Jump to content

Mer futt i sierran


OleHenrik90

Recommended Posts

Har nå begynt i fast arbeid så nå byr muligheten seg for å bruke litt penger på sierran da. Har en 1992 sierra med 2.0 dohc... ønsker meg mer futt men alikevel ønsker jeg ikke å bruke så mye penger som en cosworth motor(og alt annet) koster.

 

Noen forslag til hva slags motor som er en grei upgrade? Lag gjerne en liste over mulige motorer rangert etter hva dere ville valgt! ^_^

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Turbo på dohcen kanskje. Eller sugetrim på den kanskje. Er i vertfall fin lyd av dohc med åpent luftinntak og stram vaier :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Så du vil trimme, men ønsker ikke og bruke mye penger. Så du vil N/A trimme? Da har du jo valgt løsningen som gir minst for pengene hvertfall.

Det mest fornuftige er jo uten tvil og dytte inn en Cosworth motor, vips så har du 200hk i driftsikkert format. I motsetning til sugetrim som du bare får en brøkdel av effekten for samme pris som Cosworth motor, eventuelt turbokonvertere noe selv som også har elendig driftsikkerhet.

Ja det koster for en Cosworth motor med tilhørende understell etc. Men så får du også noe som varer litt lengre da. I tillegg går det jo an og få det godkjent.

 

Sugetrim av DOHC? Borring/honing av blokk, høykomp stempler, planing av blokk/topp, porting av topp, større ventiler, kammer, eksos, grenrør, throttlebodies, motorstyring etc etc. Det blir dyrt!

Link to comment
Share on other sites

Så du vil trimme, men ønsker ikke og bruke mye penger. Så du vil N/A trimme? Da har du jo valgt løsningen som gir minst for pengene hvertfall.

Det mest fornuftige er jo uten tvil og dytte inn en Cosworth motor, vips så har du 200hk i driftsikkert format. I motsetning til sugetrim som du bare får en brøkdel av effekten for samme pris som Cosworth motor, eventuelt turbokonvertere noe selv som også har elendig driftsikkerhet.

Ja det koster for en Cosworth motor med tilhørende understell etc. Men så får du også noe som varer litt lengre da. I tillegg går det jo an og få det godkjent.

 

Sugetrim av DOHC? Borring/honing av blokk, høykomp stempler, planing av blokk/topp, porting av topp, større ventiler, kammer, eksos, grenrør, throttlebodies, motorstyring etc etc. Det blir dyrt!

 

Sier noe der! Men greia er at jeg driver å sparer til cosworth da, men ønsker alikevel litt mer futt i sierran jeg har nå. Tenker ikke 200hk eller noe, men kanskje en 20hk mer eller noe. Kanskje doble webere er en grei ting. Bør vel få litt mer hk da eller?

 

Jeg er litt 4x4 mann og vil nok derfor kjøpe meg 4x4 cosworth når sparebøssa er full! :P

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Konvertering til 16v trenger ikke bli så dyrt. Hiver du i en 2,3 16v med motorstyring fra Scorpio har du jo straks 150 hk. Uten at det går utover driftsikkerheta. Og langt mer økomomisk i bruk enn en cosworth noen gang kan bli :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...