Fresh| Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Satt og surfa bittelitt her om dagen og kom over dette bildet. Er en i england som har en xr4 som harn ordner og styrer med. Men det som jeg hang meg opp i var dette bildet her. Dette panelet har jeg aldri sett før. Her kan man tydeligvis muligheter til å måle bensinforbruk osv på en std 2,8i. Så ut som om den hadde mange snacksy funksjoner. Det panelet som vanligvis sitter i xr4 og vingebil er jo den her Det er jo myyyye kjedeligere til sammenligning. Noen som har noen info om panelet på det øverste bildet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 det er en kjøre komputer som kunne bestilles som ekstra utstyr til blant annet xr4i .. har sett den i enkelte norske xr4i og men er sjelden .. sikkert en dyr opsjon den gangen HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Har det displayet i sierran min. Men har ikke bensin forbruket og hvor langt jeg kan kjøre på bensina i tanken. Det jeg har satt i en 83mod sierra 2.3 ghia stasj.vogn. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 (edited) Satt og surfa bittelitt her om dagen og kom over dette bildet. Er en i england som har en xr4 som harn ordner og styrer med. Men det som jeg hang meg opp i var dette bildet her. Dette panelet har jeg aldri sett før. Her kan man tydeligvis muligheter til å måle bensinforbruk osv på en std 2,8i. Så ut som om den hadde mange snacksy funksjoner. Det panelet som vanligvis sitter i xr4 og vingebil er jo den her Det er jo myyyye kjedeligere til sammenligning. Noen som har noen info om panelet på det øverste bildet? Er rimelig vanlig i en Granada Ghia med denne computeren fra 82-85 mod. Den var vel også å få som option på Sierra XR4i i samme tidsrommet. Sikkert standard utstyr i England, men er nok mere uvanlig i Sierrra her til lands. Har da sett ett par XR4i med slik computer montert, men det er lenge, lenge siden nå.. Den var avansert for tiden, med en del artige funksjoner, og gjorde Ghia utstyret i en Granada ytterliger 6000 kr dyrere i `85. Så naturlig å tro at samme påslaget gjaldt for 85` Sierra XR4i også. Edited September 2, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 Tøft. Det skal jeg jammen se om jeg kan få tak i, med tilhørende styreenhet til det. Men da har jeg et spørsmål: hvordan fikk de til å måle forbruket på en K-jet?? Eller en 2,3 v6 gasser motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 På 2,3 forgasser bilen jeg hadde som det satt dette i, satt det en "dings/ventil" på bensin røret framme i motorrommet, denne var koblet til instrumentet. Jeg kunne ikke finne noe styreenhet i den bilen jeg hadde. Den var bare koblet med et stikk inn på ledningsnettet i bilen. Bilen jeg hadde var en Rune Rudberg hadde hatt. Blå med cosworth front.. Hehe.. Noen som kansje kjenner til den bilen?? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) Stemmer det. Det er ikke så enkelt som at computeren har en styreenhet. Var jo før elektronikken kunne gjøre alt i biler denne typen computer ble brukt, så en del "duppeditter" må monteres for å få alle funksjoner til å virke. Er to forskjellige opplegg til computeren avhengig av forgasser motor eller injection. Men skaffes computer med alt som skal til så er det jo bolt on, selv om det må til litt studering.Størst mulighet for å få tak i dette til en Sierra XR4i, er nok ved å eventuelt finne en komplett Granada 2,8i Ghia delebil. Der er slik computer vanligvis montert.En annen ting er at en slik computer, når alt fungerer som det skal, er forbausende nøyaktig. Edited September 3, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts