Jump to content

Ikke oljetrykk


Sierra_2.9

Recommended Posts

Jaja...man har omtrent en uke i paradis med bilen på veien etter full overhaling med borring og det meste. Stort sett alt er nytt/"nytt".

kjørt hvertfall 70 mil sida bilen kom på veien igjen. og i dag tidlig når jeg skulle på jobb starta jeg bilen og den funka som normalt til å begynne med.

 

hørte såvidt bittelitt ventiltikk, og etterhvert lyste oljelampa et halvsekund før den slokka igjen. så gikk det noen sekunder før den begynte å lyse igjen, denne gangen litt lenger, så jeg skrudde av bilen.

Har bytta giveren og prøvde å kjøre den på starteren uten å ha kobla til på coilen. men nei, det slokker ikke.

 

hva kan dette skyldes? kjøpte brukt 4x4 oljepumpe som så bra ut, så kan ikke helt skjønne at det skal være den heller.

 

takker for svar!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

satt på pakning der og dro til greit, så kan ikke helt skjønne det heller men?

 

 

sikker på at det ikke er oljetryksføleren da ? ta av tilførsel slangen til turboen og sjekk om det kommer olje der .

 

skjedde med meg på skogen en gang faktisk .

 

ta ut pluggene før du begynner å kinne da selvfølgelig

Edited by Asil Racing
Link to comment
Share on other sites

Sorry, trodde du hadde konstatert at du ikke hadde oljetrykk jeg.

Ja, da bør du gjøre som Tommy sier, sjekke om du har oljetrykk ved å ta av tilførsel til turbo.

Der skal det komme gjevn strøm med olje. Dersom det kommer støtvis/sammen med luft, så er det noe galt.

 

Evt. koble til et oljetrykksmeter til motoren og lese av hvor mye oljetrykk du har.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Uansett, hadde jeg bygget en ny motor er det en ting som er ganske sikkert og det er at jeg ALDRI hadde brukt en brukt oljepumpe! Har du råd til å bygge motor har du råd til å kjøpe ny en av de viktigste delene for at motoren skal funke..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Uansett, hadde jeg bygget en ny motor er det en ting som er ganske sikkert og det er at jeg ALDRI hadde brukt en brukt oljepumpe! Har du råd til å bygge motor har du råd til å kjøpe ny en av de viktigste delene for at motoren skal funke..

Med så mye skrotpumper på markedet skjønner jeg godt at man bruker en "god gammel" oljepumpe

Link to comment
Share on other sites

Med så mye skrotpumper på markedet skjønner jeg godt at man bruker en "god gammel" oljepumpe

 

Helt enig ;)

Jeg bruker en bra org. 4x4pumpe som er kjørt lite nå når jeg setter sammen min motor.

MYE bedre det enn å risikere at en ny "drittpumpe" sprekker og ødelegger hele motoren til x-antall tusenlapper.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Helt enig ;)

Jeg bruker en bra org. 4x4pumpe som er kjørt lite nå når jeg setter sammen min motor.

MYE bedre det enn å risikere at en ny "drittpumpe" sprekker og ødelegger hele motoren til x-antall tusenlapper.

 

Jeg kjøpte heldigvis min før disse problemene kom ;) Men har de ikke fått orden på pumpene nå etterhvert da??

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Sorry, trodde du hadde konstatert at du ikke hadde oljetrykk jeg.

Ja, da bør du gjøre som Tommy sier, sjekke om du har oljetrykk ved å ta av tilførsel til turbo.

Der skal det komme gjevn strøm med olje. Dersom det kommer støtvis/sammen med luft, så er det noe galt.

 

Evt. koble til et oljetrykksmeter til motoren og lese av hvor mye oljetrykk du har.

 

har ikke oljetrykksmeter. tenkte på å ta av den til turbo ja, men blei ikke no av det i dag. men lurer på om det kan være fjæra i oljepumpe som har gått skeis. vanlig det?

 

gikk ventiltikket du nevner bort eller fortsatte det?

 

såvdt jeg fikk med meg så stoppa det ikke. var veldig lite men

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

har ikke oljetrykksmeter. tenkte på å ta av den til turbo ja, men blei ikke no av det i dag. men lurer på om det kan være fjæra i oljepumpe som har gått skeis. vanlig det?

 

 

 

såvdt jeg fikk med meg så stoppa det ikke. var veldig lite men

 

Olje pumpen drives av en liten aksling som står mellom fordeler aksling og oljepumpen,har ikke skjedd noe der?

Ellers kan jo den fjærbelastede ventilen i pumpa ha hengt seg opp som du sier,da vil olje trykket bli veeeldig dårlig på lavt turtal.

Link to comment
Share on other sites

FØR du gjør det, så tar du ut fordeleren din, finner frem lange forlengere (1/4"), en drill og en 6mm pipe.

Så prøver du å kjøre oljepumpa manuelt, og se om det kommer noe ut fra oljeturen.

Har egentlig liten tro på at det er selve pumpa som er defekt skal jeg være helt ærlig.

Kom det ikke luft ut oljeturen heller?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

FØR du gjør det, så tar du ut fordeleren din, finner frem lange forlengere (1/4"), en drill og en 6mm pipe.

Så prøver du å kjøre oljepumpa manuelt, og se om det kommer noe ut fra oljeturen.

Har egentlig liten tro på at det er selve pumpa som er defekt skal jeg være helt ærlig.

Kom det ikke luft ut oljeturen heller?

 

problemet ligger vel i bånn uansett, så får jo mest sannsynlig svaret når vi tar av bunnpanna uansett......?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

FØR du gjør det, så tar du ut fordeleren din, finner frem lange forlengere (1/4"), en drill og en 6mm pipe.

Så prøver du å kjøre oljepumpa manuelt, og se om det kommer noe ut fra oljeturen.

Har egentlig liten tro på at det er selve pumpa som er defekt skal jeg være helt ærlig.

Kom det ikke luft ut oljeturen heller?

 

kan jo prøve dette, men at du bare tar av olje filteret, kommer det ingenting da er noe i bånn.

har forresten selv vært borti oljetrykk som blir borte på nybygd motor, da var feilen oljefilteret

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

kan jo prøve dette, men at du bare tar av olje filteret, kommer det ingenting da er noe i bånn.

har forresten selv vært borti oljetrykk som blir borte på nybygd motor, da var feilen oljefilteret

 

prøvde å bytte filteret igår, men hjalp ikke det..så blir å skru av bånn til helga vel, så får vi se

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

vilkne oljepumper er det snakk om som ikke er bra? de helt nye orginale fra ford? ble smånervøs her nå. <_<

2wd cossie pumpen har gått ut ifra ford,men jeg kjøpte en ny ohc pumpe ifra ford,og planslipte det gammle lokket med underspyling uttak.

Har veldig bra oljetrykk så langt.

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...