Guest Grandis Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 Har planer om og sette i 2.8. hva må gjøres. eventuelt 2.8i. er det mekanisk innsprøytning på 2,8i granada motor? Hva må skiftes? i bilen sitter det en 2,3.
TurboX Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 Til 2,8 gasser: bare motorTil 2,8i: Motor og ledningsnett Og bremser/evt fjæring? for det vel godkjennt uten det da men -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Grandis Posted February 15, 2005 Posted February 15, 2005 er det mekanisk innsprøytning på 2,8i
cossiemk1 Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Ja, den gamle 2,8i har vel en form for makanisk innsprut.... Stort sett ganske enkelt motor bytte det der
Gran Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Det ble bare levert Mfi på ganada, altså Mekanisk innsprøytning.Det er ikke spesielt komplisert. Scorpio ble levert med Efi, elektronisk innsprøytning, den er litt mer komplisert, men ikke uoverkommelig. Hvis du skal bruke den, husk alle relè`ene. Da bruker den ikke så mye bensin Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
TurboX Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Kunne tenkt meg og visst litt mer om å bygge om til 2.0i jeg.. men jeg får vel lage min egen tråd.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest 351 Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 du må nok butte støttelageret inne i svinghjulet hvis du skal kjøre 5 trinns kassa tror 2.8 har litt større dim her. Ikke helt feil med 2.8 på 2.3 drivlingje da..! Sats på 2.8 uten innsprøytning, friskere maskin originalt det!
Guest Grandis Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 hvis jeg skal sette i 2,8 med gasser må jeg plukke av innspruten, har nemlig en 2,8i delebil. hva skal jeg gå for? 2,8 gasser eller 2,8i kan jo sette på innsprøytninga igjen senere.
Gess Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Dersom 2.8i maskinen er i grei nok stand og alt på innspruten fungerer er det jo bare å bygge om. Jeg var godt fornøyd med min 2.8i helt til termobryteren begynte å rote. Dessuten, blir det veldig artig lyd om du borrer noen hull i luftfilterboksen med hullsag. Nesten verdt ombyggingen bare det Det er jo selvfølgelig mer arbeid med tanke på pumpe, tank og det elektriske, men jeg synes det gikk litt friskere enn en med gasser. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Punter Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 Hei ! Har tenkt med tid og stunder tenkt på å gjøre det samme. Hva med girkassa ? Passer C3 automat i både 2.3 og 2.8/2.8i ? Eller må jeg bytte eventuelt til en annen type C3 eller til manuell ? '11 Focus 2,0 TDCI 140 hk '02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt) '00 Mondeo 1,8 Trend (solgt) '84 Granada 2.3 L jubileum (solgt) '97 Escort Si 1.6 ( solgt ) '87 Xr3i ( solgt ) '79 Granada 2.8 ( R.I.P ) '78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now