Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Selger en syrekokt 200 blokk som har utvendig sprekk fra hullet til m10 bolten fra vannpumpa og langs etter blokka på utsiden ca 100mm

 

sveises med riktig utstyr for støpegods. sveise et par små sprekker oppå dekket ved vannkanalen også. deretter planes rett.

 

kan bruke tørr eller våtforinger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

frofix.

 

Bytter evt i en slitt 4x4 topp. eller ren topp med kambukker.minst mulig planslipt.

 

Gjøvik.

 

sms hele døgnet 97966801

 

ring mellom kl 14-20

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

opp

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

4500kr eller en bra T5 kasse med hus,oppheng,mellomaksel.

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted

opp

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted

Ber om at slike useriøse dritt slenging vedrørende salgs annonser uteblir !

 

Mr know how and supercheap.no

 

Prøv å kjøp deg en 200 blokk som er skada. de ligger på 4000kr +

 

Cross Box her på forumet har aventert flere blokker som har skade.

 

Jeg gir ikke 10k + for gammle slitte T5 kasser. De er egentlig søppel å regne slik jeg ser dem.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted (edited)
Ber om at slike useriøse dritt slenging vedrørende salgs annonser uteblir !

 

Mr know how and supercheap.no

 

Prøv å kjøp deg en 200 blokk som er skada. de ligger på 4000kr +

 

Cross Box her på forumet har aventert flere blokker som har skade.

 

Jeg gir ikke 10k + for gammle slitte T5 kasser. De er egentlig søppel å regne slik jeg ser dem.

 

Visst du ikke vil gi 10k for bra t5 med cluchhus, travers og mellomaksel osv så får du ikke en T5 kasse heller.. så enkelt er det.

 

Men prisen på blokka var vel ikke så avskrekkende dyr ? er jo fint for noen som skal bygge ny med Nicasil foringer eller liknende ? eller tar jeg helt feil ? :)

Edited by Stianwang
Posted

Jeg har registrert at T5 kasser er blitt en mere vanskelig vare å få tak i en for noen år siden.men de er fortsatt like bra/dårlige.

 

Eneste som er bra er å få de overhalt med nye sterkere deler.og stål syncro ringer,lagre,etc.

 

Når man får hjem en værsting G-force T5 kasse til landet med all toll og div er betalt for rundt 20k som er rettskåren dog kasse.

 

Samme som åshøgda har skaffet seg. Da har du ikke lyst å blakke deg for en ca 20år gammel kasse. :)

 

Blokka har jeg studert nærmere.og sprekken utvending var ca 100mm fra start til stopp.

 

man kan fint få til noe her. Om den ikke selges,kan jeg vurd å lage ny våtforinger med dekke som Morefun her inne har laget seg.

 

da fjerner man all øvre dekket helt ut til bolthulla. får sveisa innvending som utvendig på sprekken.

 

Man kan og betongfylle blokka . og kjøre elektrisk vannpumpe på toppen.Om man skal kjøre E85.

 

Jeg skal bygge cosworth motor som dette skal gjøres med. Men det er ikke hast da jeg må gjøre ferdig pinto turbo motoren nå til våren.:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted (edited)

En slik G-Force kasse passer ikke på orginal Cosworth clutch eller mellomaksel da inngående og utgående splines er forskjellig. Da mangler også clutchhus som er sjeldne greier og ligger på 2500 her i Norge. Nå er kassa til åshøgda hverken rettskåren eller med dogringer, så her bommer du litt. Bakhuset på de G-Force kassene er av amerikansk standard og i lik utførelse som Tremec TKO, shifteren er flyttet flere cm framover enn den vi har i Norge. Det medfører at du enten må få tak i orginalt cosworth bakhus (og da får du ikke brukt speedo pga annerledes plassering av speedodrev), eller kappe i karosseriet. Slike hus er ikke lett å komme over lenger. Har selv en drevsats som er lik hvis ikke grommere enn den åshøgda kjører, med nye 3 punkts skiftegafler i bronse og alt rundt nytt. Her havner du på ca 26000 og det er uten clutchhus, monteres direkte på Cosworth. Høres ut som WRC men tåler alt.

 

Derfor mener jeg en god T5-kasse med clutchhus og hele pakka er verdt rundt 10000,- :)

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...