Sierra_2.9 Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 nok en gang. hvrofor får du aldri bilen i gir på første forsøk når du skal gire opp? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morti89 Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 (edited) Sliter med å få den i gir grunnet dårlige synkringer på første gir om jeg husker rett Frode? Denne karen kan kjøre! Det kan jeg skrive under på, er en fryd og sitte på med Edited August 19, 2009 by Morti89 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 er ikke problem å få bilen i gear oppover, er ned gearingen fra 3 til 2 som har vært litt trøblette. hvis det ser ut som om jeg bomgearer så kan det være det at det skjedde. en gang bomgearer jeg på denne filmen, frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 ja ok. da veit jeg det '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Er aktiv på "giringa" ja... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Er aktiv på "giringa" ja... hehe! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
gatebil76 Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre. Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke. Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det. Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett. Men hva vet jeg er bare en amatør. Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også. Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også. Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til. Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil. endelig en som kommentere på saklig måte takk anders.He he ja ja.. tror det er nok av folk som kan kjøre bil her:) kjører selv 4+4 og vet med erfaring at dette ikke er lettere.. men går mye fortere når ting begynner å skje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Så filmen for første gang nå, og slik jeg ser og oppfatter det så virker det som bilen har svak effekt ved lavt turtall, du må clutche mye og få turtall for å i det hele tatt komme deg avgårde. Har ikke noe med at det er for mye effekt kontra vått føre heller for hjula spinner jo ikke ved lavt turtall. Men når du først får turbotrykk og turtall så virker den jo hissig som fy da Trodde også det var vesentlig å ha en litt bredere effektregister for å lage show, blir vel slitsomt i lengden å ligge høyt på turtallet for å få utnytta potensialet, eller? Mapping av bilen hjelper nok veldig og får bilen til å føles mye mer kjørbar FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
rsemil Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 hei despomannn, jeg trur dem som klager på kjøringa di bare er misunnelige på bilen din jeg. fin bil, virker som den går rimelig friskt:) quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 (edited) Klart Despo kan kjøra, det har han bevist flere ganger. Ikke minst på gocart banen på Reve! Tror ikke det er så mange her inne som virkelig kan kjøre! Treffet så virkelig ut til å være et skikkelig MØKKA treff med regn regn og atter regn. Er jo bare de som kjører som får noe ut av slike treff! Hvor er egentlig banen, ble jo reklamert med banekjøring. Alt jeg ser på diverse klipp er jo bare en svær parkeringsplass med masse fjortiser... Håper Bergen blir bedre Edited August 21, 2009 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 hei despomannn, jeg trur dem som klager på kjøringa di bare er misunnelige på bilen din jeg. fin bil, virker som den går rimelig friskt:)Hvis du sikter til hva jeg skrev så får du lese innlegget mitt en gang til. Jeg har ikke sagt noe om at despomann er dårlig til å kjøre, jeg bare kommenterte at det virket som om han måtte clutche mye for å i det hele tatt komme seg fremover på lavt turtall for der virket den litt vel dau. Men som han sier selv, med en mindre turbo og mapping så blir sikkert bilen mer kjørbar også. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
gatebil76 Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen.Hva er gøy med det:) bygge riktig vettu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Horsepower sells engines, torque wins races! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen.det gjelder ikj alle 600hk motorer heldigvis:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 (edited) det gjelder ikj alle 600hk motorer heldigvis:) Edited August 24, 2009 by Escossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 her er ein film av meg første gang eg prøver meg inne i hall er ikkje akkurat noko og skryte av dette heller:) gjekk bedre på søndagen då eg hadde kjørt litt men responsen på bilen er i orden såg rimelig sinna ut på film despo sin bil:) http://www.youtube.com/watch?v=x87PEbPXtTo...feature=related Link to comment Share on other sites More sharing options...
gatebil76 Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 her er ein film av meg første gang eg prøver meg inne i hall er ikkje akkurat noko og skryte av dette heller:) gjekk bedre på søndagen då eg hadde kjørt litt men responsen på bilen er i orden såg rimelig sinna ut på film despo sin bil:) http://www.youtube.com/watch?v=x87PEbPXtTo...feature=relatedDenne bilen er utrolig fet:).....synd med kassen din. men sånn er livet. var litt liten plass til å ta helt av også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Denne bilen er utrolig fet:).....synd med kassen din. men sånn er livet. var litt liten plass til å ta helt av også.ja da e sant...jaja da har eg unnskyldning til og kjøpe sekvensiell no:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 (edited) så da moro ut det desp, men tror den clutchen din gråt litt gett, kunne vel steke vaffler på den etterpå etter alle hakka men moro moro, legg ut en video av bilen på 1bar da Edited August 31, 2009 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now