Jump to content

Har kjøpt 4x4 Sierra Cosworth


Maarius

Recommended Posts

Hei!

 

Var og henta meg en Sierra i går, som er en 4x4.

 

Har mest lyst på bakhjulstrekk.

Og da er ikke kassa som står i bilen brukandes? Da må jeg ha en T5? Hva ligger disse på i pris?

Noe annet jeg trenger til ombyggingen?

 

Fikk også med en 4x4 kasse (MT-75?) som skulle være bra pga. den som står i bilen er ikke så bra.

Hva er en slik verdt?

 

Motoren har såkalt 330 chip,grønne dyser og 3bars map.

Men turbo og eksos er original. Hvor mye hk greier en original turbo og snurre?

 

Ble mange spørsmål her, men håper på svar ^_^

Link to comment
Share on other sites

T5 ligger alt fra 5000kr til over 10000kr, de billigste er ofte slitne og trenger overhaling.(som feks. nye lager, synkroringer eller nytt 3.gir/4gir)

 

Med orginal eksos er det veldig begrenset hvor mye du kan ta ut, men med 3" mongoose/blueflame så har du mulighet til å nærme deg 300hk

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Var og henta meg en Sierra i går, som er en 4x4.

 

Har mest lyst på bakhjulstrekk.

Noe annet jeg trenger til ombyggingen?

 

Hadde jeg vært i dine sko og skulle hatt 2wd hadde jeg kjøpt følgende:

-T5 2wd kasse med clutchhus

-2wd starter

-2wd speedometerwire

-2wd mellomaksling

Dette er en billig og grei løsning for å få spole litt. Du trenger IKKE bunnpanne, 2wd forstilling m.m. Del drivakslingene ute ved knutene, ta ut framdiffen og kjør. Noe som kan være greit å tenke på er at du tetter baksiden på drivknuten godt, for da må du ikke kjøpe nye når du vil ha 4x4 til vinteren ;) Ta også vare på mansjetter, for disse koster fort 4-500kr pr.

 

På sikt ville jeg:

-Tittet litt etter en komplett 2wd bakstilling med diff (for da får du de store drivleddene)

-Pella denne i biter, sandblåst og pulverlakka og satt i en skikkelig sperre i org diffen. (Quaife, ZF o.l) siste jeg hørte var at Kaaz skulle lage differ til Ford. Det må bare bli bra.

-Satt dette i bilen og dratt på FMCN treff og brukt bilen. :D

 

La 4x4 bunnpanna og forstillinga sitte. Dette er utrolig stive og fine greier som duger massevis.

Link to comment
Share on other sites

Takker for fint svar RSCoz!

Tenkte også på å bare bruke 4x4 panne og forstillinga ja.

 

 

Mongoose 3" er nå på vei i morra forhåpentligvis :)

 

Nytt spørsmål:

Ryker fælt blått av eksosen min, særlig på motorbrems...

Det er ikke noe olje i trykkrør, klart turboen kan lekke på eksossiden, men det ser ikke ut som det er turboen sin feil.

Så da er det vel ventiltetninger som gjør dette sannsynligvis?

Link to comment
Share on other sites

Ja,d ryker fælt i nabolaget her ja...

 

Lag prosjekt tråd noda du også.

 

Info ;) : Det er kommet 2 Cossier til Skåla(litt utenfor Molde),begge er hvit,og begge eierne heter Marius og vi bor et steinkast unna hverandre,og vi viste ikke at begge skulle kjøpe....Litt morro. Denne her er 4x4 og min er 2wd...Det betyr at jeg får skylla for alle svart sporene som kommer.

 

Men,en bra bil du har fått deg...

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Takker for fint svar RSCoz!

Tenkte også på å bare bruke 4x4 panne og forstillinga ja.

 

 

Mongoose 3" er nå på vei i morra forhåpentligvis :)

 

Nytt spørsmål:

Ryker fælt blått av eksosen min, særlig på motorbrems...

Det er ikke noe olje i trykkrør, klart turboen kan lekke på eksossiden, men det ser ikke ut som det er turboen sin feil.

Så da er det vel ventiltetninger som gjør dette sannsynligvis?

 

Sjekk turbo for slakk, ventiltetninger høres sannsynlig ut.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat gjort denne ombygginga.. kan bare ta kontakt på PM visst du lurer på noe :)

 

Mvh Stian

 

Hadde jeg vært i dine sko og skulle hatt 2wd hadde jeg kjøpt følgende:

-T5 2wd kasse med clutchhus

-2wd starter

-2wd speedometerwire

-2wd mellomaksling

Dette er en billig og grei løsning for å få spole litt. Du trenger IKKE bunnpanne, 2wd forstilling m.m. Del drivakslingene ute ved knutene, ta ut framdiffen og kjør. Noe som kan være greit å tenke på er at du tetter baksiden på drivknuten godt, for da må du ikke kjøpe nye når du vil ha 4x4 til vinteren ;) Ta også vare på mansjetter, for disse koster fort 4-500kr pr.

 

På sikt ville jeg:

-Tittet litt etter en komplett 2wd bakstilling med diff (for da får du de store drivleddene)

-Pella denne i biter, sandblåst og pulverlakka og satt i en skikkelig sperre i org diffen. (Quaife, ZF o.l) siste jeg hørte var at Kaaz skulle lage differ til Ford. Det må bare bli bra.

-Satt dette i bilen og dratt på FMCN treff og brukt bilen. :D

 

La 4x4 bunnpanna og forstillinga sitte. Dette er utrolig stive og fine greier som duger massevis.

 

 

Visst MT75 doch kassa har starteren på samme side som T5 kassa så går IKKE dette mtp starteren. for da står nemmelig festene til diffen foran i veien..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat gjort denne ombygginga.. kan bare ta kontakt på PM visst du lurer på noe :)

 

Mvh Stian

 

 

 

 

Visst MT75 doch kassa har starteren på samme side som T5 kassa så går IKKE dette mtp starteren. for da står nemmelig festene til diffen foran i veien..

 

???

T5-kassa har starter på venstre side av motoren, diffen på 4x4 er på høyre side.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...