Jump to content

Rust ved fester for rails.. Garant? Eller ikke?


esten

Recommended Posts

Hei og hå, for ca 2 uker siden byttet jeg railsen min på min mondeo mk3. Til min store forferdelse, fant jeg en god del rust under det ene festet på railsen.. Gikk til min lokale ford forhandler, for å skjekke hvordan dette ble sett på der..

Der kom verkstedmesteren ganske fort til at dette ikke var noen garantisak.. Spurte selvfølgelig hva som gikk under den 12 års rustgaranti tiden til ford, men virker vist som at det er kun dørene og bakluka som gjelder for denne garantien.. Han mente at det hadde vært normal slittasje, som kunne for rusten, å dermed ikke gikk under garantien.

Men hvordan normal slitasje kan ordne rust under festene, skjønner ikke jeg. Han mente jeg kanskje hadde hatt noe tungt oppå railsen...

 

Er det virkelig bare når du kjøper en ford, den har 12 års rustgaranti?????

Er det noen som har erfaringer med firmaer som bruker sunn fornuft?????

Esten

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei og hopp.

Jeg ser at du hører hjemme i Nord-Trøndelag, sånn som meg.

Min historie angående dører er beskrevet i tråden "Rust in Peace" og du kan jo se hvor langt jeg har kommet.

 

Jeg kan ihvertfall ikke anbefale Kverneland Bil hverken på Steinkjer eller i Trondheim. Jeg ble lei av å diskutere med dem, og kontaktet Ford sentralt i Oslo i høst. Ikke noe resultat enda der heller.

"Rykter" vil ha det til at Melhus Bil i Trondheim kanskje ikke er så vrange. Mitt tips er iallefall å prøve noe annet enn Kverneland..

 

mvh

Torgeir

Link to comment
Share on other sites

Til info så er Kvernland Bil kjennt for å være vanskelige iht garanti.

De skal stort sett krangle på alt til og med når de ikke skrur fast hjula på biler som har vært innom der og hjula ramler av etterpå, fraskriver seg alt ansvar.

Kjiipinger, hadde han servert den svada historien med tung last til meg så skulle han fått høre det, hvis han dekker seg bak den forklaringen så må han bevise at du har overbelastet taket.

Rustgarantien gjelder for karroseriet og den er gyldig så sannt du har hatt bilen til årlig kontroll/service hos godkjennt Ford verksted.

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...