Frode R Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 (edited) en liten film snutt når jeg er i kristiansand. grå sedan. Edited August 18, 2009 by despomann frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 flink til å kjøre ser jeg. Bare rote... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 fy **** jeg får vondt av at du aldri får den i gir og clutch, clutch, clutch etterpå...fysj '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 er nok ikke bare feste som er problemet her nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 og hva er problemet da om jeg får spørre. siden dere har heila vede. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Så ut som morsomt føre det der Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre. Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke. Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det. Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett. Men hva vet jeg er bare en amatør. Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også. Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også. Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til. Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil. endelig en som kommentere på saklig måte takk anders. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre. Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke. Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det. Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett. Men hva vet jeg er bare en amatør. Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også. Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også. Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til. Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil. endelig en som kommentere på saklig måte takk anders. Hehe ja mange som har meninger her inne. Som du ser på avataren min er jeg glad i regnvær jeg også Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlsen^ Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Potent bil du har despomann. Har lest endel om prosjektet ditt på trim-4-eldre.com...Har du bremset bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Rå lyd det var det!! :-) spec?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 har ikke bremset den enda men den er utrolig vill.hadde 550hk i den 2007 det var ingen ting i forhold til det den presterer her.og motor er helt ombygget kan se oppsettet på min link. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=46045 frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
djnick Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 jeg synes det var gøyest og se på når du var ute på banen, den er helt vill den bilen din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Tror du kan lage nesten like mye show med 350 hester som med 550 hester i en 2wd. 2wd med mer enn 350 hester synes jeg er ubrukelig, men det er nå bare meg 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 som du bruker clutchen og roter med kjøringen så kjønner jeg du er god til å kjøre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 som du bruker clutchen og roter med kjøringen så kjønner jeg du er god til å kjøre.. Hehe.. Kjøringen var ikke allverden nei, men øvelse gjør mester forhåpentligvis Men tror en 2wd med mindre effekt kan klare akkurat det samme Hadde vært mer imponerende å gjøre det med en 4wd.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 hehe dere er meg noen fininger. 4wd er letter å få til en 2wd på et slikt føre. bruk håndbrekk få bakenden ut så har du kontroll på 4wd på vått føre. så kan du seile gjennom rundbøyler eller hva du vil. På tørr asfalt trenger du mer power.Er mye lettere å kontrollere, hvis du kommer for mye på siden da bruker du gassen mer aktivt.en 2wd slipper du gassen for å få gripp og kontrolerer bilen gjennom svingene. en 2wd 350 hk kan du selfølgelig lage mye show med. men den er også letter å kontrollere en denne. Men det var ikke 350 hk på denne bilen. clutchen blir brukt når man gearer opp gjør det ikke det da. når jeg clutcher så gearer jeg opp da blir det mer hjulspinn. så får dere som er så flinke til å kjøre vise hvordan det skal gjøres. motoren på denne bilen bygger opp trykk fra 2000 omd og stiger fort. hvis jeg hadde kjørt program med 1 bars trykk hadde bilen vært 10 ganger lettere å kjøre på slikt føre. Desverre hadde jeg 2 bars trykk på 6000 omd så den ble nok litt for vill for dette føret. Vanligvis når jeg bruker denne bilen på tørt føre bruker jeg den hydrauliske brekke og clutchen for å kontrollere bilen gjennom svingene. Men det er vel ikke så mye brukt blant dere som har kontroll.bruker vel skandinavian style heller. sierracos2wd for vise oss hvordan dette skal gjøres da. Siden det virker som han har peiling. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Hehe.. Mye skryting av effekt her gitt.. Vi har skjønt som du sier at den har litt mer enn 350 hester og mye mer enn 550.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 ja ja har også mye effekt når jeg går på do.Må bytte doskåla hver uke pga. for mye effekt.Men vi som liker det vi driver med får vel ikke skryte av bilene våres, nei da er vi noen idioter som bare liker å vise oss frem. hekkans jantelov i dette landet.Er det ikke slik at vi skal sette pris på personer som gjør noe unormalt med bilene våres. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 (edited) Det syns at det ikke er enkelt å kontrollere en 2wd med så mye hk på såpass vått føre. Men det burde være selvsagt..Har sett kjøringa di på tørt føre, så vet at det ikke er noe galt med sjåførkunnskapene vertfall Tipper du hadde det artig jeg Edited August 18, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 ja ja har også mye effekt når jeg går på do.Må bytte doskåla hver uke pga. for mye effekt.Men vi som liker det vi driver med får vel ikke skryte av bilene våres, nei da er vi noen idioter som bare liker å vise oss frem. hekkans jantelov i dette landet.Er det ikke slik at vi skal sette pris på personer som gjør noe unormalt med bilene våres. Hehe.. Bare ved å lese de to første linjene av det du skriver sier det vel litt om deg.Bilen din ser bra ut og går sikkert godt, men vi får ikke så mange bevis på det akkurat her. Verken på kjøringen eller hvor godt den går.Joda du skal få lov å skryte så mye du vil av bilen din du for min del.. hehe.. Sier bare min mening om skryting jeg Gøy er det sikert også, men jeg liker heller å kjøre 4x4 og henge fast på veien.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 det så nå ut som en dårlig treff uansett Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 sikkert vanskelig å kjøre, men får du aldri bilen i gir på første forsøk?? DET lurer jeg på '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Ser morro ut, sikkert en livlig bil på tørr asfalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Hadde kansje hjulpet med ein mindre turbo, så du hadde fått tidligere turbo trykk...?(meir moment på mellomregisteret) på dette føre altså... er vel ikkje akkurat vits med 5-600hk og rwd på vått føre...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 hadde nok hjulpet endel at jeg hadde mappet bilen riktig, for aldri tid til å mappe den. har bare livemappet den sånn halveis.Men mindre turbo hadde nok hjulpet her ja. Men jeg synes at bilen er kanon slik den er.Er kun laget til mitt formål ha det morro. her er hvordan den gamle motoren var bremsa til, kan si at gassspjelde var 60 prosent åpning på disse runna. vi (ben stian og meg ) merka det ikke før etter at vi var ferdig.vi trodde at turboen var for liten og ikke kunne opprettholde trykket. http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_477_hp.asp frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now