Knutte Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Endelig har jeg fått kjøpt meg sierra igjen. Deilig! Henta den i Halden på lørdagen, og var ikke hjemme før halv 2 om natta. Den har ikke rulla mer enn 116000, og det er litt smårust her og der på den, men ikke store greiene. Litt sveising må til. Fylte full tank, og kjørte 30 mil før jeg fylte igjen. Og da fylte jeg til det omtrent rant over. 17 liter. Det er da ikke dårlig for en gammal sierra 2.0l gasser? Bilder: Har ikke fått noe særlig tid til å begynne å fikse alle de "småproblemene" som å rydde litt opp i kabler, fikse førersetet (er noen fjærer under som ikke er på plass osv...), låsefast låsen på bakluka med låsesplint (denne har jeg ikke) osv... Var på Biltema i dag og shoppa litt tennpluggkabler, olje, oljefilter, også kjøpte jeg noen tennplugger på torshov, men SELVFØLGELIG hadde jeg fått feil Noen som veit hva slags NGK plugger som skal på gasseren? Har også et lite problem, eller problem veit jeg ikke helt om jeg vil kalle det, men når jeg setter bilen i 1. gir og skal kjøre så har den en tildens til å "hoppe" av gårde og får en slik en hakkete kjøring. Må ruse motoren og slure litt på clutchen for at det ikke skal komme. Det samme gjelder revers. Der er det værst. Noen som vet hva dette kan komme av? Er det girkassa som synger på siste værs? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Pen bil, men stygt panser. Skaffe 4x4 panser, vinge, fanger og skjørt så har du en bra replica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted August 24, 2009 Author Share Posted August 24, 2009 Tanken er der! Tror meg - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Huske og bruke potensialet til motoren og da Hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Har forska litt på det "hoppe" problemet på min bil, så etterhvert at diff-festet var dårlig. Fora opp midlertidig med et eksosoppheng og det hjalp en del i hvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 (edited) Hmm... Får ta en titt under snart tenker jeg. Noen som vet hvilke NGK plugger jeg skal bruke foresten? Tankmåleren fungerer ikke. Er det noen spesielle typiske sierragrunner til at den ikke fungerer? Edited August 25, 2009 by Knutte - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Ett problem med de målerene er att selve måleren brenner seg, spesielt når bensintanken har omtrent samme nivå. Men heldivis er det enkel sak å ta ned sierra tanken. Ingen problem 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Har forska litt på det "hoppe" problemet på min bil, så etterhvert at diff-festet var dårlig. Fora opp midlertidig med et eksosoppheng og det hjalp en del i hvertfall. Hvor får man kjøpt nytt feste, eller foring til feste? Hvordan sjekker man om dette er dårlig? - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Trur man må handle fra utlandet, fant hvertfall ikke her til lands.Få en til å jokke på clutchen med brekket på mens du kikker under og ser om klokka beveger seg unormalt mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Hørte også noe med at det kunne være olje på clutchen som kunne gjøre utslag til en slik "hopping" for slurer jeg veldig mye er det ikke merkbart i det hele tatt, og kjører jeg fint på 1. gir bortover og slipper gassen for å fremprovosere slakk i drivverket kommer det ikke spesielt mye nykking. Så skjønner ikke helt hva det kan være :S - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Skal noe til å få olje på clutchen egentlig. Se om den braketten/flattjernet mellom blokka og clutchhuset er der/er skrudd fast. Sitter i underkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Skal noe til å få olje på clutchen egentlig. Se om den braketten/flattjernet mellom blokka og clutchhuset er der/er skrudd fast. Sitter i underkant. er jo ingen problem å få olje på cluchen! 1stk gåen simmerring så er cluchen dynket.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 etter hva jeg har hørt kommer humpinga av dorlig foring til diffen bak men bare og rette meg hvis jeg tar feil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 er jo ingen problem å få olje på cluchen! 1stk gåen simmerring så er cluchen dynket.. Selvfølgelig, tenkte ikke på den hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Vel... Virker som denne humpinga minsker med tiden og kjøringa og det er jo fint! Det går litt fremover med fiksinga, har bla. tatt en service på bilen. Bytta olje, plugger, plugledninger oljefilter osv.... Men så kommer det en susing fra luftfiltert mitt. Det store pizzabrettet. Når jeg legger hånda på, og presser ned forsvinner den, og slipper så kommer den igjen. Har også tettet mellom luftfilterboksen og forgasseren så der er det ikke. Anyone? Har drevet å lekt med tanken om å bygge om til cossietopp med gassere osv... Passer 4-2-1 grenrør fra vanlig sohc over på cossietoppen? - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 det er ikke pakningen mellom forgasser og innsug som suser da? cossi topp med gassere hadde vært rått. ohc eksos passer ikke rett på, men mener det er lik avstand på portene, så man kan kappe flenene av fra manifoilen, og sveise inn cossi flenser, eller kjøpe cossi suge grenrør men sugetrimme en cossi er dyrt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Nei. For den suser ikke med luftfilteret av.... Hmm... Ja. Vet. Er dyrt i alle kanter det, men det er jo alt annet bilrelatert i firmaet Norge AS også da Okey... Hva med insugsiden da? Passer insuget fra ohc over på cossie? - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 ok. ja as norge gjør alt dyrt. nei innsuget er ikke likt der heller men er lik avstand på portene har faktisk ett avskårent cosworth innsug... rester etter eg fikk sveist om ett cossi innsug til å passe på ohc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossy_4x4 Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 plugger kjøper du på ford, alt annet VIRKER ikke på ohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Plugger? Type tennplugger? Over til dette luftfilteret. Det finnes vel ikke sted der de har sportsluftfilter med adapter da? Var på biltema men der har de bare unversale adaptere.Det må være en ganske lav bøy fordi forgasseren står jo opp. Og det er jo ikke SÅ god plass mellom forgasseren og panseret.. - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 burton har luftfilter kit...biltema sine er beregnet på EFI modeller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossy_4x4 Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 plugger ja, de kjøper du på ford. motorcraft plugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Har drevet å lett etter doble gassere nå.. og funnet ut at weber dcoe serien ikke er så dumt? 40 mm. Eller hvilken str burde jeg gå for? også har jeg lett etter innsug. Det er pokkern meg ikke lett det heller, fant et på burtonpower, men det var til 35 mm. Noen innspill? - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Beskrivelse. INLET MANIFOLD SOHC PINTO 2x40DCOE 3.4"Artikkelnr. IM4270A Price: £101.28 (exc.Vat)£116.47 (inc.Vat) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 jeg ville tatt 45mm gassere da disse er bedre hvis du skal trimme litt i ettertid og er mye lettere og selge etterpå også hvis du finner ut av det skal du foreksempel ha grenrør og kvasskam mulig høvle topp eller blokk for mere komp er dette en bra kombinasjon da 40mm kan bli litt lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now