Furre Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Diffen min bjunner å bli litt sliten, men jeg har heldigvis en quaife innmat liggende.. Men siden huset må maskineres tenkte jeg at det var lurt å få tak i en løs diff jeg kunne montere quaife innmaten i og så bytte hele klokka på bilen.. Men hva må jeg forvente å gi for en 7.5diff? Og må jeg ha en som er i bra stand me tanke på at jeg trenger noen av delene? Tenkte at dette ikke blir en ekstra kostnad siden jeg bare kan selge gamle diffen min når den er ute igjen... 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Kan jo være en fordel å lete etter en 7,5" diff fra en 2,9 (Sierra eller Scorpio) som er åpen.Derfor ganske mye billigere enn en overpriset sliten Cosworth-diff, som mest sannsynlig er mye slitt En god 7,5" åpen diff får du nok for 500-1500kr Kan jo også være en ide å lete etter en 7,5" diff med 3,91 utveksling fra nyere Scorpio.Med tykkere pinjong etc. Tåler mye mer juling.Er selv på leit etter en slik diff, etter allerede å ha knekt en pinjongaksling Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 ok, hørtes ut som en god ide:) hva er utvekslingen på en org. cossi diff? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bidn Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Det er vel 3,62 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Er vel 3,64 på 7,5" (2wd) og 3,62 på 7" (4x4). Marginal forskjell. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 Ok, hva blir toppfarten med den høye utvekslingen? Når man har normal turtallsperre.. Har ikke helt kontroll på å regne utvekslinger enda... 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 toppfart med 3.62 diff, og 205-40\17 dekk blir teoretisk med 6500omdr, 280kmttoppfart med 3.91 diff, teoretisk 260kmt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Her finner du en genial utvekslingskalkulator Ja, 3.91 utveksling tror jeg ville vært mye bedre for en Cosworth.Tror den ville blitt mye kvikkere , og man trenger jo ikke toppfart på 280+ på en Cosworth her til lands Mye kjekkere med en som ender på 250-260km/t, og har bedre aks i hastigheter den tilbringen 99% av tiden i Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AndreasWetrhus Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Kan jo også være en ide å lete etter en 7,5" diff med 3,91 utveksling fra nyere Scorpio.Med tykkere pinjong etc. Tåler mye mer juling.Er selv på leit etter en slik diff, etter allerede å ha knekt en pinjongaksling Hva Scorpio står slik diff på? siste generasjon? Motor, modell type? MvhAndreas Wetrhus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 De jeg har sett er fra siste generasjon Scorpio ja.Husker ikke helt hvilken motor. Mener å huske at det var 2,3 16v som har 3,91 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Fordgutten har jo en 7.5" diff ifra en scorpio ligenes, hør med han, vet ikke åssen utveksling det er på den da Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 De jeg har sett er fra siste generasjon Scorpio ja.Husker ikke helt hvilken motor. Mener å huske at det var 2,3 16v som har 3,91 Nope, 2,3 har samme som 2.0 16V: 4,27 Sjekk her: http://www.fordscorpio.co.uk/manual/rearaxle/RAxleSpecs.pdf Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Husker som sagt ikke helt hvilken av de som er levert med 3,91, men er noen av Scorpio'ene som har det Men de med 4,27 utveksling skal ha den tykke pinjongakslingen også tror jeg. 4,27 utveksling kunne nå fungert bra på en Cosworth det også egentlig. Trenger jo ikke 295km/t teoretisk toppfart heller (3,64) Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Husker som sagt ikke helt hvilken av de som er levert med 3,91, men er noen av Scorpio'ene som har det Men de med 4,27 utveksling skal ha den tykke pinjongakslingen også tror jeg. 4,27 utveksling kunne nå fungert bra på en Cosworth det også egentlig. Trenger jo ikke 295km/t teoretisk toppfart heller (3,64) 4,44 er ganske vanlig å bruke i england.. vurderer og bytte på escorten. trenger ikke 300 i toppfart og 120 på andre gir.. Edited August 28, 2009 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now