitt i tommer.

hehe... syns det hørts litt trangt ut med 3 hundredeler ja.

Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NM

Focus RS 215hk.

Sierra Cosworth 4wd 220hk.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...