Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Skulle gjerne hatt en annen utveksling på bakakselen min. En Cossie 4x4 aksel.

Syns den blir veldig langbeint. Noen som vet om steder der dette er mulig å få tak i?

Utveksling på 4.10 eller over hadde sikkert funka litt bedre.

Edited by sierraracing

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted

Jeg har 4,44 på min 4wd. Original er vel 3,63 mener jeg å huske..

Quaife selger dette og Gearboxman. Ådlandsvik som jeg har kjøpt min av, skaffer også dette :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Takker for tipset. Får høre med Ådlandsvik tenker jeg.

Hvordan syns du det funker med 4.44 utveksling?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted (edited)
Takker for tipset. Får høre med Ådlandsvik tenker jeg.

Hvordan syns du det funker med 4.44 utveksling?

 

Veldig bra ;) Helt konge med kjapp aks! Mister litt toppfart da, men det spiller ingen rolle for min del! Er aksen som er gøy da.. hehe ;)

Til 2wd du skal ha?

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Ja, akkurat derfor jeg vil bytte og. Vil ha mer aks. Trenger ikke toppfartkjøring. Hehe

Ja, 2wd Sierra med 4x4 bakaksel.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted (edited)

Jupp, handla litt deler av han før i dag ;)

Så får ta en handel til snart tenker jeg.

Men må shimse opp akselen for å ting riktig igjen da?

Edited by sierraracing

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted
Jupp, handla litt deler av han før i dag ;)

Så får ta en handel til snart tenker jeg.

Men må shimse opp akselen for å ting riktig igjen da?

 

Tror du mpå shimse den opp igjen ja :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Doch 4*4 har 392 utveksling.. Har dreva liggende.

fungerte dårlig på doch 2wd så eg måtte ha 362 for at det skulle bli greit ;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted
Har hørt at den 3,92 utvekslingen ikke har all verden med utslag i forhold til original.. Men har aldri prøvd dette da ;)

 

jeg merka forskjellen godt fra 3.64 til 3.92 vætfall,

Posted

Skulle ihvertfall være betydelig mer forskjell å gå til 4,44 istedet ;) Jeg tenkte i utgangspunktet å gå for 3,92. Da kunne jeg fått det billig, men ble frarådet det fordi det ikke ville være særlig forkskjell på det. Fikk anbefalt å heller gå for 4,44.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Ja, da er det forskjell på over 50km/t på toppfarten :)

Så teoretisk toppfart på din er ikke mer enn ca 225km/t ;)

 

Over 3000omdr på 100km/t på 5.gir...

 

Men hvordan er utvekslingene på fixit kassen din da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Ja, da er det forskjell på over 50km/t på toppfarten :)

Så teoretisk toppfart på din er ikke mer enn ca 225km/t ;)

 

Over 3000omdr på 100km/t på 5.gir...

 

Men hvordan er utvekslingene på fixit kassen din da?

 

5 gir bruker jeg aldri.. hehe..

Er litt usikker på hva utvekslingen på kassen er, men vet Morten sa minst 240 km/t i toppfart :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Ja, for tror du har litt tyngre utveksling i kassen enn orginalt, og da blir 4,44 mer naturlig ja :)

Men med org. utveksling i kassen kan 4,44 bli litt veldig kortgiret for en bil som blir brukt på vei :)

Smak og behag også da :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...