Per Olav Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Driver å restaurerer div aludeler til sierran og lurer på hva som er grei fremgangsmåte for å unngå at det skal irre og bli stygt igjen etter en stund.Tenkte å glassblåse da jeg har tilgang til det på jobben. Er det en grei løsning å lakke med klarlakk etterpå? Og hvor lang tid kan det gå før det bør lakkes etter blåsing? Kan også nevne at jeg har god tilgang på eloksering igjennom jobben, men det er kansje greit å slippe å duppe diffene oppi div syrebad og slikt.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Polere og vokse, gjerne med jevne mellomrom og ....tar tid, men slipper gulnet og sprukket klarlakk klarlakking må hvertfall på fort før det kommer nytt gråhvitt belegg. Eloksering er nok kanskje best for et varig lettvint resultat. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 polering og voksing med javne mellomrom er rimelig uaktuelt under bilen for å si det slik! Finnes det no lakk som er såsi helt lik aluminium som nettop er glassblåst a tru? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 tja, du har jo zink alu spray. nermeste du kommer. jeg bruker den hele tiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Mener ha hørt man får pulverlakk i klar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Hadde nok gått for sølv pulverlakk.. Det blir jo neste identisk med alu, samt veldig holdbart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 jeg har også tenkt å gjøre dette etterhvert,holder det ikke med klarlakk da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Hadde nok gått for sølv pulverlakk.. Det blir jo neste identisk med alu, samt veldig holdbart.. De jeg pulverlakker hos sier man ikke får sølv i pulver, bare lys grå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 er da mange felger som er sølv og pulverlakkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 http://www.eastwood.com/hotcoat-powder-coating/powders.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts