wolferen Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Hei har 1 spørsmål regner med at toppen min har tatt kvelden,etter at reg reima røk eller kan det ha gått bra????hadde vel ca 6500 omdreininger på motoren da det smalt under der. er vel bare salat av ventiler?? hva må egentlig gjøres? er det noen som vet hva det vil koste og fikse dette?? det er en wolf cosworth mvh wolferen Wolferen
JHS Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Du må nok hvertfall regne med en overhaling av topp og nye ventiler.
wolferen Posted August 24, 2009 Author Posted August 24, 2009 hva legger du i overhale toppen, borring planing? den er ny planet for en uke siden:-( holdt i en uke etter jeg bytta topp pakningen
Mark1 Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 hva legger du i overhale toppen, borring planing? den er ny planet for en uke siden:-( holdt i en uke etter jeg bytta topp pakningen start med å ta av toppen, så er det lettere å se hva som må gjøres. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Tore_TJ Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 du kan jo ha vært usannsynlig heldig.. men lite trolig.. finner du fort ut av ved en lekkasjetest. hva legger du i overhale toppen, borring planing? den er ny planet for en uke siden:-( holdt i en uke etter jeg bytta topp pakningen satte du på ny reim da?
grcossie Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Du har nok en del skjeive ventiler, styringene kan og ha tatt skade. Genger på kam lager bukkene og evt selve kammene kan ta skade. På Sierraen jeg hadde, var eksos kammen i 3 deler, det skjedde i ca 90km/t på 5 gir for en haug med år siden
Jonny.B Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 er du uheldig nok kan stemplene ta skade også,blir litt av en "trøkk" med det samme det der skjer,du vil se tydelig spor i stemplene dine etter ventilene... Prosjekt Electric orange Cossie
a.nilsen Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Er vel liten vits å spekulere. Riv den av å se, tar en time så veit du. Kan være heldig med en ventil eller to eller uheldig med most topp og stygge stempler. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
wolferen Posted August 25, 2009 Author Posted August 25, 2009 Takk for tilbakemeldinger.skal ta og demontere til helga så da vet jeg. Mvh wolferen
wolferen Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 JA DET VAR FULT HAVARI VI SNAKKET JACKPOTTEN. HE HE MÅTTE BYTTE ALLE 16 VENTILENE OG 8 AV STYRINGENE OG PLANE PÅ NYTT SÅ NÅ VENTER JEG BARE EPÅ REGREIMA OG STRAMMEHJULET SÅ JEG KAN KJØRE SKIKKELIG BIL I GJEN :-) BLE DYRT JA:-)
Kverna Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Bare kjøp ordentlig reim nå, så holder dette bra Min fotoblogg
Guest Dre Racing@ Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Og skru strammehjulet med locktite, sjekk gjengene der også...
wolferen Posted October 1, 2009 Author Posted October 1, 2009 hvordan fjikk d med stempler osv da? små avtrykk på stemplene,men han på sylindersevice mente det hadde gått bra visst ikke dem er sprekt med det finner jeg vel ut da den startes opp?? kan det skje noe mere galt en at kompresjonen blåser i gjennom visst stemplene har sprekt.??? Og skru strammehjulet med locktite, sjekk gjengene der også... gjengene er i orden skal bruke locktite ja.-) så til lørdag får jeg greie på om alt er som det skal.da skal det settes sammen
wolferen Posted October 3, 2009 Author Posted October 3, 2009 hei et spørsmål den skiva som sitter bak nedre reimhjul, den er det en bøy på skal bøyen peke ut eller inn mot reg reima den satt med bøyen ut men det ser ut som det blir stor plass bak mellom reima og skiva så visst jeg snur skiva så ser det mere riktig ut men jeg vet ikke noen som vet setter stor pris på tilbakemelding Mvh wolferen
OleK Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 bøyen du snakker om skal stå utover. ellers vil den ligge å gnage på reima, da får du samme jobben om litt igjen. Cosworth!
wolferen Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 bøyen du snakker om skal stå utover. ellers vil den ligge å gnage på reima, da får du samme jobben om litt igjen. Det var godt og få bekreftet for da har jeg sat den riktig. men jeg har fått regreim angst sitter og venter på at den skal ryke igjen. bilen går bedre nå en den har gjort i disse 6 årene jeg har hatt den. så life is good takk for alle svar i saken Mvh Wolferen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now