escortcosw Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Er det di indre eller ytre drivknutene bak som ryker først '' eller er det vilkårli mener det sto i en tidligere tråd at det var di ytre som fikk mest bank,,,,eller??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 er ikke det normalt at de ytre får mest påkjenning på alle biler da? blir størst vinkel på de ytre. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Er vel kansje d... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Nå er det vel ytterst sjelden drivknutene bak ryker da.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 å..du mener det er axelen som ryker først??ev hva kan jøres me d..forslag??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 å..du mener det er axelen som ryker først??ev hva kan jøres me d..forslag??? Hvor har du i det hele tatt hørt at noe drivknuter ryker bak da?? Jeg har aldri hørt om noen som har byttet de.. Er gjerne litt mer utsatt fremme. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Hørt???? sitter me en knekt drivknute her ..sprukket ytre hus ,,,,en indre drivknute bak og mansjett og alt var ok ...jeg spørr da for svarte ikke uten grunn,,, siden jeg har lest no sted at det er di ytre som er mest utsatt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Det er de ytre, som har mest bevegelse, og er mer utsattt for slitasje, det samme gjelder framme, men visst mansjetten ryker, så er det en annen sak selvsagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Hørt???? sitter me en knekt drivknute her ..sprukket ytre hus ,,,,en indre drivknute bak og mansjett og alt var ok ...jeg spørr da for svarte ikke uten grunn,,, siden jeg har lest no sted at det er di ytre som er mest utsatt.. Hehe.. Okei! Nei jeg har aldri vært ute for å ryke noe bak, og kjenner vel ingen andre heller som har gjort det I løpet av de siste 9 årene Trodde du hadde tenkt å forsterke noe kanskje, og ville begynne bak 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Okei ja tenkte faktisk jeg skulle skifte axelen og to drivknuter,,,så da blir det om mulig to forsterkede drivknuter ytterst ,orginale innerst og sterkere drivstang/axel-- Noen som har noe ferdi opsett ev nr på deler osw,,,?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 jeg mener og ha hør d er de indere som ryker jeg men er ikke sikkerog d er jo ikke noe annen vinkel på indere og ytere bak, med mindre hjulageret er gåent. om akselen har en vinkel til yttere drivknute så har den samme vinkel på indere.men d er anneledes forran, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now