Guest Brakky Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 (edited) Jeg har netopp demontert dash'en og tatt ut alle deler fra den, og pussa den ned for å gjøre den klar for lakkering. noen spørsmål om fremgangsmåte: dash'en er av type vinyl/myk plast, og har små riller i seg, vil det funke å plastgrunne for så å bruke filler og pusse ned denne for å gjøre hele greia slett og fin? Hvordan blir det hvis jeg må bøye dashen litt for å få den på plass? gidder ikke å demontere rattet og rattlåser for å få det på plass igjen Klarlakk eller ikke? Edited August 13, 2009 by Brakky Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Jeg har netopp demontert dash'en og tatt ut alle deler fra den, og pussa den ned for å gjøre den klar for lakkering. noen spørsmål om fremgangsmåte: dash'en er av type vinyl/myk plast, og har små riller i seg, vil det funke å plastgrunne for så å bruke filler og pusse ned denne for å gjøre hele greia slett og fin? Hvordan blir det hvis jeg må bøye dashen litt for å få den på plass? gidder ikke å demontere rattet og rattlåser for å få det på plass igjen Klarlakk eller ikke? mitt dash er lakket men lakke flasser av igjen bruker du sparkel vil jo normalt denne sprekke hvis du må bøye mye Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossCat Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Plasten må preppes på riktig måte for at grunning og lakk skal sitte fast, ellers så bare flasser lakken av igjen, ingen problemer å lakke dashboard, etter riktig prepping og rengjøring, så blir det plastprimer, du kan også legge slipefyller og slipe den for å få det slett, men viktigt å ha i mykningsmiddel i all 2K grunning og lakk, dvs mykningsmiddel i slipefyller og klarlakk, men produktene trenger litt lengre tørketid ved bruk av mykningsmiddel Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 jeg har lakka dashen i bilen min.. bare tok det ut, vasket/skrubbet med fin stålull så lakkerte jeg rett på det når det var helt tørt.. kjørt med det nå litt over et år å det ser fortsatt like bra ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 hvorfor ikke bare bruke vinyllakk??? den holder lenge og ser bra ut! Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 hvorfor ikke bare bruke vinyllakk??? den holder lenge og ser bra ut!Presto Vinyllakk i hvitt Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Presto Vinyllakk i hvitt feks ikke mange som har hvit dash Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brakky Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 feks ikke mange som har hvit dash planen er faktisk og ha hvit dash, med sorte detaljer, som f.eks sorte rammer rundt instrumenter og slikt, håper det blir slik som i hodet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 planen er faktisk og ha hvit dash, med sorte detaljer, som f.eks sorte rammer rundt instrumenter og slikt, håper det blir slik som i hodet mitt Den planen legger du på hylla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts