Furre Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Har en kompis som har lyst til å ta inn en cossi fra det store utland og bygge om en sirra is.. Men mener å huske at det ikke er så lett lenger? Stemmer dette? eller får du alle papirene du trenger fra ford enda? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Er mange topicer rundt akkuratt dette, du trenger ikke papirer fra Ford. Det er tull såvidt meg bekjent Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 må vel ha godkjent merkeverksted til å se at det er byttet dei delene som skal byttes ved ombygging. så skriver dei ut at dei delene er på ålass, så er det videre til biltilsynet. bør vel søke første og dokumentere kor deler kommer fra trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 må vel ha godkjent merkeverksted til å se at det er byttet dei delene som skal byttes ved ombygging. så skriver dei ut at dei delene er på ålass, så er det videre til biltilsynet. bør vel søke første og dokumentere kor deler kommer fra Dette er måten å gjøre det på ja, jeg gjør slike jobber her på jobben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 søk litt inne her. så finner du et eksempel. var iallefall en her inne som skrev en veldig bra "guide" dokumetasjon til ombygging her husker jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 (edited) Dette avhenger av hvilken trafikkstasjon som skal godkjenne. Har de null peil må du innom et Ford-verksted å få papirer fra dem. Merk at det ikke er alle som gir ut slike papirer lenger. Ford Norge gir ikke ut papirene du trenger, så dette er opp til hvert enkelt verksted. Risløkka trafikkstasjon (i Oslo) har ansvaret for ombygginger på østlandet og der trenger du ikke papirer fra Ford. Der vet de hva de skal se etter. Jeg godkjente min der selv nå rett før sommerferien.Du må ha papirer på motor, understell, drivverk osv stammer fra.Jeg trengte ikke sende søknad om ombyggingen, bestilte bare time og møtte opp. Da jeg hørte med diverse ford-verksteder rundt om skulle de ha minst 2000,- for en slik kontroll, så må du på trafikkstasjon etterpå. På Risløkka betalte jeg snaue 500,- for alt. Edited August 24, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Tar du inn en hel bil kjører du først og viser den og sier du skal ta et karrosseri bytte. Da plomberer dem div. deler så det vet at delene blir brukt på bilen du bygger om.. Også en enkel måte om du ikke bor i nærheten av oslo da.. 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 (edited) Tar du inn en hel bil kjører du først og viser den og sier du skal ta et karrosseri bytte. Da plomberer dem div. deler så det vet at delene blir brukt på bilen du bygger om.. Også en enkel måte om du ikke bor i nærheten av oslo da.. Hehe.. Ganske feil.. Du får ikke karosseribytte uten at du har en bil som er kondemnert. Edited August 25, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Det er rart hvordan folk fantaserer om ting de ikke har fjerneste anelse om. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Det er rart hvordan folk fantaserer om ting de ikke har fjerneste anelse om. Hehe.. Det slo meg også litt når jeg leste her. Jeg har nemlig karosseribytte på min og vet hvordan det funker 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts